כצפוי, בעקבות משבר הקורונה שפגע באופן משמעותי בכל המשק, מליאת מועצת עיריית באר שבע החליטה אמש (רביעי) לחתוך בצורה רוחבית בתקציב התמיכות העירוניות שמוענקות לעמותות הספורט השונות הפועלות בעיר. המועצה הצביעה בעד המתווה של ראש העירייה, רוביק דנילוביץ' אשר הוכן לאחר דיונים רבים וארוכים עם בכירי העירייה.
3 צפייה בגלריה
אסי רחמים. יישאר בתפקיד?
אסי רחמים. יישאר בתפקיד?
אסי רחמים. המכות ממשיכות ליפול על המועדון
(עוז מועלם)
על פי המתווה, המועצה אישרה את מלוא גובה ההקצבות לעמותות ובתוכן עמותות הספורט של העיר, אך תעביר בפועל רק כחמישים אחוזים מהסכום שאושר. האפשרות להעביר את יתר הכסף תיבחן בעתיד על פי המציאות שתתהווה ועל פי התנאים שייווצרו במשק. "אנחנו מגלים אחריות ורגישות בנוגע לעמותות הספורט, החינוך, התרבות והדת וכלל העמותות", אמר בין היתר דנילוביץ במליאה.
בכל מקרה, אין התחייבות מצד העירייה להעביר את החצי השני של ההקצבות. כך למשל הפועל באר שבע בכדורגל אמורה על פי ההחלטה הזאת לקבל תמיכות עירוניות בגובה של כשני מיליון שקלים בלבד מתוך 3.5 מיליון שאושרו. הסכום שאושר למועדון הכדורסל של הפועל באר שבע מליגת העל עומד על כשני מיליון שקלים מתוכם הקבוצה תקבל רק מיליון.
3 צפייה בגלריה
(כפיר ארזי. "אי אפשר לבנות מועדון עם רגל אחת" צילום: הרצל יוסף)
את המכה הגדולה ביותר ספג מועדון הכדוריד של מ.כ באר שבע של היו"ר רוני טסלר שאמור על פי הנוסח הזה לקבל כ-300 אלף שקל בלבד מתוך ה-554 אלף שאושרו לו. כזכור, ועדת התמיכות החליטה לחתוך למועדון עוד לפני כן במחצית מהסכום שאושר לו בשנת 2019 שעמד על 954 אלף שקל ומדובר במכה אנושה לענף.
גם יתר מועדוני הספורט בעיר יספגו את הקיצוץ הרוחבי וככל הנראה חלקם לפחות יתקשה להמשיך את הפעילות השוטפת. קבוצת הנשים של הפועל באר שבע צפויה לקבל כ-100 אלף שקל בלבד, אס"א באר שבע שמפעילה את קבוצות הספורט של האוניברסיטה תקבל כ-120 אלף ושאר העמותות פחות ממאה אלף שקל.
3 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' עם מאיר אלפסי ורוני טסלר.
רוביק דנילוביץ' עם מאיר אלפסי ורוני טסלר.
רוני טסלר (מימין) עם רוביק דנילוביץ'. מכה אנושה לענף הכדוריד
(הרצל יוסף)
במועדון הכדורסל של הפועל באר שבע בניהולו של כפיר ארזי קיבלו את החדשות בקור רוח כיוון שבמועדון העריכו כי יהיה קיצוץ בהקצבות. "אני והצוות שלי נלמד את המסמך ואת משמעות ההחלטות שהתקבלו בעירייה", הגיב, ארזי. "את העונה הנוכחית אנחנו נסיים כמו גברים אך בכל מה שקשור לעונה הבאה, אין לי חדשות טובות בינתיים. אי אפשר לבנות מועדון כדורסל בליגת העל עם רגל אחת מתוך ארבע של השולחן. אם לא יהיו הקצבות עירוניות, לא יהיו ספונסרים ולא תהיה אפשרות לשווק מנויים, לא נוכל לפתוח את העונה הבאה".
פורסם לראשונה: 08:04, 14.05.20