תמיד חלמתם על דירה מהקבלן בפרויקט בנייה מפואר? תמיד רציתם להיות אלה שנכנסים לדירה חדשה בפעם הראשונה? אצל חלק גדול מהישראלים כיום, החלומות הללו הם בגדר פנטזיה רחוקה.
העלייה המתמדת במחירי הנדל"ן מרחיקה עוד ועוד אנשים מחלום רכישת הדירה. במקום ליהנות מבית חדש בשכונה חדשה הם מוצאים עצמם מתפשרים על דירות ישנות, ובעיקר בתלות בלתי צפויה בטוב ליבו של בעל הדירה, בכל הקשור לשירות ותחזוקת הנכס.
שוק השכירות בישראל כיום כולל כ-750 אלף דירות ונשלט בעיקר על ידי גורמים פרטיים. החוזים הנחתמים בין בעל הנכס לבין השוכר הם לרוב קצרי מועד, ובמהלכם בעל הנכס יכול לעשות כמעט ככל העולה על רוחו בסעיפי החוזה וזאת מבלי שהשוכר יכול להביע התנגדות כלשהי.
3 צפייה בגלריה
הנוף מהמרפסת. מיקום מרכזי בלב העיר באר שבע
הנוף מהמרפסת. מיקום מרכזי בלב העיר באר שבע
הנוף מהמרפסת. מיקום מרכזי בלב העיר באר שבע
(קרדיט הדמייה: 3DVISION)
עליות המחירים ותמריצי המיסוי שניתנו בשנים האחרונות, הביאו חברות נדל"ן וגופים מוסדיים לפעול למימוש הפוטנציאל הגלום בשוק השכירות ולהקצות משאבים לפיתוחו באופן מוסדר, כך שהשוכרים יכולים ליהנות משקט ובטחון.
"בראש ובראשונה, אנו רואים בשוכרים שלנו כלקוחות החברה לכל דבר ועניין", מספר אמיר כהן, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת 'דמרי'. "במרכז העיר, על הריסות אצטדיון 'וסרמיל', קמה לה שכונת 'סנטרל פארק 17'. השלב הראשון כולל ארבעה מגדלים עם 544 דירות מגורים מתוכם בניין אחד מיועד כולו להשכרה וכבר בשלב הזה גורר התעניינות גדולה. זה לא דבר של מה בכך בעיר כמו באר שבע שבה אחוז השכירות גבוה", אומר כהן.
לדברי סמנכ"ל השיווק, מודל השכירות לטווח הארוך תופס תאוצה גדולה וכולל יתרונות בולטים על פני השוק הפרטי. "היתרון הראשון הוא שמדובר על חוזה ישירות מול גוף מסודר עם חוקים ונהלים. יש אבא ואמא", הוא מסביר, "וזה אומר שאין 'הפתעות' ומצבי רוח. יש מחיר קבוע בחוזה לטווח ארוך של עד שש שנים, תנאים ברורים לכל אורך תקופת ההשכרה, כולל נקודות יציאה ברורות המסוכמות מראש.
"בגישה זו השוכר הופך מנטל לבעל זכויות וזו מהפכה של ממש. הפרויקטים ממוקמים בשכונות מודרניות חדשות המציעות איכות חיים", אומר כהן.
3 צפייה בגלריה
החלל המרכזי בבית. בית החלומות שלכם כבר לא נמצא כל כך רחוק
החלל המרכזי בבית. בית החלומות שלכם כבר לא נמצא כל כך רחוק
החלל המרכזי בבית. בית החלומות שלכם כבר לא נמצא כל כך רחוק
(קרדיט הדמייה: 3DVISION)
אז שכרתי דרככם דירה. מה עושים במידה ויש בעיה?
"זהו יתרון מהותי אצלנו", עונה אמיר. "מי ששכר דירה בחייו יודע שהסיוט הגדול ביותר הוא מקרה בו צריך תיקון בבית, ובטח בדירות הישנות: 'האם להביא בעצמי?' 'לבקש מבעל הדירה?' 'לשלם ולהוריד בשכירות?' אין אצלנו קצוות פתוחים", פותר אמיר את העניין בקלות. "הבניין מאוייש על ידי איש אחזקה ש'חי' את הפרויקט ונותן מענה מידי לכל בעיה שתהיה. יש כתובת אחת שמרכזת את כלל השירות בשוכרים. השרות ניתן לחללים הציבוריים וגם לפנים הנכס שזה חידוש בעל משמעות גבוה".
הפרויקט החדש מכיל 136 דירות בחלוקה של דירות בעלות ארבעה וחמישה חדרים. "סטנדרט הבנייה הוא בלתי מתפשר, כמו בכל פרויקט שיוצא לשוק הנדל"ן. זה אומר שהתכנון הוא מודרני וכולל חללים גדולים, המפרט הטכני עשיר וכולל ריצוף בגודל של 80/80, מיזוג אוויר מרכזי, דלתות פנים של פנדור ועוד", מפרט כהן. "כל זה משדרג את חווית המגורים, בשונה מרוב הדירות בשוק השכירות הפרטי", מסביר אמיר.
3 צפייה בגלריה
חדר שינה בפרויקט. "השוכר הוא בראש ובראשונה לקוח שלנו"
חדר שינה בפרויקט. "השוכר הוא בראש ובראשונה לקוח שלנו"
חדר שינה בפרויקט. "השוכר הוא בראש ובראשונה לקוח שלנו"
(קרדיט הדמייה: 3DVISION)
כיאה לפרויקט מגורים חדשני, בבניין קיימים חללים ציבורים שונים כמו מועדון דיירים וחדר כושר מתקדם המאובזר בציוד חדשני. במסגרת הפעילויות השונות בבניין, שואפים בחברות 'דמרי' ו'אזורים' לבנות קהילה הומוגנית ורחבה. "האחריות שלנו, מעבר לדאגה לדירות של השוכרים, היא גם כלפי הקהילה שנוצרת בבניין", אומר כהן. "לשם כך, אנחנו פועלים בשיתוף עמותת "ארץ עיר" שדואגת לייצר פעילות עבור דיירי הפרויקט ובניית הקהילה.
"בשורה התחתונה, יש כאן בשורה שתושבי באר שבע והנגב חייבים להכיר", מסכם כהן. "זהו עידן חדש שבו השוכר הוא במרכז. מדובר בבניין שכולו, בלי יוצא מן הכלל, יורכב מדירות שכורות בסטנדרט בלתי מתפשר. מעמד השוכר עולה כמה מדרגות והוא יכול לתכנן את חיי המשפחה שלו לשנים הקרובות לרבות מוסדות חינוך, נגישות למקומות העבודה - בלי כאב ראש".
לפרטים נוספים על מהפכת השכירות בבאר שבע לחצו כאן

בשיתוף דמרי ואזורים










פורסם לראשונה: 10:39, 23.06.22