אחרי שפתחה את העונה בצורה גרועה (מאזן של 1:4) הצליחה הפועל באר־שבע/דימונה לעשות סוויץ' משמעותי בחצי השני של הסיבוב הראשון, ולסיים בין שמונה הראשונות.
4 צפייה בגלריה
שחקני באר־שבע מרוצים במשחק מול נס־ציונה. יש סיבה לחייך
שחקני באר־שבע מרוצים במשחק מול נס־ציונה. יש סיבה לחייך
שחקני באר־שבע מרוצים במשחק מול נס־ציונה. יש סיבה לחייך
(צילום: הרצל יוסף)
באר־שבע, בהובלת המאמן ליאור ליובין, מסיימת את הסיבוב הראשון עם מאזן שלילי אמנם (6:5) אבל מתברגת בין שמונה הראשונות ומעפילה למשחקי גביע המדינה. בתקופה כזו בעונה שעברה הקבוצה לא עמדה ביעד הזה.
קראו גם:
עם סיום המחזור ה־11 מסכם Mynet Beersheva את הסיבוב הראשון של הקבוצה, שידע עליות ומורדות לכל אורכו.

השחקן המצטיין: בן מור

השחקו בן ה־27 שהחל את דרכו המקצוענית באינדיאנה פייסרס מה־N.B.A הציג יכולת טובה לצד יציבות בעמדה מספר 4 לאורך כל משחקי הסיבוב הראשון.
למור יד רכה מחצי מרחק, והוא יודע לחדור עם הפנים לסל ולשחק עם הגב ללוח. יש לו מגוון יכולות בשני צדי המגרש, דבר שהופך אותו לאקס פקטור עבור קבוצה כמו באר־שבע.
מור הגיע עם ניסיון רב וחווה בעברו כדורסל ברמה מאוד גבוהה.
4 צפייה בגלריה
מור. הציג מגוון יכולות בשני צדי המגרש
מור. הציג מגוון יכולות בשני צדי המגרש
מור. הציג מגוון יכולות בשני צדי המגרש
(צילום: הרצל יוסף)
לצד היכולות הטובות, למור שתי נקודות תורפה: נטייה לבצע עבירות תוך זמן קצר ואחוזי קליעה נמוכים מהקו (56.1).
מבחינת באר־שבע, החתמתו של מור בקיץ היא כמו זכייה בלוטו. מדובר בשחקן ברמה גבוהה וצירופו לקבוצה התאפשר בעיקר בזכות הרבה מזל.
מור שיחק בכל 11 המשחקים בסיבוב הראשון. הוא שיחק בממוצע 30.6 דקות בערב, במהלכן קלע 15.5 נקודות, קלט 9.3 ריבאונדים (רביעי בליגה) וחילק 2.4 אסיסטים.
מור נמצא במקום השמיני במדד היעילות של כל שחקני הליגה.

השחקן המפתיע: רועי פריצקי

כאשר רועי פריצקי (19) חתם בקיץ על חוזה ארוך טווח לראשונה בקריירה הקצרה שלו בקבוצה בליגת העל אמר המנהל המקצועי של באר־שבע, דניאל רביץ, כי מדובר בשחקן עם פוטנציאל גדול מאוד ויכולת כבר בטווח הקצר להיות שחקן מצוין ומשפיע בליגת העל. אחרי סיבוב אחד אפשר להגיד שפריצקי בכיוון הנכון.
כבר בעונה שעברה פריצקי הציג יכולת מצוינת. הוא נבחר לחמישיית מצטייני העונה בליגה הלאומית כשהוא בן 18 בלבד עם מספרים של 13 נקודות, 3.7 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו־1.1 חטיפות בממוצע.
היכולת הטובה שלו גרמה ללא מעט קבוצות מליגת העל לנסות להחתים אותו בקיץ האחרון, והוא בחר לבסוף בבאר־שבע.
מאמנים שלו בעבר מעידים על שחקן עם אופי של מנהיג בעל חוצפה חיובית שמשחק עם הרבה ביטחון בשני צדי המגרש.
4 צפייה בגלריה
פריצקי. התחיל להראות את הפוטנציאל
פריצקי. התחיל להראות את הפוטנציאל
פריצקי. התחיל להראות את הפוטנציאל
(צילום: הרצל יוסף)
לצד קליעה טובה מבחוץ, פריצקי בולט גם בצד הגנתי הודות לנתוניו הגופניים וליכולת האתלטית שלו.
פריצקי שיחק בסיבוב הראשון העונה 16.3 דקות בערב. המספרים שלו: 7.1 נקודות, 1.6 ריבאונדים ו־1.6 אסיסטים.

המהלך: החתמת וייטינגטון

אחת מנקודות התורפה של הפועל באר־שבע מתחילת העונה הייתה הריבאונד.
בהיעדר סנטר טבעי באר־שבע הפסידה לא מעט משחקים בגלל מחסור בשחקן גבוה.
הקבוצה ספגה במחזורים הראשונים מעל ל־95 נקודות בממוצע בגלל משחק הגנה לא טוב שנבע בין השאר מהיעדר מטרייה אווירית באזור הצבע והפסד במאזן הכדורים החוזרים מול הקבוצה היריבה.
4 צפייה בגלריה
וייטינגטון. הוביל לשינוי
וייטינגטון. הוביל לשינוי
וייטינגטון. הוביל לשינוי
(צילום: הרצל יוסף)
לאחר המחזור החמישי, כשמאזן הקבוצה עמד על 4:1, הצליחה באר־שבע לצרף את גרג וויטינגטון. נכון שלא מדובר בסנטר טבעי, אבל וויטינגטון הוא שחקן גבוה יחסית עם יכולת הגנתית טובה. עם הצטרפותו חל שינוי לטובה במשחק ההגנה.
מאז שהוא הצטרף באר־שבע ניצחה בארבעה משחקים והפסידה בשניים. עד להגעתו של וויטינגטון ספגה באר־שבע 95.8 נקודות במשחק, ולאחר הצטרפותו הנתון ירד ל־80.6.
וויטנגטון השיג במדים האדומים מספרים יפים. הוא שיחק 29.8 דקות בערב במהלכן תרם 12.8 נקודות, קלט 7.3 ריבאונדים, חילק אסיסט וחטף כדור.

המשחק הטוב: ניצחון על ירושלים

אחרי שתי תבוסות קשות למכבי תל־אביב ולהפועל תל־אביב אירחה באר־שבע במחזור ה־10 את הפועל ירושלים הלוהטת.
באר־שבע נערכה למשחק בידיעה כי מאז שהקבוצה החלה לשחק בליגת העל באוקטובר 2018 הפסידה באר־שבע לירושלים 12 משחקים ברציפות בעונה הרגילה ובפלייאוף.
עם הגב לקיר הצליחה באר־שבע להוביל לאורך רוב המחצית הראשונה, וגם אחרי שאיבדה את היתרון לפני ההפסקה הגיע רבע שלישי מצוין, במהלכו עצרה באר־שבע את ירושלים על חמש נקודות בלבד בדרך לניצחון גדול ומפתיע 61:70. היה זה ניצחון בכורה בליגת העל על ירושלים.

המשחק גרוע: הפסד לגליל־עליון

אחרי הפסד ביתי להפועל חיפה במחזור הראשון יצאה באר־שבע במחזור השני למשחק חוץ מול הפועל גליל־עליון
באר־שבע פתחה מצוין את המשחק ובמהלך הרבע השני כבר הובילה בפער של 16 נקודות. ברבע השלישי והרביעי חלה ירידה משמעותית ביכולת, והמארחים הצליחו לבצע מהפך ולהוביל.
דקה לסיום המשחק נרשם שוויון על לוח התוצאות, אבל המילה אחרונה הייתה של המארחים, שניצחו 84:90. בהחלט הפסד כואב.

ההישג: ההעפלה לגביע

לאחר ניצחון חוץ על הפועל אילת במחזור השביעי התעוררו במועדון מהנגב תקוות לסיים בין שמונה הראשונות בסיום הסיבוב כדי להעפיל לרבע גמר גביע המדינה.
מבט על לוח המשחקים לא בישר טובות. לבאר־שבע חיכו מפגשים מול מכבי תל־אביב, הפועל תל־אביב, ירושלים ונס־ציונה - ארבע הקבוצות הטובות בארץ.
באר־שבע הפסידה לשתי התל־אביביות אבל כנגד כל הסיכויים הצליחה לנצח בשני משחקי בית את ירושלים ונס־ציונה, ולסיים בין שמונה הראשונות.