“אני זוכר את עצמי כבר בגיל 5 יושב בטרקטור באתר הבנייה של החברה המשפחתית, נהנה מכל רגע ולא רוצה לצאת מהאתר. בנעוריי, תוך שילוב הלימודים בחטיבת הביניים והתיכון הייתי מחכה בקוצר רוח שיגיע החופש הגדול כדי שאוכל להגיע ולעבוד באתרי הבניה של החברה המשפחתית, ולבצע כל משימה שהיה ניתן לעשות, שם כבר הבנתי שזהו התחום שבו אני רוצה לעסוק”.
כך מספר עדיאל אליה, המנכ”ל והבעלים של חברת “אשלים יזמות ובניה” שנוסדה בשנת 2014, בן למשפחה שעוסקת בנדל”ן כבר 3 דורות.
3 צפייה בגלריה
עדיאל אליה מנכ"ל חברת “אשלים יזמות ובניה”
עדיאל אליה מנכ"ל חברת “אשלים יזמות ובניה”
עדיאל אליה מנכ"ל חברת “אשלים יזמות ובניה”
(צילום: ענבר טל צלמים)
אליה בן 33, נשוי פלוס 3, נולד ומתגורר בנתיבות מגלה כי את התכונות הנדרשות למי שעוסק בתחום כל כך תובעני לימד אותו אביו: “אבי, השריש בנו כבר מגיל צעיר ערכי מסירות והתמדה. ידענו שצריך לעבוד קשה ולהתחיל מלמטה, לרכוש כישורים והשכלה ורק כך לטפס בסולם הדרגות שלב אחרי שלב”.
מיד עם סיום שירותו הצבאי כקצין בתקן סרן, נרשם אליה ללימודים (הנדסת בניין), את הלימודים הוא סיים בהצטיינות בתחום הקונסטרוקציה.

פרויקט בוטיק בדימונה
זמן לא רב לאחר הלימודים, הקים אליה את חברת “אשלים יזמות ובניה”. החברה החלה את פעילותה בעיקר בבניית “בנה ביתך” ובפיקוח של בתים פרטים, עברה לבנייה מוסדית ובנייה רוויה.
בימים אלה בונה החברה פרויקט יזמי ראשון בדימונה ב”שכונת השחר” - השכונה המתקדמת ביותר בעיר. מדובר על פרויקט בוטיק של קוטג’ים מפוארים שצפוי לעלות לקרקע בחודשים הקרובים.
לכל קוטג’ יש 6 חדרים, גודלו נע בין 160-185 מ”ר בנוי, הגינות הצמודות מגיעות בגדלים שונים בין 90-150 מ”ר, הקוטג’ים בנויים בשני מפלסים, כולל מרפסות רחבות ידיים, יחידת הורים מרווחת. מדובר על סטנדרט גבוה מאוד של איכות וגימור.

3 צפייה בגלריה
פרויקט ”שכונת השחר”
פרויקט ”שכונת השחר”
פרויקט ”שכונת השחר”
(הדמיות: סנפשוט כהן)

מתי להערכתך אכלוס הפרויקט יתחיל?
“עד שנתיים”.
מהם המחירים?
“החל מ- 2.3 מיליון שקלים”.
במקביל לפרויקט בשכונת השחר בדימונה, חברת “אשלים יזמות ובניה” נמצאת בשלבי תכנון של פרויקט נוסף הכולל בינוי מיוחד המתוכנן בשכונה מתפתחת בעיר נתיבות.
ספר על הפרויקט
“85 דירות הכוללות דירות גג וגן, בבנייני בוטיק עם מפרט מאוד גבוה, במיקום החדש בעיר בשכונת “רמות יורם”, אנחנו יוצאים לשיווק ב- 2023”.

העתיד בנדל”ן
אליה מגלה שאין מה להתפלא שדווקא מנתיבות יצאו כל כך הרבה יזמים בתחום הנדל”ן ויש לו גם הסבר: “מי שמגיע מעיר פריפריה כמו נתיבות ושואף להצלחה, מוכן לקחת סיכון הרבה יותר גדול ממי שנמצא באזור הנוחות ומתגורר במרכז עם עבודה מסודרת כשכיר.

3 צפייה בגלריה
פרויקט ”שכונת השחר”
פרויקט ”שכונת השחר”
פרויקט ”שכונת השחר”
(הדמיות: סנפשוט כהן)

בפריפריה לוקחים יותר יוזמה ואומץ וקופצים ראש עם סיכון גדול, יש כאלה שגם לא הצליחו, אבל את הסיכון הם לקחו”.
למה דווקא נדל”ן?
“העבר, ההווה והעתיד יציבים בנדל”ן”.
מה הכוונה?
“במקרו - מדינת ישראל היא מדינה קטנה, גידול האוכלוסייה גדול ובסוף תהיה בעיה, לא יהיה מספיק פתרונות דיור כדי להדביק את קצב גידול האוכלוסייה. לכן, מי שאומר שיהיו ירידות מחירים בנדל”ן טועה לדעתי. יכול להיות שתהיה בלימה לטירוף עליית המחירים שהייתה בשנה האחרונה, אבל ירידת מחירים אני לא צופה לא במרכז ולא בפריפריה.
דימונה בעיני היא עיר עם פוטנציאל אדיר אבל גם שאר ערי הדרום שהולכות ומתפתחות בקצב מהיר- נתיבות ואופקים נמצאות בתוך קצב בנייה מטורף, וזה ימשיך כך”.

חברת “אשלים יזמות ובניה” שמה דגש על תכנון פונקציונלי המתאים לצרכי הלקוח ומעניקה שירות, מקצועיות ואיכות ללא פשרות.
החברה מעסיקה את מיטב המוחות ואנשי הצוות על מנת לתת רף חדש של איכות בניה ותכנון אדריכלי מוקפד, ותמשיך בבניית בניין הארץ בדרום בפרט ובישראל ככלל.
לאתר כנסו - https://www.asalim-shahar.com/
מוגש מטעם “אשלים יזמות ובניה”