הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), בראשות הרב נתן אלנתן, אישרה להפקדה תוכנית להקמת רובע מגורים חדש בעיר נתיבות.
2 צפייה בגלריה
הרובע החדש בנתיבות
הרובע החדש בנתיבות
הרובע החדש בנתיבות
(הדמייה: דרמן ורבקל אדריכלות)

התוכנית הינה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית נתיבות, והיא ממוקמת בחלק הצפוני של העיר על שטח כולל של כ-4,280 דונם. התוכנית מצטרפת לשורה של תוכניות המקודמות כיום בעיר ומצויות בפיתוח.
2 צפייה בגלריה
הרובע החדש בנתיבות
הרובע החדש בנתיבות
הרובע החדש בנתיבות
(הדמייה: דרמן ורבקל אדריכלות)

התוכנית כוללת כ-16,000 יחידות דיור שיוקמו בבינוי מגוון והדרגתי: מצמודי קרקע שימשיכו את הבינוי במושבת תקומה ועד לבינוי גבוה של עד 25 קומות במרכז רובע החדש ולאורך הצירים המרכזיים.
מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,600 יוקצו לטובת דירות קטנות (עד 55 מ"ר), וכן כ-4,800 דיוריות, שייתנו מענה למגוון רחב של אוכלוסיות.
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת של 470 דונם עבור מבני ציבור, כמיליון מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, ו-540 דונם שטחים פתוחים.
בדרום-מזרח העיר התוכנית כוללת הקמת מתחם תעסוקה חדש הגובל במסוף מטענים.
מו כן, התוכנית שמה דגש על יצירת מרחב ציבור איכותי הכולל רשת רחובות לעידוד הליכתיות, שבילי אופניים ורשת תחבורה ציבורית וטיילת לאורך נחל חנון.

קראו גם:

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, הרב נתן אלנתן: "מדובר בתוכנית חשובה במעלה בנתיבות, לאחר שהתוכניות הקודמות בעיר נחלו הצלחה רבה ונמצאות כיום בשלבי בניה ופיתוח. הרובע העירוני המוצע, הכולל מתחם תעסוקה חדש, יסייע באופן משמעותי להגדלת היצע הדיור, ויחזק את החזון העירוני של נתיבות כעיר משמעותית באזור הנגב המערבי".
מתכננת הותמ"ל במינהל התכנון, אדר' סיגי בארי: ״התוכנית ממשיכה את תנופת הפיתוח של נתיבות, ומתכתבת עם קו הפיתוח של העיר סביב נחל תוך חיבור מיטבי לשכונות הקיימות. התוכנית מעגנת בתוכה שדרוג וטיפול בתשתיות כחלק מחוק הותמ״ל, ומוסיפה לחזק שטחי תעשייה ומסחר בקרבת תחנת הרכבת".