2 צפייה בגלריה
אתר בנייה. אילוסטרציה | צילום אבי מועלם
אתר בנייה. אילוסטרציה | צילום אבי מועלם
אתר בנייה. אילוסטרציה | צילום אבי מועלם
בפגישה שנערכה לאחרונה בין ראשי ארגון קבלני הנגב לבין ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' ובכירי העירייה, הודיע דנילוביץ' כי העירייה תבחן מחדש את המשך שיווק הפרויקטים במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן" בעיר. זאת לאור העובדה שהתכנית מקנה הטבות משמעותיות יותר לרוכשים דירה במסגרת התכנית במרכז הארץ לעומת איזור הנגב, מה שמקשה על הבאת אוכלוסיות חדשות כרוכשות פוטנציאליות של דירות בבאר שבע.
במהלך הפגישה העלו ראשי ארגון קבלני הנגב את נושא הסכמי הגג, לפיהם התחייבה עיריית באר שבע לבנות כ- 20 אלף יחידות דיור בשנה, כשהמשמעות היא הגדלת היצע הדירות החדשות פי 4 לעומת המצב שהיה לפני הסכמי הגג.
לטענת הקבלנים, העובדה שרוכשי דירות חדשות במסגרת "מחיר למשתכן" במרכז הארץ זוכים להטבה בגובה של עד 600 אלף שקל לעומת כ- 150 אלף שקל בלבד באיזור הנגב, גורמת לחוסר כדאיות כלכלית ברכישת דירה בבאר שבע או בכל עיר אחרת באיזור הנגב.
לדברי יו"ר ארגון קבלני הנגב, אלי אביסרור, קבלנים רבים חוששים לגשת למכרזי "מחיר למשתכן" כיום, כי אין ביטחון כי יהיו רוכשים לדירות שייבנו והמשמעות היא, שלעשרות מכרזים שפורסמו לאחרונה לא ניגש אף קבלן.
2 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ'. צילום: הרצל יוסף
רוביק דנילוביץ'. צילום: הרצל יוסף
רוביק דנילוביץ'. צילום: הרצל יוסף
בתגובה לדברים אמר דנילוביץ', כי "לאחר מספר שנים של יישום הסכמי הגג, עולה הצורך בהסכם משלים שיתבסס על הפקת הלקחים מהפעילות עד כה, ולכן בשלב זה הודיעה העירייה על עצירת השיווק של פרויקטים חדשים למגורים עד לבחינה מחודשת של הסכם מחיר למשתכן".
יו"ר קבלני הנגב, אלי אביסרור: "מדובר בשורת צעדים חשובים במיוחד במטרופולין כמו באר שבע. חוסר יציבות בענף הדיור בעיר משפיעה על המרחב כולו ויש לכך השפעות מרחיקות לכת בתחומים שונים".