ברוך שפירא, מבכירי מאמני האתלטיקה בארץ, עוסק בענף כבר 44 שנה.
1 צפייה בגלריה
ברוך שפירא. רוצה לראות אצטדיון אתלטיקה בעיר
ברוך שפירא. רוצה לראות אצטדיון אתלטיקה בעיר
ברוך שפירא. רוצה לראות אצטדיון אתלטיקה בעיר
(צילום: הרצל יוסף)
בשנת 1990 הקים את מועדון מכבי אתלטי הנגב, ומאז מוביל את הספורטאים לשלל הישגים מרשימים בארץ ובעולם.
לצד אימון הוא משמש בשנים האחרונות גם כמאתר הכישרונות של המועדון.
קראו גם:
בשנת 2022 קיבל המאמן הוותיק בן ה־76 שלל אותו הוקרה על פעילותו הענף במשך כ־45 בתחום האתלטיקה הקלה בישראל.
בינואר 2022 קיבל שפירא מאיגוד האתלטיקה בישראל, יחד עם עוד שני אנשי ספורט מהארץ, את התואר "עמית של כבוד" כהוקרה על תרומתו הגדולה לענף לאורך עשרות שנים.
שלושה חודשים לאחר מכן זכה שפירא בפרס מפעל חיים בספורט מטעם משרד התרבות והספורט, שהוענק במסגרת חגיגות 65 שנה למכון וינגייט. הפרס הוענק בהוקרה לעבודתם ולתרומתם של אנשים שהשפיעו על הספורט במשך שנים. הפרס חולק לשישה אנשים כאשר שפירא זכה בקטגוריית איש חינוך.
בחודש יוני 2022 נבחר שפירא לאחד משמונת המורים המצטיינים לחינוך גופני במחוז דרום לשנת הלימודים תשפ"ב.

מה נשתנה

במה שונה מבחינתך העונה הנוכחית מהעונה הקודמת?
"העונה הצלחנו בפעם הראשונה לבנות במועדון כוח הדרכה ואימון תוצרת בית. השנה עשינו בבאר־שבע קורס מדריכים מטעם מכון וינגייט, ועם סיומו יש לנו במועדון 14 מאמנים. זה נתון חסר תקדים כי בעבר בכל עונה היו לנו מקסימום שלושה מאמנים".

עבדים היינו

איך משלבים בין קריירה בספורט לחיי משפחה?
"לשמחתי, הילדים שלי כבר הקימו בית והם עם משפחות כך שבשנים האחרונות אני בגילי המופלג יכול להקדיש את כל כולי מבוקר ועד ערב לאתלטיקה".

עשר המכות

באיזה קשיים נתקלת בקריירה?
"בשנים עברו אני ואנשי המועדון התמודדנו עם הרבה קשיים כלכליים וכמעט שלא זכינו לסיוע מצד הרשות המקומית. לשמחתי בשנים האחרונות המצב השתנה מקצה לקצה הודות לאנשים נפלאים שרואים חשיבות בספורט, כמו ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', מנכ"ל "כיוונים", שלומי נומה, ומנהל אגף הספורט, מאיר אלפסי. חסר לי רק דבר אחד: אצטדיון אתלטיקה בבאר־שבע. אני מקווה שעוד בחיי אזכה לראות כאן אצטדיון כזה".

בזרוע נטויה

מהו ההישג הכי גדול בקריירה שלך?
"זכייה באליפות המדינה עם קבוצת הנשים הבוגרת בשנת 2017 ומקום שלישי עם הקבוצה הזו באליפות אירופה למועדונים באתלטיקה בדרג ב' שנערכה באיסלנד".

חג חירות

לאן אתה אוהב לצאת לחופשה?
"לא יוצא הרבה לחופשות, אבל אם כבר אז לאחד האיים ביוון. אוהב לנוח במדינה הזו עם ספר טוב, וליהנות מהנופים, האוכל הטוב והמוזיקה הנהדרת".