הספורט ההישגי בבאר שבע ממשיך להביא תוצאות מרשימות. בתחילת החודש זכה מושיק בן שימול, תושב באר שבע, אלוף ישראל בג'יו ג'יסטו וסטודנט במכללת קיי, בשתי מדליות כסף בתחרות ציריך הפתוחה, תחרות בינלאומית שמשתתפים בה ספורטאים בכירים מכל העולם. מדליות אלו מצטרפות למדליית הארד שזכה בה לפני כחודש וחצי באליפות רומא פתוחה.
2 צפייה בגלריה
מושיקו בן שימול. צילום: דוברות מכללת קיי
מושיקו בן שימול. צילום: דוברות מכללת קיי
מושיקו בן שימול. צילום: דוברות מכללת קיי
בן שימול מקדיש את כל חייו לאמניות לחימה גם כספורטאי מקצוען וגם כמאמן. "איך שהשתחררתי מצה"ל התחלתי לעסוק באימון MMA, ג'יו ג'יטסו ועוד", אומר בן שימול, "פתחתי בית ספר לאמניות לחימה בבאר שבע לפני שמונה שנים ועוד בית ספר בדימונה שפועל כבר שלוש שנים. במקביל לכל קריירת האימון שלי אני ממשיך להתחרות באופן מקצועי, דבר המחייב אותי לעשות שני אימונים ביום, כך שהלו"ז שלי צפוף מאוד".
לפני מספר שנים החליט בן שימול כי סדר היום שלו לא עמוס דיו והחליט כי הוא רוצה ללמוד לימודים אקדמיים במקביל לתחרויות ולאימונים. בהתחלה החל ללמוד לימודי הנדסה, אך מהר מאוד הבין כי הוא רוצה להמשיך ולעסוק בספורט.
"כשהתחלתי ללמוד הנדסה, מהר מאוד הבנתי שמה שאני באמת רוצה לעסוק בו בחיים זה אמנויות לחימה, ככה שהיה לי ברור שאם אני עושה תואר אז שיהיה קשור לספורט". כיום בן שימול לומד הוראת חינוך גופני במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע, "באתי לרכוש כלים חינוכיים שיעזרו לי בעבודה עם הילדים במועדונים שלי ואכן בדיעבד אני מרגיש שזה עוזר לי מאד בתור מאמן, בוודאי שבעבודה עם ילדים".
במועדונים שלו יש למעלה מ-200 ספורטאים מתוכם כ-120 ילדים, כשהקטנים שבהם הם בני חמש, כך שלימודי הוראת חינוך גופני במכללה הייתה החלטה מתבקשת. "תמיד ראיתי בעצמי סוג של מורה ומחנך. במועדונים כאלה הרוב לא יוצאים ספורטאים תחרותיים, אלא באים בשביל הכיף, הערכים והמשמעת".
בן שימול מתכוון להמשיך להתחרות ברמות הגבוהות ביותר, אולם הוא מודע לכך שקריירת האימון וחינוך דור הספורטאים הבא, גובה ממנו מחיר. "האימון דורש ממני זמן רב, דבר שפוגע ביכולת שלי כספורטאי, אבל אני לא רק ספורטאי מקצועני, אלא גם מאמן שמפתח ספורטאים אחרים ואני משקיע בזה שעות רבות".
2 צפייה בגלריה
מושיקו בן שימול. צילום: דוברות מכללת קיי
מושיקו בן שימול. צילום: דוברות מכללת קיי
מושיקו בן שימול. צילום: דוברות מכללת קיי
פרופ' לאה קוזמינסקי, נשיאת מכללת קיי בירכה את בן שימול על ההישג הכפול: "משה הוא דוגמה מצוינת לספורטאי תחרותי שהגיע לרמות הגבוהות בעולם, וכשבמקביל הוא עוסק בחינוך ובהצמחת דור נוסף של ספורטאים. אני מאחלת לו הצלחה רבה בתחרויות בעתיד ובעשייה החינוכית שלו".