בריונות והתנכלויות שחווה אורי סרוסי כשהיה תלמיד בבית הספר גרמו לנער הצנום מבאר־שבע ללמוד הגנה עצמית בגיל 14. ארבע שנים לאחר מכן הוא זכה באליפות ישראל ב־MMA (ראשי תיבות של המילים באנגלית: אומנויות לחימה משולבות) עד גיל 21 במשקל עד 65 ק"ג למרות שהוא בן 18 בלבד. בעקבות ההישג המרשים הבטיח סרוסי את השתתפותו באליפות אירופה שתתקיים בעוד כחודשיים.
3 צפייה בגלריה
סרוסי. משוכנע שביכולתו לעשות קריירה מצליחה בתחום
סרוסי. משוכנע שביכולתו לעשות קריירה מצליחה בתחום
סרוסי. משוכנע שביכולתו לעשות קריירה מצליחה בתחום
(צילום: יפעת ירושלמי)
"התחלתי להתאמן לפני ארבע שנים, כשהייתי בגיל 14 בערך", הוא מספר. "זה היה כיוון שחוויתי בריונות בבית ספר. התחלתי בלימודי הגנה עצמית, והגעתי לזה הרבה בזכות העובדה שהמאמן שלי, מושיקו בן־שימול, היה לקוח של אבא שלי. הם דיברו ביניהם על המצב שלי בבית הספר, ואז התחלתי להתאמן אצלו".
בתחילת הדרך סרוסי התחרה בענף הג'יו־ג'יטסו, ואחרי שניסה את כוחו בתחום ה־MMA, התאהב בענף הזה והתמקד בו.

משקיע המון באימונים

סרוסי אומר שמה שמייחד אותו בתור לוחם זה שני דברים עיקריים: מנטליות ועבודה קשה.
"בקטע של המנטליות שלי, זה בא לידי ביטוי בכמה קשה אני עובד באימונים, ובעובדה שאני לא יוצא לבלות עם חברים או עושה דברים שגרתיים של בני נוער", הוא אומר. "אני משקיע את כל כולי באימונים ובתחרויות. בתקופה הזו אני מתאמן שלוש פעמים ביום, ומוותר על המון דברים כדי להגיע לקרבות במצב הכי טוב שאפשר גם מבחינת כושר וגם מבחינה מנטלית".
אתה לא מצטער על זה שאתה מוותר על כל ההנאות של גיל הנעורים?
"קשה מאוד לוותר על חברים ויציאות בגלל האימונים בכל יום, אבל הכרתי חברים במועדון שהם כמו משפחה לכל דבר. הם חברים הרבה יותר טובים מאלה שהיו לי, אז זה שווה את זה".
ספר על התחושות שלך אחרי שזכית במקום הראשון באליפות ישראל האחרונה.
"זה היה מרגש מאוד. הייתי המתחרה הכי צעיר בתחרות, והתמודדתי מול ספורטאים בני 20 ומעלה. המאמן שלי הכין אותי בצורה הכי טובה לקרבות. נצמדתי לתוכנית כמה שיכולתי, ולשמחתי, הצלחתי לנצח. אני מאוד מרוצה מההישג, ועוד יותר מרוצה מכך שאני צפוי להשתתף באליפות אירופה. זאת הייתה המטרה האמיתית. כרגע אני משקיע את כל כולי בהכנות לתחרות. הניצחון באליפות ישראל נתן לי את קפיצת המדרגה, אבל מבחינתי, העבודה רק התחילה אז אני לא עושה מזה משהו יותר מדי גדול".
איך אתה מתכונן לאליפות אירופה?
"אני עושה בין שניים לשלושה אימונים ביום במשך שישה ימים בשבוע. אני עובד מאוד קשה, עם תזונאי צמוד שעוזר לי להגיע למשקל הרצוי, ועם המאמן שלי שמכוון אותי מה לעשות ואיך. כולם דוחפים אותי קדימה במועדון, ורוצים שאצליח בדיוק כמו שאני רוצה שהם יצליחו. האליפות תימשך חמישה ימים עם חמישה קרבות במתכונת של נוקאאוט".
3 צפייה בגלריה
סרוסי במהלך קרב
סרוסי במהלך קרב
סרוסי במהלך קרב
(צילום: יפעת ירושלמי)
סרוסי משוכנע שביכולתו לעשות קריירה מצליחה בתחום הזה. החלום הגדול הוא להגיע ל־UFC, החברה הפרטית הגדולה ביותר בעולם לקידום קרבות MMA. החברה מאגדת את הלוחמים שדירוגם הוא הגבוה ביותר בענף, ומפיקה אירועי לחימה ברחבי העולם.
"לשם אני מכוון", הוא אומר בנחרצות, "ואני גם מאמין שאני אגיע לזה".

"מועדון תחרותי"

המאמן של סרוסי, מושיקו בן־שימול ממועדון "ספיריט", מספר כי החניך שלו הציג יכולות מצוינות במהלך אליפות ישראל.
"אורי עשה קרב טוב מול יריב קשוח, שפחות או יותר ברמה שלו", מספר בן־שימול. "הם התחרו על המקום בנבחרת. האמנתי באורי לאורך כל הדרך. באופן כללי, אני תמיד מאמין בתלמידים שלי. אנחנו מועדון מאוד תחרותי והישגי, ואנחנו מתאמנים מאוד חזק, אז אני מאמין ביכולת של החניכים שלי".
איך אתה מכין אותו לאליפות אירופה ומה הציפייה שלכם מהאליפות?
"הציפייה שלי קודם כל היא שאורי יעשה באליפות אירופה את המקום הכי גבוה שהוא יכול. קשה לי לדבר על מקום ספציפי. במהלך התחרות נבין מה מצפה לו וגם איפה הוא עומד מבחינת רמה. הציפייה העיקרית שלי היא קודם כל שהוא יביא את היכולות שלו ואת הדברים שאנחנו עובדים עליהם באימונים לידי ביטוי בקרב עצמו, כלומר שהוא יצליח להוציא את תוכנית העבודה לפועל".
בן־שימול מסביר שלוחם באומנויות לחימה משולבות צריך לעבוד על שלושה אלמנטים בקרב: מכות (אגרופים בעיטות), יכולת להפיל ולהימנע מליפול, ועבודה על הקרקע. כדי שלוחם יעמוד בהצלחה באלמנטים הללו עליו לשעות אימונים שונים במהלך השבוע.
3 צפייה בגלריה
בן שימול. "בחור כישרוני כמו אורי יכול להגיע ל-UFCל-
בן שימול. "בחור כישרוני כמו אורי יכול להגיע ל-UFCל-
בן שימול. "בחור כישרוני כמו אורי יכול להגיע ל-UFCל-
(צילום: מריאנה מטורינה)
"זה מתחיל באימוני אירובי וכוח", אומר בן־שימול. "אורי בדרך כלל מתאמן פעמיים ביום, ולפעמים יותר. אימון אחד זה בתחום הכושר, בין אם זה משקולות או ריצה, ואימון שני קשור ללחימה. פעמיים בשבוע הוא מתאמן באגרוף תאילנדי, פעמיים בשבוע בג'יו־ג'יטסו על הקרקע, פעמיים בשבוע בהיאבקות, ויש גם אימון אחד אינטנסיבי יותר, שמדמה 'אש חיה' וכמה שיותר קרוב לרמה של תחרות".
אורי אמר שהמטרה שלו היא להגיע לרמה הכי גבוהה: ל־UFC. אתה חושב שהוא יכול להגשים את זה?
"אני לגמרי חושב שהוא יכול להגיע ל־UFC. עם ההשקעה הנכונה, לבטח שבחור כישרוני כמו אורי יכול להגיע לשם".