מוריס סמדג'ה, אביו של המדליסט האולימפי אורן סמדג'ה ומי שנחשב לאחד ממייסדי ענף הג'ודו בישראל, נפטר בלילה שבין רביעי לחמישי בגיל 91.
1 צפייה בגלריה
מוריס סמדג'ה ז"ל. עלה מטוניס לבאר שבע
מוריס סמדג'ה ז"ל. עלה מטוניס לבאר שבע
מוריס סמדג'ה ז"ל. עלה מטוניס לבאר שבע
(צילום פרטי)
סמדג'ה נולד בתוניסיה, ועלה לארץ עם משפחתו בשנת 1961. בני המשפחה התיישבו בבאר-שבע.
במקביל לעבודתו כחשמלאי החל סמדג'ה לקדם את ענף הג'ודו בבאר-שבע.
קראו גם:
סמדג'ה אימן אלפי בני נוער, וחלקם הפכו בהמשך לאלופי ישראל. בשנות ה-70 וה-80 הוא הוביל את מועדון הג'ודו הפועל באר-שבע 80 לצמרת הענף בישראל.
באותן שנים כיהן סמדג'ה גם כמאמן נבחרת ישראל וניהל את קורסי מדריכי הג'ודו במכון וינגייט. נבחרת ישראל באותן שנים השתתפה בתחרויות רבות בחו"ל וזכתה במדליות, וכך קיבל ענף הג'ודו הישראלי הכרה בעולם.
סמדג'ה היה מאמנם של בכירי הג'ודאים בישראל, כאשר מבחינתו גולת הכותרת שלו היה בנו של אורן, כיום מאמן נבחרת הגברים ומי שזכה במדליית ארד באולימפיאדת ברצלונה 1992.
"מוריס סמדג'ה, מראשוני ובוני הג׳ודו הישראלי, הלך לעולמו והותיר אחריו מורשת מפוארת של עשייה, ערכים ודרך", נמסר הבוקר מאיגוד הג'ודו בישראל. "מוריס יישאר לעד בלב מאות ואלפי חניכים רבים שהתחנכו על ברכי מורשתו. איש של אנשים, אדם של מעשים ודוגמה אישית".
יו״ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "הייתה לכולנו זכות גדולה לקבל מהאור שהאיר עלינו מוריס. אדם שהיה מפורצי הדרך של הג'ודו שלנו. הוא גידל דורות של ספורטאים, וחשוב מכך: בני אדם טובים. זכיתי להכיר את מוריס מקרוב גם בזכות העבודה האישית שלי כמאמנו של אורן. ראיתי עד כמה הג’ודו היה קרוב לליבו של מוריס, עד כמה הכיר כל ילד וילדה, ועד כמה אהב אהבה גדולה את הספורט שלנו. הוא יחסר לי מאוד".