תכנית התחדשות עירונית "מתחם אורות" בשכונה ג' יוצאת לדרך: המלצה בפני הוועדה המחוזית לאישורה.
הוועדה המקומית לתכנון ובניה החליטה פה אחד להמליץ בפני הוועדה המחוזית על אישור תכנית התחדשות עירונית שנקראת "מתחם אורות" בשכונה ג' בבאר-שבע.
1 צפייה בגלריה
בנייה בבאר־שבע. "כמות לא מבוטלת של דירות"
בנייה בבאר־שבע. "כמות לא מבוטלת של דירות"
בנייה בבאר־שבע
(צילום המחשה: הרצל יוסף)
בין עיקרי תכנית ההתחדשות מדובר על קביעת ייעודי קרקע ומגרשים כולל התוויית דרכים חדשות, קביעת תנאים למתן היתרי בניה ואיכלוס, קביעת הוראות להמשך דרך השלום וחיבור לרחוב גרשפלד והגדרת קולנוע אורות כמבנה לשימור.
התכנית מציעה פינוי בנייני מגורים לטובת בינוי אלפי יחידות דיור ומבנים ציבוריים. התכנית ממוקמת בלב שכונה ג' הוותיקה אשר מוקפת במוקדים עירוניים משמעותיים: אוניברסיטת בן גוריון, מרכז רפואי סורוקה, פארק הייטק ורכבת צפון. המתכנן אדריכל אלי לדרמן הציג את התכנית בפני חברי הוועדה לתכנון ובניה והדגיש את המטרות העיקריות.
על פי התכנית המוצעת התואמת לתכנית המתאר, היא יצירת מרכז תרבותי ופנאי משמעותי שיהיה עוגן דומיננטי באזור קולנוע אורות תוך שימוש בהחייאה של המבנה הישן. לצידו, יצירה של מוקד כלכלי למסחר כעוגן שכונתי, לקשר אותו לצירים הירוקים המתוכננים ולקשר אותו בהיבט התנועתי.
קראו גם:
מבחינת מלאי הדירות, המטרה להגדיל את המלאי וגם של המגוון של הדיור לשירות האוכלוסייה הקיימת, ועל מנת למשוך אוכלוסיה חדשה וכל זאת כדי ליצור חיזוק קהילתי קיים. מדובר בתכנית התחדשות עירונית הגדולה שהובאה לאישור הוועדה המקומית, התכנית שומרת על עיקרון פיתוח והדגשה של ציר "לב השכונה", משדרות בן גוריון בצפון ועד שדרות שז"ר בדרום ומוסיפה ציר הליכתי בכיוון מזרח - מערב.