שלושה תושבי הישוב הבדואי לקיה שבנגב נעצרו לאחר שניסו על פי החשד לגנוב תחמושת מאחד משטחי האש של בסיס צאלים. להגנתם הם טענו כי נכנסו בטעות, אולם הפעם לשופט מולם נמאס, והוא דחה את התשובה הזאת בכעס והזכיר שמדובר בבעיה קשה של "משילות בנגב".
3 צפייה בגלריה
תפיסת נשק ותחמושת בנגב
תפיסת נשק ותחמושת בנגב
תפיסת נשק ותחמושת בנגב
(צילום ארכיון: הרצל יוסף)
נשיא בתי המשפט השלום בדרום, השופט אלון גביזון ישב אתמול (יום ג') באולם המעצרים כחלק מהתורנות שגם הוא עושה יחד עם שאר השופטים הכפופים לו. זאת היתה הזדמנות מצוינת בעבורו להצהיר על עמדתו הנוגעת לגנבי התחמושת מבסיסי צה"ל בנגב.
העצורים תועדו במצלמות אבטחה נסתרות שהצבא מיקם בסמוך לכניסות לשטחי האש והשילוט הגדול והמאיר עיניים בעברית ערבית ואנגלית, המזהיר שאסור לעבור את השלט, שכן מדובר בשטח צבאי סגור, שטח אש המיועד לאימונים באש חיה, כמו גם כלים צבאיים כבדים שדורים במסגרת התרגילים שמתקיימים במקום.

3 צפייה בגלריה
השופט אלון גביזון
השופט אלון גביזון
השופט אלון גביזון
(צילום: אתר הרשות השופטת)

לטענתם של השלושה, הם היו שם באישון לילה, רק משום שחיפשו את מקום הימצאותם של כלי עבודה השייכים לאחד מחבריהם שהשאיר אותם באזור הבסיס, והם בטעות נכנסו לשטחי האש. ומה לגבי התחמושת שנתפסה ברשותם? לדבריהם היא זניחה ומקרית בלבד.
השופט גביזון הקשיב לטענות, ואז השיב להן כך: "אינני יכול שלא לסיים את החלטתי תוך קשירת העבירות המיוחסות לעצורים עם סוגיית המשילות בנגב. כניסת אזרחים לשטחי אש, בוודאי אזרחים הגרים בפזורה המכירים היטב וטוב מכולם את תוואי השטח, יש משום פגיעה בוטה בשלטון החוק, וזלזול מופגן במשילות".

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
החלטת השופט גביזון
החלטת השופט גביזון
החלטת השופט גביזון
(צילום: מתוך הארכת המעצר)

השופט גביזון הוסיף: "טענת הסניגורים כי טעו ונכנסו בטעות לשטח אש תמוהה, בוודאי עת טענה זו נטענת ע"י תושבי הפזורה הבדואית. ביהמש מתקשה להבין מדוע מותב זה (השופט עצמו, א.ח.), ואף עורכי הדין שבפניו אינם טועים בדרכם ונכנסים באישון לילה לשטחי אש כשהם מצויידים בכלי פריצה.
"דומני כי טענה זו, אבד עליה הכלח", קבע השופט והאריך את מעצרם של השלושה שנתפסו עם כלי עבודה שיכולים לשמש אותם גם לפריצת מחסני תחמושת.