ענף הבניה לאן? פגישת עבודה אתמול (יום ג') בין ארגון הקבלנים בנגב להנהלת עיריית באר-שבע דנה בנושאים הדחופים בענף הבניה בבירת הנגב, בהם עליית המחירים הצפויה, הצורך בהסדרת הטבות מס ומענקים לתושבי העיר ועוד.
1 צפייה בגלריה
מימין יוסי דלויה סגן יו"ר ארגון הקבלנים, אלי אביסרור ודנילוביץ'
מימין יוסי דלויה סגן יו"ר ארגון הקבלנים, אלי אביסרור ודנילוביץ'
מימין יוסי דלויה סגן יו"ר ארגון הקבלנים, אלי אביסרור ודנילוביץ'
(צילום: ארגון הקבלנים)
הפגישה החלה בסקירה של יו"ר ארגון הקבלנים וממלא מקום נשיא התאחדות בוני הנגב, אלי אביסרור, על מצב הנדל"ן בישראל ובנגב בפרט. לדבריו, על פי כל התחזיות והעובדה כי לא היה תהליך מסודר ומבוקר של שיווק קרקעות מצד המדינה, וזאת לצד התייקרות חומרי הגלם בכל העולם, צפויה עלייה של עד 20 אחוזים במחירי הדיור.
קראו גם:
לדברי אביסרור, צריך לפעול יחד כל הגורמים המקצועיים עם הממשלה החדשה כדי לעצור את המגמה ולשווק לפחות 70 אלף יחידות דיור בשנה ברחבי הארץ.
באשר לבאר-שבע אמר אביסרור, כי לא יכול להיות מצב שכל הערים סביב באר-שבע נהנות מהטבות מס ומענקים ותושבי העיר לא זכאים לדבר מכך. "מה ההיגיון שהממשלה שהעניקה הטבות מס לכל ישובי האזור אבל את באר-שבע השאירה מחוץ למשוואה?" שאל אביסרור.
הוא הוסיף: "היום, אחרי שנתיים וחצי ללא ממשלה ותקציב מדינה, אנו מצפים שהממשלה החדשה תקבל החלטות חשובות. אנו נדרוש שתושבי האזור יקבלו הטבות, זאת לצד פעילות העירייה לחיזוק כלכלי של העיר באמצעות המשך פיתוח פארק הייטק ורובע חדשנות, הקמת בית חולים נוסף בנגב ופיתוח מקומות תעסוקה נוספים".
ראש העירייה רוביק דנילוביץ' אמר בפגישה כי העירייה פועלת על מנת ליצור מודלים חדשניים שיקלו על תהליכי ההיתרים והבניה בעיר וזאת כמובן תוך שהם עומדים בכל אמות המידה המקצועיות. "אנו פועלים כדי להעניק לתושבי העיר תעסוקה איכותית, שירותי בריאות טובים, מערכת חינוך ותרבות פנאי עשירה. המשימה שלנו היא לא רק לבנות אלא להעניק שירות טוב ואיכותי לתושב".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב