יום שישי בשבוע שעבר, כשעה לפני כניסת שבת, הודיעה הפועל באר־שבע באופן מפתיע על החתמתו של הקשר האיטלקי דוידה פטרוצ'י.
ההחתמה של השחקן, שיחגוג 30 בנובמבר, הייתה מפתיעה משהו. שכן במרוצת הימים האחרונים עלו שמות שונים של קשרים בעמדה מספר שש, אבל באף מקום לא עלה שמו של פטרוצ'י.
4 צפייה בגלריה
פטרוצ'י באימון של הפועל. "נרגש לפתוח פרק חדש בקריירה"
פטרוצ'י באימון של הפועל. "נרגש לפתוח פרק חדש בקריירה"
פטרוצ'י באימון של הפועל. "נרגש לפתוח פרק חדש בקריירה"
(צילום: הרצל יוסף)
במועדון סיפרו השבוע כי השחקן הוצע למועדון על ידי סוכן שחקנים, ואז החלה בדיקה לעומק של הסקאוט דודו עזריה, ולאחר מכן של המנג'ר אליניב ברדה. כאשר התברר כי היתרונות עולים על החסרונות, הוחלט להחתים את השחקן.
ייאמר מיד שפטרוצ'י הוא לא שחקן קלאסי לעמדה מספר שש, שרוני לוי רצה מאוד לקראת העונה הנוכחית. לוי פינטז על שחקן שהוא שילוב של "גרזן" שגם יודע להניע כדור ולבנות משחק מאחור.
בצוות המקצועי רצו מאוד לראות את הקשר היווני פנאיוטיס טאכצידיס (30), בעל העבר העשיר בליגה האיטלקית, אבל הוא בחר את הכסף הגדול שהציעה לו קבוצה מערב הסעודית.
כשהבינו במועדון כי היווני לא יגיע, פטרוצ'י הוצע לקבוצה. בבאר־שבע בדקו, ולדברי גורם בצוות המקצועי, גילו כי "פטרוצי הוא שחקן שיותר מנהל משחק מאשר 'גרזן'".
בצוות המקצועי התייעצו והגיעו למסקנה שהיתרונות שיש לו עם הכדור עדיפים במקרה הזה על העובדה שהוא פחות שחקן פיזי שנלחם ושובר התקפות של היריב. מעבר לכך, בבאר־שבע סבורים שבמשחקים מסוימים פטרוצ'י יכול לשחק בעמדה מספר שש, ובמשחקים אחרים בעמדה קדמית יותר, הכל תלוי ביריבה.

מרומא באהבה

דוידה פטרוצ'י נולד ב־5 באוקטובר 1991 בפרבר בשם סן בזיליו ברומא. הוא החל את קריירת הכדורגל שלו במחלקת הנוער של רומא בשנת 2002 כשהיה בן 11.
במהלך עונת 2007-2008, כשהיה בן 16, הוא כבש מעמדת החלוץ 14 שערים ב־19 הופעות בקבוצת הנוער של רומא. במקביל השתייך לסגל הנבחרות הצעירות של איטליה עד גיל 17 (שני שערים ב־20 הופעות). בתקופה זו הוא עלה על הכוונת של סקאוטים בקבוצת מנצ'סטר יונייטד, שהחלו לעקוב אחריו.
במאי 2008 רומא הציעה לו חוזה בשווי של כ־16,000 ליש"ט לעונה הבאה, שכר המינימום לשחקני קבוצת נוער באיטליה, תוך הסבר כי סכום גבוה יותר ירגיז את שאר שחקני הנוער שכבר חתמו על חוזים בגובה זה. במקביל, רמזו לו כי אם יחתום, יקבל בעונה הבאה הזדמנות בקבוצה הבוגרת של המועדון.
4 צפייה בגלריה
דוידה פטרוצ'י. רוצה לשמח את האוהדים
דוידה פטרוצ'י. רוצה לשמח את האוהדים
דוידה פטרוצ'י. רוצה לשמח את האוהדים
(צילום: הרצל יוסף)
תקנות הכדורגל האיטלקיות קובעות כי אסור לנערים מתחת לגיל 17 לחתום על חוזים מקצועיים, כלומר פטרוצ'י לא היה יכול לחתום ברומא עד יום הולדתו ה־17 שחל באוקטובר 2008.
אנשי מנצ'סטר יונייטד, שהיו נחושים לצרפו, נכנסו לתפר הזה, והציעו לו חוזה בגובה 95,000 ליש"ט לשנה, שנחתם כמה שבועות לאחר מכן כדי לעמוד בתקנות פיפ"א בכל הנוגע להעברה בינלאומית של שחקנים מתחת לגיל 18.
פטרוצ'י טס למנצ'סטר ב־30 ביוני 2008, והחל להתאמן עם קבוצת הנוער. בסוף יולי 2008 היה פטרוצ'י שחקן רשמי של המועדון האנגלי. במקביל, הוא השתייך לסגל נבחרת איטליה עד גיל 19.
בעונת 2008-2009 פטרוצ'י היה שחקן מרכזי בקבוצת הנוער של מנצ'סטר יונייטד, שזכתה באליפות הפרמייר ליג לנוער, ובמקביל השתייך לקבוצת המילואים של מנצ'סטר יונייטד.
פטרוצ'י לא הטביע את חותמו בקבוצה האנגלית. הוא לקח עמו מהתקופה באי הבריטי בעיקר זיכרונות כמו אימונים בהדרכתו של המנג'ר האגדי סר אלכס פרגוסון, ארוחות קבוצתיות לצדו של כריסטיאנו רונאלדו, ובילויים במועדונים וברים בעיר.
4 צפייה בגלריה
פטרוצ'י (משמאל) עם כריסטיאנו רונאלדו. נחשב להבטחה גדולה בעבר
פטרוצ'י (משמאל) עם כריסטיאנו רונאלדו. נחשב להבטחה גדולה בעבר
פטרוצ'י (משמאל) עם כריסטיאנו רונאלדו. נחשב להבטחה גדולה בעבר
(צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)

מסע נדודים

ב־9 בינואר 2013, כשהוא בן 21, הצטרף פטרוצ'י בהשאלה לפיטרבורו יונייטד מהליגה השלישית באנגליה. הוא כבש את שערו הראשון בניצחון 1:2 על לסטר ב־9 בפברואר 2013.
בתחילת עונת 2013-2014 הושאל פטרוצ'י לרויאל אנטוורפן הבלגית עד סוף העונה, אך בינואר 2014 עבר בהשאלה מהקבוצה הבלגית לקבוצת צ'רלטון אתלטיק מהליגה השלישית באנגליה.
בספטמבר 2014 סיים פטרוצ'י את חוזהו במנצ'סטר יונייטד בהסכמה הדדית, וחתם בקבוצה קלוז' הרומנית, שם שיחק שתי עונות במהלכן כבש שבעה שערים.
4 צפייה בגלריה
במדי קלוז' הרומנית. שבעה שערים בשתי עונות
במדי קלוז' הרומנית. שבעה שערים בשתי עונות
במדי קלוז' הרומנית. שבעה שערים בשתי עונות
(צילום: EPA)
לקראת עונת 2016-2017 פטרוצ'י הצטרף לקבוצת צ'יקור ריזספור מהליגה הטורקית. האיטלקי הגיע כרכש נוצץ ובאותה תקופה שוויו נאמד באתר הפופולארי והנחשב 'טרנספר מרקט' בסכום של 1.1 מיליון אירו. ארבע שנים לאחר מכן, ביוני 2021, רגע לפני שחתם בבאר־שבע - ערכו של השחקן ירד ל־100 אלף יורו.
בריזספור פתח פטרוצ'י ב־27 מתוך 30 המשחקים ששיחק בליגה הטורקית, אבל סיים את העונה עם שני שערים ובישול, כאשר הקבוצה ירדה לליגה השנייה.
בעונה שלאחר מכן, אחרי עוד כמה הופעות מאכזבות, הוא נשלח לקבוצת המילואים של ריזספור, ונראה היה שדרכו בטורקיה בדרך לסיום. אלא שהקבוצה עלתה על דרך המלך ושבה לליגה הבכירה. פטרוצ'י נשאר לעונה השלישית, שבמרביתה היה פצוע, ובסיומה עזב את ריזספור.
ב־13 ביולי 2019 חתם פטרוצ'י על חוזה לשנתיים באסקולי מהליגה השנייה באיטליה. הוא שיחק 29 משחקים ולא כבש אפילו פעם אחת. בקיץ 2020 עבר פטוצ'י לקוזנזה מהליגה השנייה באיטליה, שם שיחק 23 משחקים מבלי שהצליח למצוא את הרשת אפילו פעם אחת.
חודשים בודדים לפני שהוא חוגג יום הולדת 30 פטרוצ'י הפך לאב לבת במסגרת מערכת יחסים זוגית אותה הוא חולק עם כוכבת ריאליטי וקוסמטיקאית מאיטליה, ורוניקה ואלה, ולאחר כמה שבועות חתם בהפועל באר־שבע.
במעמד החתימה אמר השחקן: "אני נרגש מאד לפתוח פרק חדש בקריירה שלי בישראל ולהצטרף למועדון הכדורגל הפועל באר־שבע. שמעתי דברים טובים על הקהל החם והתומך ועל האווירה באצטדיון. אני מצפה להתחיל לעבוד עם חבריי לקבוצה ולשמח את האוהדים".