מזה כשבע שנים פועלת באזור הנגב קבוצת אנשי עסקים ויזמים, ביוזמתו של איש העסקים והיזם יוסי כהן, תושב עומר, לאיתור נכסים וקרקעות ביישובים שונים באזור הנגב המוצעים למכירה לתושבים ערבים, וכחלופה מסייעים חברי הקבוצה לבעלי הנכסים והקרקעות היהודים למצוא קונים יהודים, ובכך לטרפד את עסקאות הנדל"ן הללו בין יהודים לערבים.
2 צפייה בגלריה
יוסי כהן
יוסי כהן
יוסי כהן
(צילום: הרצל יוסף)
בשנה האחרונה, טוענים גורמים המקורבים לקבוצת בעלי העסקים, נרשמה עלייה משמעותית בהיקף העסקאות נוכח כוונתם של גורמים בציבור הערבי באזור לרכוש נכסים ביישובים יהודיים.
בחודשים האחרונים, כך נודע, פועלים חברי קבוצת אנשי העסקים על מנת לגייס משקיעים יהודים מחו"ל לצורך רכישת נכסים וקרקעות באזור הנגב.
עד כה, מאז החלה פעילותה של אותה קבוצת אנשי עסקים, לא נחשפה אותה פעילות וההערכה היא שגורמים שונים, בהם ארגוני זכויות אדם, הגורסים כי אין מקום לתעדוף עסקאות על רקע אתני, כמו גם קבוצות פעילים במגזר הערבי, ביקשו לחשוף דווקא עתה את פעילותם של אנשי העסקים על רקע התמודדותו של יוסי כהן, מיוזמי הקמתה של קבוצת אנשי העסקים, לראשות מועצת עומר בבחירות המקומיות הקרובות שיתקיימו בסוף חודש אוקטובר הקרוב.
בתגובה לדברים אמר השבוע יוסי כהן ל"מיינט באר שבע והנגב": "על פי תפיסתי, מדובר בשליחות. מבחינתי, מדובר בשמירה על צביונה היהודי של המדינה. רכישת הקרקעות והנכסים על ידי יהודים זה בגדר של שליחות, כהמשך ישיר לרכישת הקרקעות בטרם קום המדינה. אנחנו יודעים שיש כיום רכישה רבה של קרקעות ונכסים ביישובים יהודיים באזור הנגב מצד גורמים מהמגזר הערבי, וזה על סף שינוי הצביון היהודי של אותם יישובים. אנחנו חייבים לעצור את שטף מכירת הקרקעות".

2 צפייה בגלריה
בניה בבאר שבע
בניה בבאר שבע
בניה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

ל"מיינט באר שבע והנגב" נודע, כי על פי ההערכה, הגיע מאז החלה פעילות קבוצת אנשי העסקים, היקף עסקאות הנדל"ן באזור הנגב שנרכשו על ידי אנשי הקבוצה או בעקבות פעילותם לכדי 150 מיליון שקל.
"חשוב להדגיש", מציין כהן, "כי כל העסקאות הללו מתבצעות רק ביישובים יהודיים. אנחנו לא מבצעים שום עסקה לגבי רכישת נכס או קרקע ביישוב במגזר הערבי".

"שיקולים זרים"

בתגובה לפעילותה של קבוצת אנשי העסקים, אמר השבוע ל"מיינט באר שבע והנגב" עו"ד שחאדה אבן ברי, ממקימי רשימת "שותפות", רשימה יהודית־ערבית, המתמודדת בבחירות המקומיות הקרובות למועצת עיריית באר־שבע, ופעיל למען דו־קיום בין יהודים לערבים, כי "כלכלה צריכה להתנהל על פי חוקי הכלכלה על בסיס של כדאיות כלכלית. ברגע שמכניסים לזה את הטיעון הגזעי או הלאומני, זה כבר לא כלכלה, אלא סוג של מתקפה על רקע גזעני. כאשר נכנסים לשוק הנדל"ן, כמו בכל שוק אחר, שיקולים זרים חוץ משיקולים כלכליים, זה גם פוגע בשוק עצמו וגם פוגע בדו־קיום בין יהודים וערבים".
באשר לטענת קבוצת אנשי העסקים, כי מכירת נכסים וקרקעות לערבים מהווה סכנה לצביון היהודי של אותם יישובים בהם נמכרים אותם נכסים וקרקעות, מציין עו"ד שחאדה אבן ברי, כי "אין שום סכנה כזו. זו מנטרה שחוזרת על עצמה כבר למעלה מ־70 שנה".