בסיטואציה אחרת הכתבה הזאת היתה יכולה לספר את סיפורו של שון גולדברג, הג'ודוקא הישראלי שעושה את ההכנות האחרונות לקראת אולימפיאדת טוקיו כשהוא מספר לתקשורת על החלום הגדול שלו וזה להשיג מדליה עבור מדינת ישראל.
3 צפייה בגלריה
שון גולדברג. באר שבע נשארה עם המחמאות
שון גולדברג. באר שבע נשארה עם המחמאות
שון גולדברג. תפס מקום קבוע בהרכב של באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
ככה זה כשגולדברג הצטיין בצעירותו על המזרן ואף זכה בתואר אלוף ישראל במשקל שלו, אבל בשלב מסוים הוא החליט להתמקד בכדורגל. "הכדור היה האהבה הגדולה ביותר שלו ובגלל זה הוא העדיף להמשיך בכדורגל", אמרו השבוע בסביבתו של המגן.
קצת מוזר ודי מעניין שהמתחרה הגדול של גולדברג בעמדת המגן השמאלי בהפועל באר שבע בעונה שעברה וזה ששיחק נגדו השבוע, אורן ביטון מגיע גם מענף אומנויות הלחימה כשהיה אלוף הארץ בקפוארה ובטח היה לשניים הרבה נושאי שיחה משותפים אשתקד.
קראו גם:
אחרי שבחר להתמקד בכדורגל, גולדברג התקדם מקבוצות הנוער של מכבי תל אביב עד לקבוצה הבוגרת ולאחר שערך הופעת ליגה אחת בעונת 2014/15 ועוד שתיים בגביע המדינה הושאל המגן ליריבה העירונית יחד עם בן רייכרט כחלק מעסקת העברה המדוברת של גילי ורמוט למדים הצהובים.
תשע הופעות במדים האדומים לא הספיקו לאלופת המדינה דאז להאמין בשון גולדברג כשחקן סגל והמגן הושאל שוב, הפעם לבני יהודה. במדים הכתומים היה גולדברג שחקן הרכב קבוע ואף זכה עימה בעונת 2016/17 בגביע המדינה אחרי ניצחון בגמר על האקסית במדיה גדל.
גם זה לא עזר לו לתפוס מקום בסגל של ג'ורדי קרויף והוא הושאל שוב, הפעם לבית"ר ירושלים וגם איתה הגיע לגמר גביע המדינה אבל הפסיד להפועל חיפה. עונה לאחר מכן גולדברג שוב לקח את מקל הנדודים ועבר להפועל חיפה.
"בתקופה שלו בהפועל באר שבע שון היה סוג של "שחקן נגרר", אחד שבכל שבוע היה צריך להוכיח שהמקום שלו בהרכב", אמר פרשן הכדורגל אלי לוונטל, "לא היה שבוע אחד שהוא היה באנקר בהרכב כמו שקורה לו בהפועל באר שבע והוא כל הזמן היה צריך להיות דרוך".
3 צפייה בגלריה
שון גולדברג (משמאל) מול רועי בן שמעון. פתח בהרכב
שון גולדברג (משמאל) מול רועי בן שמעון. פתח בהרכב
שון גולדברג (משמאל) מול רועי בן שמעון. היה אלוף ישראל בג'ודו
(אורן אהרוני)
גם כשהגיע בתחילת העונה הקודמת להפועל באר שבע המתחדשת של ברק בכר, גולדברג היה אמור להיות גיבוי לאורן ביטון ואחרי שנפצע במשחק מול פיינורד במוקדמות הליגה האירופית והתקשה להיכנס לקצב, היה נראה שהמגן השמאלי יחפש גם בעונה הקרובה את התחנה הבאה שלו בקריירה.
דווקא הטלטלה שעבר המועדון בשל הודעת העזיבה של הבעלים אלונה ברקת וחילופי המאמנים, הכניסה את גולדברג לקצב ולמרות התוצאות הרעות בפלייאוף העליון, המגן השמאלי הפגין יציבות ויחד עם התשובה החיובית שנתן לגבי מתווה הקיצוצים השאירו אותו במועדון.
בתחילת העונה הנוכחית הגיע שחקן הבית דודי טוויטו להיאבק עם גולדברג על העמדה, אבל דווקא אז המגן בן ה-25 שדרג את היכולות שלו במיוחד בכל הקשור לחלק ההגנתי. גם כשהקבוצה לא מצליחה במשחקי הליגה, גולדברג נמצא בקו עליה ומוציא מעצמו את המקסימום בכל משחק בו הוא נוטל חלק.

לא היו ממנו ציפיות


חשוב לציין כי בעת חתימתו של המגן בקבוצה, הקולות במועדון לא נשמעו אופטימיים במיוחד באותה העת. "אנחנו לא מצפים משון ליותר מידי" נשמעו קולות בבית האדום, "הוא מסוג השחקנים שאתה יודע בדיוק מה תקבל ממנו", אך כידוע שכאשר אין ציפיות ההפתעה גדולה עוד יותר.
"אני לא מופתע מהיכולת הטובה של שון" אמר השבוע מגן העבר ופרשן ההווה, אורי אוזן, על המגן השמאלי של אבוקסיס. "מדובר בשחקן עם נתונים טובים, שאוהב לעבוד, חיובי בחדר ההלבשה ולא פחות חשוב, יש לו כבר כמה שנות ניסיון בליגת העל בקבוצות טובות וכשאתה מתייחס למקצוע שלך ברצינות, בשלב מסוים זה יתבטא גם ביכולת טובה".
גם בשלבי מוקדמות הליגה האירופית, כאשר רוב השחקנים הציגו יכולת טובה, אפשר לומר בצורה חד משמעית שגולדברג הביא אקסטרה-בולטות כשהמשמעותית ביותר היתה הבישול הנהדר בראש תוך כדי כריעה לאנתוני וארן שעזר להפועל באר שבע לחלוף על פני לאצ'י האלבנית אחרי פיגור בדקות הסיום ובשלב הפלייאוף מול ויקטוריה פלזן היה אחד המשחקים הטובים בקריירה שלו.
בגיל 25 וכשעל גבו שש שנות קריירה בליגה הבכירה בישראל, גולדברג יכול לשים מאחוריו את הטייטל של שחקן רוטציה. כזה שעולה לסתום חורים כאשר המגן הבכיר יותר לא משחק בגלל פציעה או הרחקה.
אולי מכורך הנסיבות ואולי בגלל יכולת טובה, נראה כי בבאר שבע מודל 2020/21 שון גולדברג הוא באנקר בהרכב. בכל מערך בו בוחר יוסי אבוקסיס לשחק, שמו של גולדברג הוא מהראשונים שמופיעים על הלוח ונכון לפתיחת העונה הנוכחית, המגן השמאלי הוא ההפתעה הנעימה בסגל הבאר שבעי.
למרות עומס המשחקים הגבוה וההכנה הלא אידיאלית של הקבוצה לעונה הנוכחית, גולדברג היה מהשחקנים היחידים שהתמידו והופיעו בכל המשחקים וגם הציגו יכולת טובה. ללא תלונות, ללא ויתורים וללא עייפות. המגן לא מוכן לוותר על אף דקת משחק.

משחק בכמה עמדות


בצד המקצועי, התרגלנו לראות את גולדברג בעונה שעברה בעמדת הבלם השמאלי במערך של שלושה בלמים, או מגן השמאלי בקו של ארבעה בהגנה. הדעה הרווחת הייתה שלמרות שגולדברג מתאים למערך של ארבעה שחקני הגנה, בקו של חמישה הוא דווקא פחות יעיל בעמדת המגן/ הכנף השמאלי.
אך העונה הנוכחית דווקא מראה ההפך כי גם כאשר גולדברג מופקד בעמדת המגן בקו של חמישה שחקני הגנה, הוא מחזיר ביכולת טובה על הדשא ושומר על יציבות לאורך זמן ולראייה, ניתן לצפות שוב במשחק הביתי מול באייר לברקוזן, קבוצת צמרת בבונדסליגה, ולהסיק שברוב דקות המשחק עמד גולדברג כשווה בין שווים מול המגן טין ידבאיי, הקשר מוסא דיאבי ועוד שחקנים טובים.
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס. רוצה לעבור עוד שלב באירופה
יוסי אבוקסיס. רוצה לעבור עוד שלב באירופה
יוסי אבוקסיס. מערכת יחסים טובה עם גולדברג
(צילום: אורן אהרוני)
"אני בהחלט מפרגן לשון גולדברג על היכולת בעונה הנוכחית" אומר מגן העבר של האדומים שמעון ביטון, "השינוי מהעונה הקודמת של גולדברג בבאר שבע הוא בעיקר בביטחון שלו. אם בעונה שעברה שון שיחק משחק אחד ולאחר מכן חזר לספסל, בעונה הנוכחית הוא הפך למגן השמאלי הבכיר של הקבוצה. רק זה לבד מאוד משפר את הביטחון שלו".
ביטון שם דגש על פן נוסף שבו גולדברג שיפר את משחקו. "שון מצטרף להתקפה, מגביה כדורים בצורה טובה והופך להיות פקטור משמעותי גם בחלק ההתקפי של הקבוצה", ממשיך ביטון, "ככל הנראה מדובר על עבודה שהוא עושה באימונים וזה משפר אותו בהחלט כמגן תוקף".
עושה רושם שמערכת היחסים הטובה בין גולדברג למאמנו יוסי אבוקסיס היא אחד המפתחות להצלחה של המגן. בבני יהודה לא הספיקו השניים לשתף פעולה כי לאחר ההגעה של המאמן לשכונת התקווה גולדברג לא נשאר במדים הכתומים ועבר בהשאלה לבית"ר ירושלים.
"להערכתי, בין יוסי לשון קיים קשר טוב מאוד", ממשיך אורי אוזן, "יוסי אוהב את השחקנים השקטים שבאים לתת עבודה בלי מניירות של כוכבים ובלי גינונים ופינוקים. יכול מאוד להיות שהחיבור הזה מניב דברים טובים גם על כר הדשא".
אם חשבתם שלמרות גילו הצעיר יחסית שון גולדברג לא מתכנן את העתיד שאחרי הכדורגל, סביר מאוד שתתבדו. בשנים האחרונות המגן השמאלי מצליח לשלב את האימונים האינטנסיביים ולוח הזמנים הצפוף של שני משחקים בשבוע עם לימודים לתואר ראשון במנהל עסקים של המרכז הבינתחומי בהרצליה.
גולדברג קרוב לסיים תואר ראשון ומשבר הקורונה ודאי סייע לו כי מרבית השיעורים מועברים באמצעות אפליקציית זום. "שון מאוד עמוס ובקושי יש לו זמן פנוי כרגע", מספרים חבריו של גולדברג, "אם אין אימונים או משחקים הוא לוקח את המחשב ומשלים פערים בלימודים".
למרות העומס, גולדברג ודאי חווה בחודשים האחרונים את אחת התקופות היפות בקריירה שלו על מגרשי הכדורגל. אפשר להתבונן רק בנתונים שלו שימחישו את ההתקדמות שהוא עשה בתקופה האחרונה.
גולדברג הוא השחקן החמישי בקבוצה (אחרי אוהד לויטה, ז'וסוואה, אור דדיה וסינטיהו סלליך) בכמות דקות המשחק שצבר וגם בהשוואה בינו לבין אנריק סאבוריט ממכבי תל אביב, כנראה המגן השמאלי הטוב ביותר בכדורגל הישראלי אין הבדלים משמעותיים בכל הקשור לצד ההגנתי.
בעוד המגן הבאסקי חילץ עד עכשיו 36 כדורים ורשם 15 תיקולים מוצלחים, גולדברג חילץ 28 כדורים ורשם 10 תיקולים מוצלחים. אם יצליח לשפר את היכולות ההתקפיות שלו שבאו לידי ביטוי גם בבישול לרותם חטואל מול הפועל חיפה, הפועל באר שבע תקבל מגן שהיא יכולה לבנות עליו לשנים הקרובות.