בעוד שבאוויר מנשבות רוחות של מיתון במשק והנתונים מצביעים על קיפאון בשוק הנדל"ן ועל ירידה בהיקף הרכישות של דירות, כמו גם עלייה במחירי דירות, אם כי בערי הנגב מדובר בשיעורים נמוכים יותר בהשוואה לשאר חלקי הארץ, עולה שגם במציאות הזו חברות הבנייה מוצאות בערי הנגב קרקע פורייה לבניית פרויקטים חדשים ואפילו יוקרתיים.
8 צפייה בגלריה
מיזמי יוקרה בנגב
מיזמי יוקרה בנגב
מיזמי יוקרה בנגב
(הדמיות: יח"צ)

יתרה מזאת, בחברות הבנייה, הבונות באזור, אף מדווחים על ביקוש הולך וגובר מצד רוכשי דירות, כאשר במרבית הפרויקטים עומד להסתיים שלב שיווק הדירות, שעדיין בהליכי בנייה ואכלוסן יתבצע רק בעוד שנה־שנתיים. לכל חברה יש את פרויקט הדגל שלה.

אביסרור בנאות הדרים, שכונת נאות הדרים, באר־שבע

8 צפייה בגלריה
פרויקט אביסרור בנאות הדרים
פרויקט אביסרור בנאות הדרים
פרויקט אביסרור בנאות הדרים
(הדמיה: יח"צ)
חברת "אביסרור משה ובניו" מקימה ומשווקת בימים אלה את פרויקט "אביסרור בנאות הדרים" בשכונת נאות הדרים בבאר־שבע. הפרויקט מציע 600 יחידות דיור ב־14 מגדלים עם מרפסות גן תלויות ובתמהיל מגוון. בכל אחד מהמגדלים יהיה לובי ראשי מעוצב עם חלל גבוה, מועדון דיירים, חדר כושר, ועוד.
שני הבניינים הראשונים נמצאים בשלבי גמר מתקדמים ומכירתם הסתיימה. הם מתוכננים להימסר במחצית הראשונה של 2023. הבניינים השלישי והרביעי נמצאים בבנייה ומכירתם הסתיימה. לפני שבועות אחדים נפתח למכירה הבניין החמישי בפרויקט, הכולל 48 יחידות דיור ונותרו בו למכירה דירות אחרונות בנות שלושה וחמישה חדרים. גם הבניין השישי נפתח לאחרונה לשיווק והוא מציע 52 יחידות דיור ב־14 קומות בתמהיל של דירות בנות שלושה, ארבעה וחמישה חדרים עם מפרט טכני גבוה.
גולת הכותרת של הפרויקט הן המרפסות התלויות - סטנדרט חדש לראשונה בבאר־שבע ובנגב כולו. בפרויקט מוצעות מרפסת של 20 מ"ר וגינה תלויה בשטח של 16 מ"ר. הגינות בנויות עם מצע שתילה מנותק ומערכות מותאמות עם איטום וניקוז.
"הפרויקט בנאות הדרים", אומר יורם אביסרור, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אביסרור משה ובניו, "זוכה לביקוש גבוה מצד זוגות צעירים ומשפרי דיור מהעיר באר־שבע ומכל אזור הדרום. מדובר בפרויקט ייחודי במיקום אידיאלי עם נגישות גבוהה, שמציע לדיירים שילוב של טבע ירוק בגינות התלויות לבין כל היתרונות האורבניים הברורים. שכונת נאות הדרים תציע לדיירים את כל הנדרש להם לחיי היומיום - אזורי מסחר ובילוי, בתי ספר, גני ילדים, מתנ"ס ובתי כנסת וכן פארק לינארי שיתחבר לאמפיתיאטרון בפארק נחל באר־שבע".


"ויליג' רפאל", שכונת חורשת נח, אופקים

8 צפייה בגלריה
"ויליג' רפאל" באופקים
"ויליג' רפאל" באופקים
"ויליג' רפאל" באופקים. סמוך לכביש החדש
(הדמיה: באדיבות חברת חי רפאל)

"ויליג' רפאל" (Village refael) הינו פרויקט קוטג'ים יוקרתי המוקם על ידי חברת "שמואל חי", חברה ליזמות ובניה, בשכונת חורשת נח באופקים והוא כולל 69 קוטג'ים בעלי שישה חדרים. הקוטג'ים מאופיינים בקו עיצובי עדכני ובאדריכלות מרשימה כשהמתחם תוכנן כך, שניתן יהיה ליהנות מכיווני אוויר היקפיים ומגינות חזיתיות מרווחות.
הפרויקט ממוקם בסמוך לכביש החדש שבין אופקים לשדה תימן, בואכה באר־שבע, שנחנך לתנועה רק לאחרונה ומאפשר נסיעה של 7-8 דקות בלבד מאופקים לבאר־שבע. מיקומו של הפרויקט, בסמוך לתחנת הרכבת באופקים, מאפשר גם חיבור מהיר ונוח לכל חלקי הארץ.
בימים אלה מתקיים תהליך של קבלת היתר הבנייה, שצפוי להתקבל בשבועות הקרובים. אכלוסו של הפרויקט צפוי להתקיים כ־30 חודשים מרגע קבלת היתר הבנייה.
מחברת "שמואל חי" מבית "חי רפאל" נמסר כי "החברה מתמחה בייזום, ניהול ושיווק פרויקטים בתחום הנדל"ן. החברה מקימה עשרות פרויקטים באזורי ביקוש ומבדלת אותם במיתוג ובביצוע מוקפד ביותר. חברת 'חי רפאל' פועלת בשותפות אמיצה ואמינה עם כל אחד מלקוחותיה ושמה דגש על ליווי אישי של הלקוחות".
עוד נמסר כי החברה נמצאת בימים אלה בפתחו של ביצוע פרויקט, הכולל 90 יחידות דיור המשולב עם מסחר ומגורים בשכונת "אפיקי הנחל" באופקים.




'אוזן בסיגליות', שכונת סיגליות, באר־שבע

8 צפייה בגלריה
הפרויקט של אוזן בסיגליות
הפרויקט של אוזן בסיגליות
הפרויקט של אוזן בסיגליות. סטנדרט גבוה
(הדמיה: באדיבות האחים אוזן)

פרויקט "uzan בסיגליות" הינו פרויקט חדש של חברת האחים אוזן ההולך ומוקם בשכונת סיגליות בבאר־שבע. הפרויקט ממוקם בכניסה המערבית של באר־שבע והוא כולל בסך הכל 58 יחידות דיור בשני בנייני מגורים בני שבע ושמונה קומות, המתוכננים בסטנדרט גבוה תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בענף הבנייה ובשילוב אלמנטים של בנייה ירוקה. הדירות הן בעלות חדרים גדולים והן מותאמות למשפחות צעירות ומיועדות לשוק החופשי. העבודות בפרויקט החלו והאכלוס צפוי בתוך כשנתיים.
"נחשפנו להתעניינות רבה בפרויקט בקרב דיירי השכונה המעוניינים לשדרג את דירתם הנוכחית לנכס גדול יותר בסביבה", אומר אמיר אוזן, מנהל המכירות של חברת "האחים אוזן", "ולא להשתדרג בנכס אחר בשכונה מקבילה. זהו סימן מובהק ששכונת סיגליות היא בגדר של נכס מצוין לגדל משפחה".

אפי קפיטל, שכונת אפיקי נחל, אופקים

8 צפייה בגלריה
אפי קפיטל באופקים
אפי קפיטל באופקים
אפי קפיטל באופקים
(הדמיה: איל איצקין אדריכלים)

חברת אפי קפיטל נדל"ן צפויה לבנות בשכונת אפיקי נחל באופקים כ־1,170 יחידות דיור בעירוב שימושים עם מסחר ותעסוקה של 8,500 מ"ר. בשלב הראשון, שיתחיל בשנת 2023, תבנה החברה כ־560 יחידות דיור בתמהיל מגוון של שלושה, ארבעה וחמישה חדרים ודירות גן. בשלב השני ייבנו 610 דירות נוספות בתמהיל דומה.
כמות הדירות הגדולה התאפשרה בזכות זכייה של החברה במכרז של רשות מקרקעי ישראל של 611 דירות במסגרת התוכנית "מחיר מטרה" בסכום כולל של 127 מיליון שקל ועסקת רכישה נוספת בעלות של כ־167 מיליון שקל, שבוצעה מול חברת "רייסדור יזמות", שכוללת קרקע למגורים בגודל של 58 דונם עם זכויות בנייה ל־559 יחידות דיור.
מחירי הדירות הצפויים הם החל מ־1.25 מיליון שקל לדירה בת שלושה חדרים, החל מ־1.45 מיליון שקל לדירה בת ארבעה חדרים והחל מ־1.55 מיליון שקל לדירה בת חמישה חדרים. מחירן של דירות פנטהאוז מיוחדות יהיה החל מ־2.2 מיליון שקל.
"אנו רואים בעיר אופקים", מציינת עינב כהן, סמנכ"לית השיווק בחברת אפי קפיטל נדל"ן, "כיעד נדל"ני עם פוטנציאל שטרם מומש. המדינה משקיעה משאבים רבים בפיתוח וקידום האזור, כולל מחלפים והרחבת כבישים שמקצרים את המרחק למרכז הארץ. בשנים האחרונות אנו עדים ליזמים רבים שמנסים להוביל לשינוי תדמיתי של העיר על ידי קידום מיזמי הייטק שונים, כדוגמת חקלאות חכמה. אנו מאמינים מאוד בעיר ובמה שתציע לתושביה בשנים הקרובות, ולכן גם פעלנו בכדי לבנות כמות ענפה של יחידות דיור".


'צרפתי בשדרה', שכונת רמות יורם, נתיבות

8 צפייה בגלריה
צרפתי בשדרה
צרפתי בשדרה
צרפתי בשדרה. חלק מתנופת הפיתוח
(הדמיה: סנאפשוט)

קבוצת "רמי צרפתי" בונה את פרויקט "צרפתי בשדרה" במרכזה של שכונת "רמות יורם, החדשה בנתיבות. הפרויקט כולל 249 דירות חדשות בשני מגדלים בני 18 קומות, ארבעה בניינים בני תשע קומות, ובניין בוטיק בן חמש קומות, בו שתי דירות בכל קומה. כמוכן כולל הפרויקט שטחי מסחר בקומות הקרקע של הבניינים.
תמהיל הדירות בפרויקט הוא מגוון וכולל דירות בנות שלושה עד חמישה חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. באחרונה הונחה אבן הפינה לפרויקט, ומשך בנייתו צפוי להיות בין שנתיים לשלוש שנים בכפוף לקצב התקדמות השלבים השונים שלו.
רמי צרפתי, מנכ"ל ובעלים של קבוצת רמי צרפתי, אומר כי "פרויקט 'צרפתי בשדרה' מוקם כחלק מתנופת הפיתוח שעוברת העיר נתיבות במסגרת יישום הסכם הגג מול המדינה, שבמסגרתו נבנים אזורי מגורים חדשים, בעיקר בשכונות החדשות נווה שרון ורמות יורם. נעשה בפרויקט שימוש בשיטות עבודה מתקדמות ובחומרים איכותיים במיוחד, נעשית בקרת איכות בכפוף לתקנים בינלאומיים וישנה הקפדה על עמידה מדויקת בלוחות הזמנים. כל אלה הופכים את הפרויקט ואת העיר כולה לאלטרנטיבה אמיתית למגורים עבור תושבי מרכז הארץ".
על פי התכנון, תכלול שכונת רמות יורם בסיום הבנייה 4,547 יחידות דיור חדשות ועוד 619 יחידות דיור צמודות קרקע על פני 1,740 דונם. בשכונה גם יוקם מרכז מסחרי גדול וכן מרכז תחבורה שישרת את תושבי השכונה ואת תושבי האזור.


'אוטופיה', שכונת חורשת נח, אופקים

8 צפייה בגלריה
פרויקט 'אוטופיה' באופקים
פרויקט 'אוטופיה' באופקים
פרויקט 'אוטופיה' באופקים. אכלוס בעוד שנה
(הדמיה:סנאפשוט)

הביקוש לדיור צמוד קרקע בנגב רק הולך ועולה. בקבוצת "מגידו", הבונה את פרויקט "אוטופיה" בשכונת חורשת נח באופקים, מציינים כי הקבוצה כמעט וסיימה את שיווק פרויקט היוקרה, וכי נותר לשיווק בית פרטי צמוד קרקע בשטח בנוי של 175 מ"ר עם חצר של 200 מ"ר, כולל בריכת שחייה פרטית.
פרויקט אוטופיה כולל 43 בתים צמודי קרקע בני שישה חדרים בשטח בנוי של 175 מ"ר עם חצרות בגודל שנע בין 150 ועד כ־250 מ"ר, כאשר בחלק מהבתים גם תוכננה בריכת שחייה פרטית. הפרויקט, שנמצא בשלבי בנייה מתקדמים, מתוכנן להתאכלס בעוד כשנה.
שכונת חורשת נח, בה ממוקם פרויקט אוטופיה, ממוקמת בצפון מערב אופקים, בסמוך לתחנת הרכבת והיא מתפרסת על שטח של 453 דונם ועתיד לאכלס כ־1,100 יחידות דיור בבנייה רוויה ובבנייה צמודת קרקע.
לדברי ירון בובליל, מנהל השיווק והמכירות של קבוצת "מגידו", "פרויקט הדגל של חברת 'מגידו' הציב לראשונה רף חדש באופקים של בית צמוד קרקע עם בריכה מקבלן. שכונת חורשת נח הולכת ומתגבשת לאחת השכונות האיכותיות באופקים. התושבים מזהים את היתרון של הקירבה לרכבת במרחק הליכה ומהכביש החדש לבאר־שבע שיוצא מהשכונה ונפתח רק באחרונה. לפרויקט, שמציע סטנדרט שטרם נראה בעיר, הגיעו בעיקר משפרי דיור מאזור השפלה ועד בירת הנגב, שחיפשו שיפור דרמטי של איכות המגורים מבלי לוותר על איכות חיים וגישה אידיאלית ונגישות קרובה לרכבת או לדרך המהירה לבאר־שבע".

'צרפתי בפארק', שכונת פארק הנחל, באר־שבע

8 צפייה בגלריה
פארק צרפתי
פארק צרפתי
צרפתי בפארק. פרויקט עם כל השירותים הנדרשים
(הדמיה: 3DVISION)

חברת "צרפתי שמעון" מקימה את פרויקט "צרפתי בפארק" בשכונת נחל הפארק בבאר־שבע. הפרויקט משלב בין דירות לזכאי 'מחיר למשתכן' ודירות לשוק החופשי. הפרויקט יכלול בסופו כ־700 יחידות דיור בתמהיל מגוון - דירות בנות שלושה עד חמישה חדרים, דירות גן ופנטהאוזים מפוארים בסטנדרט גבוה.
באחרונה השיקה החברה את השלב השני של הפרויקט, במסגרתו ישווקו לשוק החופשי 68 יחידות דיור בשמונה בנייני בוטיק בני ארבע קומות בכל בניין. דירות בנות ארבעה חדרים בפרויקט נמכרות החל מ־1.56 מיליון שקל. אכלוס הפרויקט מתוכנן לחודש מרץ 2025. על תכנון הפרויקט מופקד משרד מילוסלבסקי אדריכלים.
אבי צרפתי, מנכ"ל משותף בקבוצת צרפתי שמעון, מציין, כי "מיקומו של הפרויקט הוא אחד מיתרונותיו הבולטים. הפרויקט ממוקם לצד פארק הנחל בבאר־שבע וקרוב לכל שירותי הקהילה הצעירה והתוססת - מוסדות חינוך, מרכזי קניות, גני שעשועים, שבילי האופניים והמרחבים הירוקים. היו ביקושים גבוהים לדירות בשלב הראשון, אשר ממשיכים עכשיו גם לשלב הנוכחי של הפרויקט".
בחברת "צרפתי שמעון" מציינים כי הפרויקט והשכונה יציעו את כל השירותים הנדרשים לחיי היום יום, כמו קריית חינוך מגיל הגן ועד בית הספר התיכון, מרכזים מסחריים, מרכז קהילתי, מרכז לגיל הרך, בתי כנסת ומעונות, וכן שירותים עירוניים ופעילויות פנאי ונופש לכל הגילאים.