לפני חמש שנים היה רועי גורדנה בשיא הקריירה שלו. אחרי עונה מוצלחת במדי הפועל באר שבע תחת אלישע לוי שבה כבש שבעה שערים והפך לשחקן חשוב במערך של האדומים, למרות ההפסד הצורם בגמר הגביע, הגיע ברק בכר ולמרות סגל עמוס הכוכבים שבנה גורדנה האמין שיצליח לתקוע יתד במועדון.
3 צפייה בגלריה
רועי גורדנה. "אין לי מה להוכיח לאף אחד"
רועי גורדנה. "אין לי מה להוכיח לאף אחד"
רועי גורדנה. "אין לי מה להוכיח לאף אחד"
(צילום: גיל נחושתן)
ההתחלה היתה נהדרת עם מחנה אימונים מצוין ושער בגביע הטוטו מול בית"ר ירושלים והקשר אף פתח בשלושה מחמשת מחזורי הפתיחה, אבל אז משהו השתבש. הקשר ירד לספסל מיעט לשחק ובסוף מצא את עצמו מושאל למכבי פתח תקווה כשהוא מחמיץ זכייה היסטורית באליפות.
קראו גם:
"זה אחד הפספוסים הכי הגדולים בקריירה שלי", מנתח השבוע גורדנה שיפגוש בשבת את באר שבע עם מ.ס. אשדוד בראיון מיוחד ל"מיינט באר שבע" את הסיטואציה הלא נעימה בה הוא מצא את עצמו בנגב. "כל הסיפור הזה נכפה עליי ולא היה מקצועי. אחרי עונה אחת כשנותרו לי שתי עונות נוספות בחוזה, אלונה רצתה שנחתום על חוזה חדש. אחרי כמה שיחות היה ברור שלא כל כך הסכמנו על המספרים".
מה בעצם קרה לדעתך שם?
"אולי היא נפגעה ממני כי היא לא הסכימה עם המספרים שביקשתי בחוזה. קשה לי להסביר את זה אבל זה לא הסתדר. בעיקרון רציתי להמשיך בחוזה הראשוני שהיו בו עוד שנתיים שלמות. לא רוצה להגיד דברים שאני לא יודע וכנראה שהיה קצת כעס עלי מצידה של אלונה והיא החליטה כנראה שאני לא אהיה במועדון".
מבחינה מקצועית הרגשת שאתה יכול להשתלב בקבוצה ההיא?
"אני יודע שבכדורגל יש לאנשים זיכרון מאוד קצר אבל מי ששכח, הייתי חלק מהקבוצה הזאת ושיחקתי את רוב המשחקים בהרכב עד להשאלה למכבי פתח תקווה. היו לי שיחות טובות עם ברק (בכר, נ.ד.) שלדעתי החזיק ממני מקצועית. העובדה גם שהוצע לי חוזה חדש. אין מה לעשות, הטעויות הן חלק מהקריירה כמו ההצלחות".
היום בדיעבד שאתה יודע מה פספסת היית מוכן להתפשר כלכלית כדי להישאר?
"לא. ממש לא. זה לא שדרשתי מספרים לא הגיוניים. היו שם שחקנים שהרוויחו 350 ו-400 אלף דולר ואני לא ביקשתי אפילו חצי מזה. חשוב לי שזה ייכנס לכתבה. היו לא מעט שחקנים כאלה. אני לא רוצה לחזור למחשבות האלה ולכן אסכם את הנושא ואגיד שאחרי עונה שבה כבשתי שבעה שערים ושבעה בישולים אני חושב שהמספרים שביקשתי הגיעו לי".
"עובדה שגם וובה בראון, השחקן שהגיע להחליף אותי כביכול לא סיים כל כך טוב ונשלח הביתה. זה קרה עם עוד שחקנים כמו חנן ממן, גיא חיימוב וגם עם בן שהר היו לא מעט התנגשויות לאורך השנים. זה לא רק אני".
כאב לך. מרגישים את זה.
"כן, ברור שזה פספוס. פספסתי אפשרות לזכות בשלוש אליפויות אבל אין מה לעשות עכשיו עם זה. אני אדם מאמין ואם זה מה שנכתב למעלה אז אין מה לעשות".

לא ויתר על החוזה


אחרי שחזר מהשאלה וראה את קבוצת האם שלו חוגגת אליפות, גורדנה לא הסכים לוותר על החוזה שלו בבאר שבע, אך לא שותף במשחקי הליגה ובקמפיין האירופי והתייבש ביציע. לאחר מכן עבר לבני יהודה, שם זכה בגביע המדינה.
התקופה הזאת שבה התנדנד בין קבוצה לקבוצה מבלי באמת למצוא לעצמו את המקום בו יעריכו אותו כראוי לא היתה פשוטה עבור גורדנה שכבר בשלב הזה הגיע לרזומה מרשים בליגת העל ונחשב לשחקן עם קבלות שהוכיח את עצמו.
3 צפייה בגלריה
רועי גורדנה. פספס זכייה בשלוש אליפויות
רועי גורדנה. פספס זכייה בשלוש אליפויות
רועי גורדנה. פספס זכייה בשלוש אליפויות
(צילום: אבי רוקח)
עם זאת, במרחק של כמה שנים אחורה הוא מעדיף לשמור על המגירה הזאת סגורה. "אני לא רוצה לחזור לשם עוד פעם", מצהיר הקשר בביטחון. "אני לא בן אדם ששומר טינה או מלכלך על המקומות בהם הוא שיחק. אני באמת שלא שם. לא רוצה להגיד משפט או ציטוט שיישמע לא טוב. נכון, מרגיש שזה פספוס מקצועי מאוד גדול שלי אבל זה מה שקרה וזה חלק מהקריירה שלי".
אחרי סיום החוזה שלו בבאר שבע גורדנה הפתיע רבים כשחתם בסלאבן בלופו מהליגה הראשונה בקרואטיה. הרומן עם בלופו תם אחרי שלושה שערים ב-15 הופעות כשבינואר 2019 גורדנה נוחת באשדוד הקורסת על מנת לעזור לה לשרוד בליגת העל.
"הגעתי לאשדוד באמצע העונה ועשינו מבצע הצלה והובלתי את הקבוצה", הוא נזכר בתקופה של המאמן אבי בוחבוט שבינתיים הספיק לעזוב. "מצאתי בית חם כאן. כיף לי והוא נוח יחסית. אין כאן לחץ של תקשורת או קהל".
מה זאת אומרת?
"כשאתה נמצא בקבוצה גדולה כמו הפועל באר שבע או הפועל תל אביב אז אתה כשחקן מרגיש את הסיקור התקשורתי. כאן באשדוד זה פחות קיים. האמת לי זה דווקא חסר אבל זה מה שיש כרגע. טוב לי בקבוצה במיוחד אחרי ההגעה של רן בן שמעון שהפך את המועדון שגם ככה היה מצוין לעוד יותר טוב".
כל הדברים שעבר בקריירה הכינו את גורדנה בגיל 30 להוביל קבוצה בליגת העל. העונה יחד עם עוד כמה שחקנים ותיקים כמו שלומי אזולאי, שגיב יחזקאל ועומרי בן הרוש אחראים על פרויקט הדגל של ג'קי בן זקן בעיר הנמל.

קבוצה צעירה וכישרונית


"יש כאן קבוצה מאוד צעירה וכישרונית שהיתה זקוקה למאמן כמו רן בן שמעון שיידע לנווט וללמד אותם כדורגל", אומר גורדנה, "זו היתה החלטה מצוינת של ג'קי בעיניי שנותנת לנו יתרון יחסי. רן הגיע והרים את רף הציפיות בצורה משמעותית מקבוצה נחמדה שכולם אוהבים לפרגן לה לקבוצה שיש לה ציפיות להגיע רחוק מאוד העונה".
איך אתה מסביר את השינוי שעברתם בקיץ?
"ההגעה של רן הפכה את הקבוצה לשאפתנית. הוא נותן חופש פעולה לי ולשלומי אזולאי. נותן את הדגשים לצעירים ונותן לנו את הזכות לכוון אותם על הדשא כשצריך בגלל שיש לנו יותר ניסיון. מבחינתי הוא הדבר הכי טוב שקרה לי בקריירה. אני מאוד מחובר אליו ושואב ממנו לא מעט מידע וידע. אנחנו מתכתבים הרבה ואני שמח שהוא איתנו".
3 צפייה בגלריה
ברק בכר. פגש לראשונה את האקסית
ברק בכר. פגש לראשונה את האקסית
ברק בכר. היה לו קשר טוב עם גורדנה
(צילום: ראובן שוורץ)
אז פתיחת העונה שלכם העלתה את הציפיות. אתם מדברים על פליאוף עליון?
"זה לא שאני מפחד לדבר על פלייאוף עליון ולהצהיר בתקשורת אבל יש לנו קבוצה צעירה של שחקנים ומה שחשוב קודם כל במצב שלנו הוא לשמור על יציבות ולהסתכל קדימה לעבר השבוע הקרוב שמצפה לנו ולא להתפזר. המטרה שלנו היא לנצח במשחק הקרוב. בשבוע הקרוב יש לנו שלושה משחקים והמטרה היא לצבור מהם כמה שיותר נקודות. לכן הדיבורים על פלייאוף עליון לא רלוונטיים".
המשחק הקרוב יהיה שקול או שלבאר שבע יש יתרון על אשדוד?
"כרגע בנקודת הזמן הזאת, כמו שאני רואה את כל יתר הקבוצות בליגה שלנו, כל אחת יכולה לנצח את היריבה שלה. 50/50. רואים שמכבי תל אביב נמצאת בשיא אבל יש שם עייפות. גם ממכבי חיפה שניצחה אותנו לא ראיתי יותר מדי כדורגל. יכול להיות שבעוד כמה שבועות זה ישתנה אבל עכשיו זה מה שנראה לי".
אתה מרגיש שיש לך עדיין מה להוכיח לאנשים בבאר שבע?
"מה פתאום. אני כבר בן 30 ולא מחפש להוכיח שום דבר לאף אחד. לא מחפש להרשים מישהו כי את מה שאני יכול לתת על המגרש כולם מכירים. פעם עוד איכשהו המחשבות האלה היו עוברות לי בראש לפני המשחקים נגד באר שבע אבל זה כבר נמצא בעבר".
אז מישהו מכם קיבל כבר הוראה להוציא את ז'וסוואה מהכלים?
"לא. מי שראה את המשחקים שלנו מתחילת העונה יודע שאנחנו לא הטיפוס הזה של הקבוצות. בכל המשחקים באנו לשחק כדורגל, גם נגד הגדולות".
די נו רועי, בטוח רן אמר לכם לעצבן אותו שלא יהיה מרוכז.
"נראה לך, מה אנחנו באים לריב? אנחנו באים לשחק כדורגל ולנצח".