משרדי האוצר והפנים אישרו את בקשת עיריית באר שבע להפחית את תעריפי הארנונה בעיר העתיקה של באר שבע ב-35% עבור מסעדות, מועדוני לילה, פאבים, בתי קפה, מוזיאונים, גלריות וסטודיו לאמנות בתחומי הציור, הפיסול והצילום. זאת, מתוך מטרה למשוך עסקים אלה לפעול בעיר העתיקה ולסייע לקיימים. ההפחתה נכנסה לתוקף ב-1 בינואר 2022.
ההפחתה הגיעה לאחר בקשות חוזרות של בעלי הנכסים בעיר העתיקה שספגו פגיעה קשה גם בקורונה.
2 צפייה בגלריה
עסק להשכרה בעיר העתיקה
עסק להשכרה בעיר העתיקה
מנסים לשקם את העיר העתיקה. עסק להשכרה
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
בעירייה מספרים כי מדובר במהלך נוסף, במסגרת תוכנית העירייה לחידושה של העיר העתיקה. "בשנים האחרונות פועלת העירייה במספר מהלכים למשיכה של עסקים בתחומי התרבות הבילוי והפנאי לצד משיכה של סטודנטים ואוכלוסיות צעירות שיחיו את העיר העתיקה. במסגרת התוכנית, יוזמת ומקימה העירייה פרויקטים רבים בתחומי תרבות, אמנות ופנאי, דוגמת בית המחול, הצלמנייה, בית הסופרים, סדנת ההדפס, גלריית ארטישוק ומרכז מולועלם לתרבות יהדות אתיופיה, תיאטרון הילדים והנוער והקמפוס ללימודי אדריכלות והנדסה אמנותית של מכללת סמי שמעון".
עוד מספרים בעירייה כי פרויקטים אלה מצטרפים לפרויקטים נוספים דוגמת פארק קרסו למדע, מרכז הצעירים, מרכז מבקרים באר אברהם אבינו ותיאטרון הפרינג'. בנוסף מקדמת פעילויות ותכנים בתחומי תיירות הפנים, כאשר בעיר העתיקה הוקמו בשנים האחרונות מלונות בוטיק עם כ-100 חדרים.
2 צפייה בגלריה
העיר העתיקה. מעל 2,000 תיקים
העיר העתיקה. מעל 2,000 תיקים
"החלטה שתוביל לשינוי גדול". העיר העתיקה
(צילום: הרצל יוסף)
רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע: "מדובר על החלטה חשובה שתוביל לשינוי גדול. ההחלטה מעודדת ומזמינה יזמים חדשים לפתוח עסקים בעיר העתיקה ומסייעת רבות לאותם עסקים שנפגעו בתקופת הקורונה. ההשקעה העירונית, הפרויקטים שיבשילו ויזמים שמזהים את הפוטנציאל - יביאו להצלחתה של העיר העתיקה".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב