7 בום


"ערן זהבי לא יגיע כי אין לו חוזה בשלב הזה. בניגוד לפרסומים כאלה ואחרים, גם לא נוהל שום משא ומתן עד לרגע הזה. ערן לוקח את הזמן שלו ואין לו לחץ להחליט כי גם אין משא ומתן, הוא יכול להחליט בשלב מאוחר יותר". זה מה שאמר רונן קצב, סוכנו של החלוץ, בנוגע לעתידו של הכוכב הכי גדול שיש לכדורגל הישראלי להציע.

6 צפייה בגלריה
זהבי. ווינר בכל גיל
זהבי. ווינר בכל גיל
זהבי. ווינר בכל גיל
(צילום: עוז מועלם )

אז נכון, זהבי כבר בשלהי/סוף הקריירה ומכבי ת"א כמועדון שמכבד את עצמו צריך לחשוב על היום שאחרי. ועדיין, אולי זה הרמה הנמוכה של ליגת העל שלנו או העובדה שזהבי בגיל 28 או 36 נותר מכונת שערים - אבל למכבי ת"א אין שום סיבה שבעולם לוותר עליו.
עובדתית אף שחקן ישראלי (וגם לא זר) לא מסוגל לספק את המספרים של זהבי. במשחק החתול ועכבר בין ת"א למכבי חיפה, אין לצהובים שום אקס פקטור אמיתי פרט לזהבי. במציאות בה לפחות כרגע ואולי גם בעתיד, לחיפה יש פור משמעותי על הצהובים בעמדת המאמן - זהבי הופך לחשוב פי כמה.
זהבי לא צריך יח"צ. הרזומה שלו מדבר בעד עצמו. היה בריא למכבי ת"א וגם לו עצמו אילו היה אפשר למצוא לשחקן תחליף, וזה גם היה בונה למכבי ת"א אופק. הבעיה היא שאין שחקן כזה בנמצא. את הכסף שגולדהאר ישים על זר שאולי יתאקלם ואולי לא, אולי יהיה סיפור הצלחה ואולי פלופ הוא יקבל מזהבי המניה הכי בטוחה בענף מאז 2010.
חוץ מגולים ובישולים ומנהיגות, תבדקו כמו חולצות עם הסיפרה שבע מכבי ת"א מוכרת בשנה - סדר גודל של למעלה מחצי מיליון שקל הכנסות. תבדקו כמה אבות וילדים רצים לבלומפילד בגלל זהבי תשאלו את עצמכם מתי יהיה בכדורגל הישראלי אייקון כזה, היחיד אגב, מאז ימי אלי אוחנה אבי נמני וראובן עטר, ששובר כל שיא של פופולריות.
גילוי נאות: אני מאד מעריך ומכבד את מה שעשה זהבי לאורך הקריירה. יש לו בכל הרכב של כל עשור מקום בגדולים ביותר של כל הזמנים. הוא המוציא לפועל מהגדולים שהיו כאן, אולי הגדול ביותר. הוא לא היה מרגש כמו אוחנה, לא ממגנט כמו נמני ולא מצית את הדימיון כמו עטר. אבל בלעדיו, סביר להניח שארון האליפויות של מכבי והפועל ת"א היה קטן יותר. סביר גם שהאשליות שפיתחנו בקשר להעפלה לטורניר גדול היו נמנעות.
חבל שזהבי יפרוש מכדורגל בגלל ויכוח סרק על חוזה מול המועדון העשיר בישראל. חבל שמה שהוא יזכור ממכבי זה את הדרך החוצה שהראו לו. חבל למכבי, שבעוד כמה חודשים בהנחה שהוא לא יישאר, כולנו נגלה שבקרית שלום פינו את הדרך לאליפות לברק בכר ושות' בגלל אסטרטגיה מטופשת בה מסתכלים על תעודת הזהות של מי שגם בגיל מתקדם, הרבה יותר רעב ועם תשוקה מאשר ילדים בני עשרים שיכולים ללמוד ממנו לעשות כושר זה לרוץ על חוף הים ולא להעלאות תמונות לאיסנטרגם כתחליף.

6 צפייה בגלריה
לוזון. זיכרון קצר
לוזון. זיכרון קצר
לוזון. זיכרון קצר
( צילום: עוז מועלם )

יאללה סולחה 1


אבי לוזון ואלונה ברקת יישרו את ההדורים ביניהם במהלך החתונה של עומרי לוזון, בנו של עמוס לוזון. אנחנו בעד פיוס ושולם-שולם לעולם, אבל לא ברור איך אבי לוזון, איש עם המון כבוד עצמי, הסכים למחול בכזו קלות על מהלך שהסיט את כל ההנאה מהזכייה בגביע, אחרי שרן קוז'וך חתם בלי למצמץ באימפריה של ברקת?
ייאמר מיד: אלונה ברקת היא הדבר הטוב ביותר שקרה להפועל ב"ש מאז ומעולם. ועדיין, האסטרטגיה הזו לפיה חומדים את מי שמצליח בקבוצות היותר קטנות ומנחיתים אותו בטרנר בלי טיפת קולגיאליות, היא דבר שאסור לעבור עליו לסדר היום.
ברקת עשתה את זה עם ברק בכר, שאותו משכה מתחת לשטיח של איזי שרצקי ועשתה את זה שוב עם קוז'וך. נכון שהיא לא עבר על שום חוק משפטי כי לקוז'וך לא היה חוזה בפתח תקוה, אבל שיטת העבודה הקלוקלת הזו, בה הכל מותר כל זמן שזה חוקי - היא פשיטת רגל מוסרית.
בג'ונגל של הספורט הישראלי מותר לברקת לקחת איזה מאמן שהיא רוצה ואז לסגור את העניין בסולחה בחתונה ומותר להפועל ירושלים להחתים את דן שמיר אחרי שהוא מבקש פסק זמן מבני הרצליה כדי לפנות לעצמו את הדרך לארנה בירושלים. ואז מתפלאים אותם מאמנים ובעלי קבוצות, למה לעיתונאים ולאוהדים יש את החוצפה לבקר אותם ולשחקנים את עזות המצח לנטוש אותם.
ביום שבו כל בעלי הקבוצות בכל ענפי הספורט ישמרו אחד על השני מפני מאמנים ושחקנים שמוכרים כל ערך בסיסי בשביל עוד כמה דולרים/ שדרוג מקצועי - אפשר יהיה להתחיל לבנות כאן ענפי ספורט רציניים. עד שזה יקרה, החלטורה, הקומיבנות והערבובים ימשיכו לחגוג ואנחנו רק נתהה בינינו לבין עצמנו האם אלה האנשים שאנחנו רוצים שינווטו את הספינה של המועדון שלנו?

6 צפייה בגלריה
אבוקסיס ואברמוב. כולם מדברים על שלום
אבוקסיס ואברמוב. כולם מדברים על שלום
אבוקסיס ואברמוב. כולם מדברים על שלום
( צילום: עוז מועלם )

יאללה סולחה 2


ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס נפגשו בשבוע שעבר בלחץ חברים משותפים שלהם והתפייסו. הנה מה טוב ומה נעים, שבת אחים גם יחד. צר לנו להרוס את השמחות, אבל האם אברמוב זוכר שרק בראשון בפברואר השנה הוא אמר במסיבת עיתונאים שכינס קבל עם ועדה: "איבדתי חבר, אדם שאכל ושתה ממני ואין לו הכרת טובה. אני מדבר מדם לבי, אם אראה את ההודעות ששלחה לי אמי והבנות שלי, תבינו שזה לא כדורגל. זה לא המצב. זאת בגידה באמון ובחברות ובהמון אנשים. זה עצוב לי, כואב לי, איבדתי חבר לחיים. הוא עשה זאת בטיפשות ובדרך לא ראויה".
אז ראשית, כל הכבוד על עשיית הסולחה. זה שהדם הרע ביניכם לפחות חלקו נגמר - אשריכם. אבל לקח חשוב לפעם הבאה שאתם מתפוצצים על מישהו או אחד על השני: כבסו את הכביסה המלוכלכת בשיחה בת ארבע עיניים. את מה שאברמוב אמר למצלמות עדיף שהיה אומר לאבוקסיס.
את מה שאבוקסיס עשה לאברמוב עדיף שהיה עושה עם שינוי קל בו במקום לרוץ להפועל ת"א בוא יהי מציג זאת כחזרה לביתו האמיתי. אז הוא גם היה יוצא נאמן לעצמו ולקבוצה שאיתה עשה 'סולחה' (כן, שוב המילה הזו) אחרי 21 שנים. חבל שזה נגמר בירידת ליגה והרס את היחסים איתה שוב. תפסיקו להיות ילדים קטנים שבמקום לקיים דיאלוג שוברים את הכלים. לפחות ככה אף אחד לא יחשוב שאתם בגנון. בינינו, מספיקה רמת הכדורגל שמבהירה לנו זאת היטב.

העם עם הגולן


גיל בני נפרד השבוע ממועדון הכדורסל של הפועל ת"א ובין שלל המחוות הרומנטיות של הקהל האדום ודברי הפרידה של השחקן, שווה לשים לב למשפט מעניין שהוא אמר: "אהיה אמיתי, אני חושב שזו אחת הטעויות שנעשות בהפועל ת"א, כן היו צריכים לשמור על הסגל הקיים ולהיות קצת יותר צנועים".

קראו גם:

בני מתפרץ לדלת פתוחה, כי עד כמה שהפועל ת"א חזרה להיות הקבוצה השניה בטיבה בישראל (כמו כמעט לאורך כל ההיסטוריה עד לשלב שבו היא התפרקה והמציאה את עצמה מחדש כקבוצת אוהדים) קשה שלא היה להבחין ביהירות שפשתה בה העונה. "זה מונופול שנלחם על חייו. זו שירת הברבור שלו", אמר עופר ינאי הבעלים האדום אחרי ההפסד במשחק המכריע על האליפות למכבי ת"א. 'המונופול' אם תהיתם, זו מכבי. שירת הברבור, אם לא שמתם לב, זה בעברית "היצירה האחרונה". קצת מוזר בהתחשב בעובדה שב-55 השנים האחרונות מכבי בדרך כלל שרה ובהפועל ת"א ממשיכים להגיע רק עד לשוקת. בינתיים הברבור ממשיך לשיר ובצד השני מתפללים שיום אחד הם יגיעו לשוקת וגם ייתנו איזה שלוק קטן.

6 צפייה בגלריה
קריאף. תנו כבוד
קריאף. תנו כבוד
קריאף. תנו כבוד
(צילום: עוז מועלם )

אופיר טורס


בית וגן כמרקחה: אופיר קריאף מעוניין להישאר בבית"ר ירושלים לעונת פרישה אחרונה בהחלט, ברק אברמוב נכון לאמצע השבוע, לא ממצמץ. שאלה קטנה לנו לבעלי בית"ר ירושלים - האם לקריאף לו מגיע את הכבוד הזה אחרי 15 שנים של טלטלות במועדון הכי מטורלל בארץ, ועוד כשהוא שימש כקפטן שכל צרות היום־יום נופלות עליו?
האם מועדון שמכבד את עצמו לא עושה את המערוף הזה לשחקן בית? והעיקר, מתי תבין שההבדל בין בית"ר ירושלים למכבי ת"א ומכבי חיפה הוא לא בכסף. הוא ביכולת לעשות כבוד לשרן ייני ותומר חמד. קבל החלטה דומה לגבי קריאף ואולי יום אחד גם אתה תוכל להגיד ששינית משהו בדי.אן אי המקולקל של בית"ר.

6 צפייה בגלריה
 אדלסון
 אדלסון
אדלסון
( צילום: אורן בן חקון)

אתם אמרתם


"אי אפשר היה להביא את פיל ג'קסון"
(בעלי הפועל ירושלים, מתן אדלסון, שהחתים את יונתן אלון כמאמן, מגדיר מחדש את המונח 'ברירת מחדל'), ערוץ הספורט