אחרי מספר עיכובים בשל התפשטות מגיפת הקורונה בעולם, הפועל באר שבע בכדורסל תפתח את הליגה הערב (20:00) במשחק חוץ מול מכבי חיפה. על פי משחקי ההכנה ומשחקי הליגה הבלקנית שהקבוצה קיימה עד כה, עדיין לא ברור מה יעלה בגורלם של האדומים.
3 צפייה בגלריה
טראוויס ווריק (מימין), אמיר בל וספנסר וייס. פותחים עונה
טראוויס ווריק (מימין), אמיר בל וספנסר וייס. פותחים עונה
טראוויס ווריק (מימין), אמיר בל וספנסר וייס. פותחים עונה
(צילום: הרצל יוסף)
אי אפשר בוודאות לקבוע כבר עכשיו כי הקבוצה של רמי הדר תתמודד העונה בתחתית ותהיה אחת הקבוצות החלשות בליגה או שהאדומים יפתיעו בצורה בלתי רגילה וימצאו את עצמם נאבקים נגד הגדולות על אוויר פסגות.
הדר שיתחיל את עונתו השלישית כמאמן הפועל באר שבע דווקא נגד הירוקים, הקבוצה עימה הוא זכה לפני שמונה שנים באליפות המדינה כעוזרו של בראד גרינברג. כשבנה את הקבוצה בקיץ, אחת המטרות הראשונות שסימן לעצמו היתה להחזיר את הגארד טראוויס ווריק.
קראו גם:
לפני שנה המניות של המתאזרח האמריקאי שנתן עונה נהדרת במדי הפועל באר שבע היו בעלייה וחלקו של הקרדיט לעלייה הזו מגיע להדר עצמו שהצליח להוציא מווריק את המקסימום. בניגוד לציפיות לשלב את ווריק עם הרכש הטרי ספנסר וייס בקו האחורי, המשא ומתן עם ווריק נתקע והגארד מצא את עצמו חותם דווקא בעירוני נהריה.
לפני שלושה חודשים ווריק חזר לנגב והתאחד עם חברו הטוב וייס שבינתיים כבר מונה לתפקיד קפטן הקבוצה. את הקו האחורי של האדומים ישלים העונה הרכז אמיר בל שלמד עם וייס במכללת פרינסטון היוקרתית, הגיע לישראל בפגרת הקורונה והותיר רושם חיובי.
השלישייה הזאת לא נפגשה לראשונה על הפרקט בהיכל הקונכיה. שלושת השחקנים שגדלו בניו ג'רזי שבארצות הברית השלימו את האיחוד המרגש בהפועל באר שבע. "הם קוראים לעצמם שלישיית ג'רזי"" אומרים בהפועל באר שבע על וויס, ווריק ובל.
(צפו בחדר הלב"שה: תוכנית הספורט של מיינט באר שבע)
השבוע, קצת לפני שמתחילה לה עוד עונת כדורסל אינטנסיבית, שלושת החברים סיפרו בראיון מיוחד ל"מיינט באר שבע" על ההיכרות ביניהם, התשוקה לשתף פעולה ביחד, ובעיקר הרצון להצליח עם הקבוצה.
טראוויס, איך הכרת את ספנסר?
ווריק: "לא הכרתי את ספנסר ישירות בהתחלה. היה קשר מאוד הדוק בין ספנסר לבן הדוד שלי שהוא צעיר יותר ממני".
וייס: "אני מכיר את בן הדוד שלו מאז שהייתי תינוק. למדנו ביחד באותו בית ספר יסודי ושיחקנו באותה קבוצת קט סל. גדלתי באותו איזור גיאוגרפי עם טראוויס בניו ג'רזי, מרחק של אולי רבע שעה בינינו, ובתיכון טראוויס היה שחקן מצוין ואבא שלי, חולה ספורט, היה כל הזמן מדבר עליו כמה שהוא טוב. גם בדרך הזאת הכרתי אותו. עבדנו ביחד במקום שנקרא - 'HOOPS HEAVEN', זה האנגר גדול מאוד עם כמה מגרשי כדורסל".
ווריק: "הייתי אולי בן 12 כשעבדתי שם. ילדים עושים שם ימי הולדת וכאלה, ובעיקר משחקים שם כדורסל ברמות של בתי הספר היסודיים והתיכונים".
ואיך נוצרה החברות בין ספנסר לאמיר?
וייס: "נגד אמיר שיחקתי בתיכון וככה הבנתי מי הוא".
בל: "אני מכיר את ספנסר מגיל 15 בערך כששיחקנו אחד נגד השני בליגת התיכונים. הסתובבנו באותם חוגים חברתיים והשתתפנו באותם אירועים. ניצחנו את התיכון של ספנסר בחוץ פעם אחת".
וייס: "גם אני שיחקתי בניצחון נגדכם במהלך אחת העונות. אל תשכח את זה".
וייס: "שיחקנו נגד הארווארד בבית וזה היה משחק על האליפות. אני הייתי בשנה האחרונה שלי ואמיר היה בשנה השלישית. נותרו חמש שניות לסיום המשחק ואמיר הלך לבידוד נגד הסנטר שלהם וקלע סל שהביא לנו את האליפות של העונה הרגילה. אני זוכר את כותרת העיתון הכי נפוץ בניו ג'רזי לאחר אותו משחק. משחק מטורף עם קהל מקיר לקיר שדחף אותנו. הגיע לו הרגע הזה כי הוא שחקן נהדר".
ומחוץ לפרקט?
בל: "מה שקורה מחוץ לפרקט נשאר מחוץ לפרקט, אם אתה מבין למה אני מתכוון".
וייס: "היית חייב לעשות את העבודות שלך ואף אחד בפרינסטון לא היה נותן לך הנחות בגלל שאתה שחקן כדורסל. ברור שיש שם תלמידים מאוד חכמים, אבל אם אתה משקיע את הזמן הדרוש, אתה תהיה בסדר".
היה ברור אז מי שחקן טוב יותר?
ווריק: "קשה לדעת מי היה שחקן טוב יותר בתיכון מבין שלושתנו בגלל הרבה סיבות. קודם כל גיל, הבדלים ביריבות וליגות".
וייס: "אמיר, כשהיה בשנה הראשונה שלו, נתן עונה נהדרת. בארצות הברית מתייחסים מאוד ברצינות לליגות התיכונים, ובמיוחד בניו ג'רזי".
ווריק: "יש המון כישרון בניו ג'רזי מבחינת כדורסל. המדינה שולחת לא מעט שחקני כדורסל לרמות הגבוהות ביותר בתיכונים וגם לאחר מכן במכללות. אני לא יודע את המספרים המדויקים, אבל אני בטוח שאם תבדוק לעומק תגלה שלא מעט שחקנים טובים עברו בשלב כזה או אחר דרך ניו ג'רזי".
3 צפייה בגלריה
ספנסר וייס. מתחיל עונה שנייה בקבוצה
ספנסר וייס. מתחיל עונה שנייה בקבוצה
ספנסר וייס. מתחיל עונה שנייה בקבוצה
(צילום: הרצל יוסף)

המאבק על הסרט


בעקבות היכולת הטובה של ווריק לפני שנתיים והתחלופה הגבוהה בסגל השחקנים של הקבוצה, ייתכן שאם הוא נשאר גם בעונה שעברה הוא היה ממונה לקפטן במקום וויס. "אני לא חושב שאתה יכול להגיד דבר כזה", אמר ווריק, "גם אני וגם ספנסר עברנו שנה עם רמי".
אבל אם היית נשאר היית ותיק יותר.
ווריק: "זה לא משנה לי מי הקפטן. אני מכבד מאוד את ספנסר ויודע שהוא קפטן נהדר".
בל: "אני בכלל חושב שיש רק קפטן אחד כאן וזה רמי".
אמיר, שמחת שיש כאן בקבוצה שני חבר'ה שאתה מכיר?
בל: "אני חושב שבינתיים אני בסדר גמור מהבחינה הזאת. כמובן שהעובדה שספנסר וטראוויס משחקים איתי כאן עוזרת מאוד. הם מראים לי את הדרך ודואגים לי שאדע את מה שצריך לדעת. נותנים לי טיפים איך לעמוד בציפיות של רמי ואיך להתנהל מולו".
הופתעת בפעם הראשונה שבה פגשת את רמי הדר?
בל: "לא, ממש לא. ככה זה מאמנים בכל העולם".
ווריק: "היתה לאמיר הזדמנות להכיר את רמי בליגת הקורונה, תקופה מאוד לחוצה ואינטנסיבית, כך שהוא ידע מה מצפה לו הלאה. הוא קיבל הכנה של כמה חודשים".
3 צפייה בגלריה
רמי הדר. יצליח להגיע לפלייאוף?
רמי הדר. יצליח להגיע לפלייאוף?
רמי הדר. בל: "הוא הקפטן האמיתי"
(הרצל יוסף)
לפני שבועיים קיבל וייס זימון בכורה לנבחרת ישראל לקראת המשחקים הקרובים במוקדמות היורובאסקט מול ספרד ופולין בסוף החודש. "כמובן שמדובר בכבוד גדול עבורי לייצג את ישראל, אך זה לא הדבר שאני חושב עליו כל כך כרגע", אמר הקפטן האדום, "ברור שעכשיו המטרה שלי היא לעמוד במטרות שלנו כמועדון. יש לנו משחקים לא פשוטים בדרך נגד יריבות מאוד חזקות ואני רוצה לשמור את הפוקוס שלי על המשחקים האלה. כשנגיע לזמן נבחרת, אהיה מוכן ומזומן לעזור כמה שאוכל. מה שמעניין אותי כרגע הוא להיות טוב יותר כחבר לקבוצה".
כשהגעת לראשונה לישראל, חשבת שזה יכול לקרות?
וייס: "כמובן שאתה כמקצוען חייב לקבוע לעצמך מטרות מסוימות וזו בהחלט היתה אחת מהן, אבל ביומיום מה שמעניין אותי זאת הקבוצה. הישגים אישיים פחות נמצאים בראש מעיניי. זה נחמד וזה דבר גדול, אבל לא שם נמצאות המחשבות שלי".
בל: "רמת הכדורסל כאן גבוהה ולכל הקבוצות מלמעלה עד למטה יש שחקנים טובים מאוד, וכל משחק הוא משחק שאתה חייב לתת בו מאמץ גדול כדי לנצח. עד כה אני ממש נהנה ממה שקורה ומקווה להמשיך להתחרות ברמה הזאת בעתיד".

סגורים בבית


בדומה לשאר הספורטאים בליגות המקצועיות, גם טראוויס ווריק, ספנסר וויס ואמיר בל נאלצים לשהות בבידוד כשהם לא נמצאים באימונים או במשחקים כחלק מהנחיות משרד הבריאות הנוקשות בגלל התפשטות נגיף הקורונה.
איך אתם מבלים את הזמן הפנוי העצום שיש לכם עכשיו?
בל: "עושים הכנה טובה ומדוקדקת לכל יריבה ולכל שחקן שמשחקים נגדו. משחקים במשחקי מחשב ומדברים עם המשפחה".
וייס: "אנחנו פה עם רמי פעמיים ביום שישה ימים בשבוע. לא נשאר לך לדאוג ליותר מדי זמן לבד. נשארים אחרי האימון להיות עם החבר'ה. זה מפנה את המוח שלך להיות נקי".
מה שקורה הוא מטורף מבחינת ההשפעה המנטלית על שחקנים מקצועיים, לא?
ווריק: "כן, לגמרי. אני חושב שעבור הבריאות הנפשית שלנו טוב לנו להיות ליד אנשים אחרים כמה שיותר זמן כי ביתר הזמן אנחנו נעולים בדירות שלנו לבד. אני אישית לא מתגעגע לבילויים או דברים כאלה אלא לפן החברתי של להיות שחקן בקבוצת כדורסל. אינטראקציה עם אנשים עוזרת להעביר את הזמן".
ווריק שהיה אמור להתחתן בקיץ עם ארוסתו, ברוק, נאלץ לדחות את האירוע בגלל הקורונה. "אין ספק שהסיטואציה שיבשה לי את התוכניות באופן אישי", מספר ווריק, "כי הייתי אמור להתחתן בקיץ ונאלצנו לדחות את החתונה בגלל שהייתי חייב לחזור לנהריה. דחינו אותה לקיץ הבא ואני מקווה שזה באמת ייצא לפועל".
אתה תרצה להישאר בישראל גם אחרי שתסיימו את קריירת הכדורסל שלכם?
ווריק: "האמת שכרגע אני לא יודע מה יהיו התוכניות שלי. יכול להיות שאשאר לחיות בישראל, זו אפשרות שאני לא יכול לפסול על הסף".