ד"ר דוד פסט, מי שהיה הרופא המיתולוגי של מועדון כדורגל הפועל ב"ש למעלה מ-35 שנה, הלך היום (שבת) לעולמו והוא בן 88. מועד הלווייתו טרם נקבע.
3 צפייה בגלריה
ד"ר פסט ז"ל. יש לו חלק נכבד בהצלחת השם "וסרמיל" בבאר שבע
ד"ר פסט ז"ל. יש לו חלק נכבד בהצלחת השם "וסרמיל" בבאר שבע
ד"ר פסט ז"ל. יש לו חלק נכבד בהצלחת השם "וסרמיל" בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
"עצוב לי מאוד מאוד", כתב הערב בדף הפייסבוק שלו שלום שריר, מי שהיה במשך שנים מאמן הכושר של הקבוצה. "דוד היה חבר לעבודה במשך המון שנים. הוא היה 'מנטש' במלוא מובן המילה. יהי זכרו ברוך לנצח".
קראו גם:
דוד פסט נולד בשנת 1935 בעיירה בשם רזין פודלסקי שנמצאת במחוז לובלין בפולין.
כשהיה כבן ארבע פרצה מלחמת העולם השנייה, ותוך זמן קצר נרצחו כ-90 אחוז מכ-7,000 היהודים שחיו בעירייה.
הוריו של פסט הצליחו לברוח לאזור בברית המועצות לשעבר, שם חיו בתנאים קשים עד לסיום המלחמה.
ב-1946, עם סיום המלחמה, המשפחה חזרה לפולין. פסט חזר ללמוד בבית ספר יהודי, ובשנת 1953 החל ללמוד רפואה.
בשנת 1956, כשהיה בן 21, המשפחה קיבלה היתר לעלות לישראל. הסטודנט הצעיר הפסיק את לימודיו, ושבוע לפני עלייתו ארצה נישא לבת זוגו טובה, אז בת 19.
עם עלייתם ארצה של משפחת פסט המורחבת ומשפחתה של רעייתו הם הועברו לשכונה ב' בבאר-שבע.
רבים מבני המשפחה סירבו להתגורר בעיר המדברית והמבודדת, אבל באותם רגעים אמר פסט כי "אין לנו מה להפסיד. באר שבע תצמח ואנו נצמח יחד עם העיר". היה זה משפט שלווה אותו עד יום מותו האחרון.
3 צפייה בגלריה
ד"ר פסט ז"ל. שירת ביחידת העלית 669
ד"ר פסט ז"ל. שירת ביחידת העלית 669
ד"ר פסט ז"ל. שירת ביחידת העלית 669
(צילום: הרצל יוסף)
עם עלייתו הוא השלים את לימודי הרפואה בירושלים ובמקביל עבד כאח בבית חולים "הדסה" בבאר שבע. בשנת 1961 החל פסט את תקופת הסטאז' בבית חולים "סורוקה".
כיוון שהיה עתודאי התגייס פסט לצה"ל בשנת 1963, כשהיה בן 32 ואב לשתי בנות. במרבית שירותו הוא היה ביחידת העלית 669 של חיל האוויר.
עם שחרורו מהצבא בשנת 1965 החל לעבוד בתפקיד הרופא של הפועל באר שבע ובמקביל כיהן גם כרופא מחוזי של קופת חולים לאומית והיה ממייסדי מספר מרפאות במרחב הדרום.
ב-1967 החל לעבוד בבית חולים "סורוקה" כמתמחה בתחום כירורגיה אורולוגית. הוא עבד כרופא ראשי במשך 34 שנה, ובשנת 2000 פרש לגמלאות.
מאז מתמיד סיפר ד"ר פסט כי שמח שניתנה לו ההזדמנות להיות רופא במועדון הפועל באר שבע, כיון שמאז ילדותו היה ספורטאי פעיל, והיה מחובר לנושא הספורט והחינוך הגופני.
בשל השכלתו ד"ר פסט עבד כמרצה בתחום פגיעות הספורט במשך כ-25 שנה במסלול להוראת חינוך גופני במכללת קיי.
במקביל לעיסוקיו הרבים בשנות ה-90 ד"ר פסט הרצה בפני ילדים והורים על תזונה נכונה והתנהגות ספורטיבית, ואף הרצה בהתנדבות בבתי הכלא ובבתי אבות.
3 צפייה בגלריה
ד"ר פסט ז"ל. שירת ביחידת העלית 669
ד"ר פסט ז"ל. שירת ביחידת העלית 669
ד"ר פסט ז"ל. שירת ביחידת העלית 669
(צילום: הרצל יוסף)
בשנת 1999 קיבל ד"ר פסט את "אות יקיר העיר" על פועלו למען באר שבע. האות הוענק לו על ידי ראש העירייה באותה תקופה, יעקב טרנר.
ד"ר פסט מוכר לרבים מתושבי העיר בעיקר בזכות העובדה שהיה הרופא של מועדון הפועל באר-שבע במשך כ-35 שנה.
ד"ר פסט היה למעשה הרופא היחיד באגודת הפועל באר-שבע, והוא טיפל מלבד בשחקני כדורגל גם בשחקני כדורסל, אתלטים, ועוד, תוך שהוא מקדיש לא מעט שעות מזמנו הפנוי בהתנדבות מלאה.
לא פעם נהג ד"ר פסט גם לטפל בבני משפחות של הכדורגלנים לאורך השנים. הוא סייע בתחום הרפואי להורים של שחקנים רבים וגם טיפל בילדים שלהם.
ד"ר פסט ליווה את הקבוצה מהליגות הנמוכות, דרך הזכייה בשתי האליפות ההיסטוריות באמצע שנות ה-70 והזכייה הראשונה בגביע המדינה (1997), ועד לירידה לליגה השנייה שנה לאחר מכן.
לאחר שאלי זינו רכש את הפועל באר שבע באוקטובר 1998 בזכות סיוע כספי נכבד מהעירייה פיטר הבעלים החדש את מרבית עובדי המועדון בהם ד"ר פסט.
בין זינו וד"ר פסט התנהל הליך משפטי ארוך שבסופו של דבר זינו חויב על יד בית המשפט לשלם לרופא המסור פיצוי כספי. בזמנו סיפר הרופא כי ניצל חלק מהכסף שקיבל כדי לקחת 19 מבני משפחתו לשייט בן שבועיים באגן הים התיכון.
ד"ר פסט זכור במיוחד כמי שרתם את לילי וסרמיל ז"ל לתרום מכספה לטובת שדרוג האצטדיון העירוני, וקריאתו על שם בנה היחיד ארתור, שנרצח על ידי הנאצים כשהיה בן תשע בלבד.











פורסם לראשונה: 21:09, 18.02.23