מאור מליקסון, העוזר של אליניב ברדה, מאמן הפועל באר-שבע, התייצב אמש (ראשון) מול כלי התקשורת מיד לאחר התבוסה 4:1 למכבי נתניה במסגרת גביע הטוטו, וסיפר מדוע החליט לעזוב את המועדון.
3 צפייה בגלריה
מליקסון. "קיבלתי הזדמנות לעבוד במועדון שאני הכי אוהב בעולם"
מליקסון. "קיבלתי הזדמנות לעבוד במועדון שאני הכי אוהב בעולם"
מליקסון. "קיבלתי הזדמנות לעבוד במועדון שאני הכי אוהב בעולם"
(צילום: הרצל יוסף)
כשהוא דומע קרא מליקסון את דברי הפרידה שלו מדף שהכין מראש.
קראו גם:
מליקסון, שנחשב לאגדה בהפועל באר-שבע, הסביר שכבר בתחילת הקיץ הודיע לאלונה ברקת שהוא מעוניין לפרוש, ושהגיע להסכם עם הבעלים שזה יקרה רק אחרי סיום הקמפיין האירופי.
"הסיבות לפרישה הן אישיות, בריאותיות, וקצת מורכבות, והן לא מאפשרות לי לתת את המאה אחוז הנדרש לתפקיד", אמר מליקסון. "הגוף שלי ביקש מנוחה, ולא פחות חשוב, גם הנפש. אף פעם לא ביקשתי כלום, אך הפעם הייתי רוצה לבקש מכם לכבד את הצורך שלי לעצור רגע".
"אני לוקח פסק זמן כדי לנוח, להירגע, לבלות עם המשפחה שלי. אני צריך לתת לעצמי קצת שקט, לטפל בגוף, לטפל בנפש ולחשוב מה הלאה. אני ממש זקוק לזה".
מליקסון סיפר שחווה שלוש שנים מדהימות כחלק מהצוות המקצועי, ותיאר בהתרגשות את הזכיות בשני גביעי מדינה, שתי העפלות לשלב בתים אירופי, פעמיים סגנות בליגה, ותואר אלוף האלופים אחד.
3 צפייה בגלריה
מליקסון עם ברדה. "כל יום איתו הוא חוויה"
מליקסון עם ברדה. "כל יום איתו הוא חוויה"
מליקסון עם ברדה. "כל יום איתו הוא חוויה"
(צילום: הרצל יוסף)
"אבל מעבר לתארים יש אנשים, וזה יותר מכל תואר", המשיך מליקסון. "הם העיקר. פגשתי המון אנשים מדהימים, חוויתי חוויות מטורפות וקיבלתי הזדמנות לעבוד במועדון שאני הכי אוהב בעולם עם האנשים שאני הכי אוהב בעולם. בראש ובראשונה אני רוצה לומר תודה לאלונה ברקת, שלפני 15 שנה הימרה על ילד שחיפש את עצמו ועזרה לו למצוא את המקום המושלם עבורו כדי להתפתח כשחקן וחשוב מכך כאדם. תודה לאליניב הגדול, שכל יום איתו הוא חוויה. מעבר לזה שאליה הוא מאמן מצוין, הוא קודם כל בן אדם גדול עם לב גדול וכואב לי שאני נאלץ להפרד ממנו".
בדבריו הודה מליקסון לעשרות מאנשי המועדון, ואמר תוך שהוא דומע כי "לעולם לא אשכח את החוויות והעבודה המשותפת".
בפנייה לאוהדים אמר עוזר המאמן: "אין מספיק דיו בעולם כדי לתאר את האהבה שלי אליכם. זר לא יבין זאת. קיבלתם אותי כמו שאני מהשנייה הראשונה, והייתם שם ותמכתם בי עד השנייה האחרונה. לעד אהיה אסיר תודה על כך".
על עתידו אמר מליקסון שאינו יודע מה יוליד יום. "הלוואי והייתי יודע מה יהיה. יודעים מה? בעצם לא. אני לא רוצה לדעת מה יהיה. הרי זה מה שיפה בכדורגל ובכלל בחיים זה שאי אפשר לדעת מה יהיה. כל מה שנותר לנו לעשות זה להיות חיוביים, להיות שמחים, לעבוד קשה, לא לקחת את עצמנו יותר מידי ברצינות, להיות כנים, לפתוח את הלב ולהאמין שהדבר הנכון יקרה. תודה רבה לכולם".
3 צפייה בגלריה
ברקת. מרגישה אי נוחות גדולה בעקבות הפרסומים
ברקת. מרגישה אי נוחות גדולה בעקבות הפרסומים
ברקת. פרסמה פוסט פרידה מרגש
(צילום: הרצל יוסף)
אליניב ברדה אמר שעוזרו חשב על פרישה כבר הרבה זמן.
"הוא המשיך בשבילי עד שהוא כבר לא היה יכול יותר", הוסיף המאמן. "ננסה להסתדר עם מה שיש. הוא שלם עם עצמו. הוא יד ימין שלי בהכל. אפשר היה לסמוך עליו בעיניים עצומות. זה ייחסר לי מאוד, אבל אני גם מבין אותו שהוא צריך את השקט שלו, ומכבד את זה. ננסה להמשיך הלאה".
אלונה ברקת בחרה להיפרד ממליקסון בפוסט מרגש ברשת החברתית.
"האגדות הגדולות של הספורט, מאז ומתמיד, לא היו רק המוכשרים ביותר והווינרים הגדולים ביותר", כתבה ברקת. "כדי להגיע לגדולה אתה חייב את המשהו הנוסף הזה, שיש רק למעטים. אתה גורם לאלה שצופים בך תזוזה בלב. גורם להם להאמין יותר. להתאושש מהר יותר. לאהוב את הספורט הזה יותר. כזה היה מלי".
בהמשך שיבחה ברקת את האומץ והווינריות של מליקסון, שהיו לדבריה מחזה נפלא לעיניים, וציינה כי "זו האהבה הגדולה שיצר סביבו בכל רגע על המגרש ומחוצה לו שגרמה לו להיות אגדה חיה. לשמוע את שירת האוהדים על החור שהיה להם בלב עד שהגעת. תודה על הזכות".
מי שצפוי להיכנס לנעליו של מליקסון וישמש כעוזרו של ברדה הוא דוד סמנייגו גרסיה הספרדי, שעבד בעבר במחלקת הנוער של הפועל באר שבע כמאמן במסגרת פרוייקט שיתוף הפעולה בין הפועל באר שבע לאתלטיקו מדריד.