ליאור ליובין הרשה לעצמו לנוח ולהיות בחיק המשפחה רק 24 שעות לאחר הנפת גביע הליגה הבלקנית. כבר בבוקר שלישי הוא נערך לחידוש האימונים לקראת שני המשחקים האחרונים העונה רגע לפני שהפלייאוף מתחיל. כבר הערב (חמישי) הפועל באר-שבע/דימונה תתמודד במשחק חוץ מול הפועל גלבוע/גליל.
3 צפייה בגלריה
ליובין. שוקל לעבור להתגורר באזור
ליובין. שוקל לעבור להתגורר באזור
ליובין. הוא ומשפחתו נהנים מאוד מהמגורים בנגבר
(צילום: אביגיל עוזי)
המאמן של הפועל באר־שבע/דימונה הוביל את הקבוצה לעונת בכורה מוצלחת בליגה הבלקנית, ולהישג זה יהיה מקום של כבוד בדפי ההיסטוריה של המועדון.
מעבר להישג המכובד, המשחקים במסגרת אירופית העניקו לצוות המקצועי בראשותו של ליובין אפשרות לתת דקות משחק לשחקנים צעירים כמו רועי פריצקי, תומר פורת ורון ציפר, שצברו ניסיון שרק יכול להועיל להם לקראת העתיד שלהם.
קראו גם:
"הזכייה בגביע הובילה לשמחה אמיתית אחרי עונה ארוכה ובסיומו של משחק מותח וקשה מול פג'ה", אומר ליובין ל-Mynet Beersheva. "תמיד כיף לנצח משחק אחד על תואר. הניצחון היה אירוע שכיף לחוות".
במשחק הגמר פג'ה הצליחה לעשות מהפך אחרי שהובלתם בפער של 17 נקודות. מה עבר לך בראש באותם רגעים?
"לא הרגשתי שהמשחק הולך לנו לאיבוד. ידענו שאנחנו מתמודדים מול קבוצה שנלחמת ושלא מוותרת. גם במשחק שלנו נגדם שנערך בארץ הובלנו 25 הפרש, ולקראת הסוף הם הורידו לשבע. במשחק הגמר נקלענו לבעיית עבירות שקצת שיבשה את התוכניות, אבל שמרנו על ריכוז וקור רוח, ובסוף הצלחנו לנצח".

תואר שלישי אישי

ליובין הניף השבוע בפעם השלישית בקריירה שלו את הגביע הליגה הבלקנית. הוא עשה את זה שנתיים ברציפות עם הפועל גלבוע/גליל (בשנים 2012 ו־2013), והשבוע, עשר שנים אחרי, חגג בפעם השלישית.
3 צפייה בגלריה
ליובין (מימין) חוגג את שחקניו את הזכייה בגביע. "המשחקים בבלקנית עזרו לנו להתפתח בכמה מישורים"
ליובין (מימין) חוגג את שחקניו את הזכייה בגביע. "המשחקים בבלקנית עזרו לנו להתפתח בכמה מישורים"
ליובין (מימין) חוגג את שחקניו את הזכייה בגביע. "המשחקים בבלקנית עזרו לנו להתפתח בכמה מישורים"
(צילום: אתר הליגה הבלקנית)
"כל זכייה הייתה מיוחדת בדרכה, ובכל זכייה אתה אוסף חוויות", הוא אומר בהקשר הזה. "מהגביע הזה אני אזכור את האנשים המיוחדים והטובים בקבוצה. אני חושב שהקבוצתיות זה החלק שהכי מייחד אותנו. אני מאוד שמח גם בשביל המועדון, שמשחק בפעם הראשונה באירופה".
איך אתה מסכם את העונה בבלקנית מבחינה מקצועית?
"המשחקים בבלקנית עזרו לנו להתפתח בכמה מישורים. התחלנו את העונה עם קבוצה חדשה לגמרי, כך שההשתתפות בעוד מסגרת, שכללה נסיעות לחו"ל, עזרה מאוד בגיבוש, בחיבור על המגרש ובבניית הכימיה הקבוצתית. גם הצלחנו לתת לשחקנים צעירים לשחק, לצבור ניסיון, להקדם ולהשתפר. לשמחתי, אותם שחקנים ניצלו את זה. הרווחנו אותם גם לליגה הישראלית וגם לעתיד. ההשתתפות בבלקנית הייתה חשובה גם למועדון, שרוצה להתקדם משנה לשנה. זו הייתה טבילת אש טובה בזירה נוספת, גם מבחינה לוגיסטית־ארגונית וגם מבחינה מקצועית".
יש הרבה טענות על הרמה הנמוכה יחסית של הקבוצות.
"מניסיוני בעבר, בכל עונה בבלקנית יש ארבע קבוצות טובות יותר משאר הקבוצות. יש הבדלי רמות גם בגלל שאתה פוגש קבוצות עם סגנונות שונים לגמרי ממה שאתה מכיר. אף אחד לא ציפה שבודיבולניק קייב תפרוש לקראת הסוף, ויש מצב שזו הייתה הקבוצה הכי טובה במפעל. מעבר לכך, אני לא חושב שאנחנו כמועדון היינו יכולים בעונה הראשונה באירופה להתמודד במפעל איכותי יותר מאשר הבלקנית. גם בתחרות חלשה יותר מהרמה שלך חשוב שתהיה דריכת רגל ראשונית במסגרת אירופית".
אם זה תלוי בך, באר־שבע צריכה לשחק בעונה הבאה בליגה הבלקנית?
"אני חושב שהמועדון צריך כל הזמן לשאוף להתקדם בצעדים קטנים, כמו שעשינו עד היום. באיזה מפעל נשתתף בעונה הבאה? לא יודע להגיד. זה מאוד תלוי בגורמים רבים. השאיפה היא להתקדם באירופה. יכול להיות שגם הליגה הבלקנית תתקדם מבחינת הרמה והאיכות. ככלל, זה נכון להשתתף בעונה הבאה במסגרת נוספת".
הבטחתם מקום בפלייאוף. מבחינתך זו הצלחה ועמידה ביעד?
"בתחילת העונה לא התביישנו להגיד שאנחנו רוצים להגיע לפלייאוף. תמיד צריך להציב מטרות, ואכן המטרה הייתה להגיע לשם. אני מאוד שמח שעשינו את זה. זה מגיע למועדון ולשחקנים".
יש סיכוי לדגדג את היריבה בפלייאוף ואולי לגנוב משחק?
"עוד לא יודעים נגד מי נשחק בפלייאוף, אבל כל משחק שמתחיל אנחנו עולים כדי לנצח. אנחנו רוצים בפלייאוף להציג את הגרסה הכי טובה שלנו. אם נצליח, זה ייתן לנו סיכוי לעשות משהו. המטרה היא לבוא רעבים ומגובשים עם תחושת האנדרדוג, ומשם נעשה את המקסימום".

"אוהב את המקום"

ליובין מרוצה מאוד מהמעבר החד מצפון תל־אביב לבירת הנגב. לאחר שחתם בקיץ שעבר בבאר־שבע, הוא, רעייתו ושלושת ילדיהם, עברו להתגורר בקיבוץ שובל.
3 צפייה בגלריה
ליובין. "מאוד גאה בשחקנים על המאמץ "
ליובין. "מאוד גאה בשחקנים על המאמץ "
ליובין. "זה נכון להשתתף בעונה הבאה במסגרת נוספת"
(צילום: הרצל יוסף)
"המעבר לכאן זה אחד הדברים הטובים שעשיתי בחיי", אומר המאמן כאשר הוא נשאל על המגורים בנגב. "לי ולמשפחתי המעבר עשה רק טוב. אנחנו מאושרים מכל רגע, אוהבים את המקום, הסביבה, מזג האוויר והאנשים. אנחנו מרוצים".
אחת הסיבות להתאקלמות הטובה של המשפחה נובעת מהעובדה שרז שפירא־ליובין, רעייתו של המאמן, החלה לעבוד כאחות בבית חולים "סורוקה", ולדברי הבעל הגאה היא מרוצה מאוד.
רז, שהייתה בעבר דוגמנית מפורסמת עם קריירה טלוויזיונית לא קטנה, סיימה בקיץ שעבר לימודי אחיות, ועם המעבר לבאר־שבע החלה לעבוד במחלקת מיון ילדים בבית החולים.
"היא עושה חיל בעבודה ונהנית מכל רגע מתפקיד שנושא המון אחריות והמון השפעה", אומר ליובין בגאווה. "היא מרוצה מאוד מהעבודה בבית החולים".
יש לך כבר מחשבות לעונה הבאה?
"אני מאוד רוצה להישאר בבאר־שבע. אני והמועדון חתמנו בקיץ שעבר על חוזה ליותר מעונה אחת, והכוונה היא להישאר ולהמשיך את מה שבנינו. אני אוהב את העיר ואת המועדון. אני מרגיש שאנחנו בונים כאן משהו נכון שטוב גם למועדון, גם לשחקנים וגם לכדורסל הישראלי. אני רוצה להמשיך את התהליך".