730 שקל, לא פחות: זה מה שעלול לעלות לכם דו"ח של עיריית באר שבע על הבערת מנגל במקום אסור. וכן, זה חל גם על יום העצמאות. אז איפה מותר?
3 צפייה בגלריה
קייטרינג בשרים על האש
קייטרינג בשרים על האש
על האש
(צילום: PEXELS)

קשה לדמיין את החג ללא העשן שאופף את הפארקים והגנים הציבוריים וריח הבשר הצלוי שמוסיפים צבע וגוון מיוחד ליום ההולדת של המדינה. אבל לחובבי הניפנוף יש גם מגבלות, לא בכל פארק מותר להבעיר אש ולא בכל גן ציבורי אפשר להציב מנגלים ולחגוג.
בבירת הנגב יש עשרות פארקים עירוניים שמספר הלך וגדל במהלך השנים, כמו גן ראשונים בשכונה א', גן שני אליהו בשכונה ד', גן גדולי ישראל בשכונה ה', פארק מרמלדה בשכונה ג', גן רמז בעיר העתיקה ועוד.
אולם יש לדעת - רק בשני מקומות העירייה מתירה הבערת מנגלים ואף הסדירה פינות להבערת אש, הרציונל שעומד מאחורי ההחלטה הוא להגביל שימוש במנגלים, וזאת עקב חשש מפגיעה בצמחייה וברכוש ציבורי שעלותו מיליוני שקלים.
וכדאי לדעת - מי שמבעיר מנגלים במקום לא מוסדר מסתכן בקנס כספי של 730 שקלים, אז ראו הוזהרתם.
אז היכן כן ישנם מקומות מוסדרים למנגלים? בשני מקומות בהם ישנם מרחבים גדולים שיכולים לקלוט כמות גדולה של חוגגים ביום העצמאות: פארק נחל באר-שבע וגן הפעמון.

פארק נחל באר-שבע, מסביב לאגם


מיקום: ביציאה המזרחית של העיר סמוך לשכונת הפארק. מדובר בפארק המשתרע על 5,300 דונם ומציע לתושבים ולמבקרים כמה וכמה נקודות מעניינות: טיילת, שבילי אופניים, שטחים פתוחים ופינות פיקניק. גולת הכותרת של הפארק הוא האגם המלאכותי עם סירות המשתרע על פני 90 דונם ונחשב לאגם השני בגודלו בישראל.

3 צפייה בגלריה
עוד מחכים לסירות. פארק נחל באר שבע
עוד מחכים לסירות. פארק נחל באר שבע
פארק נחל באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

מדובר בפארק קלאסי לפיקניק משפחתי עם מקום מוסדר למנגלים והכי חשוב - חנייה לרכבים בשפע, יש נקודת משטרה וסיירת שמוסיפים לביטחון האישי ומה שנותר הוא להגיע עם מצב רוח.

גן הפעמון בשכונת נווה נוי


אודות הגן: משתרע על פני 40 דונם עם מרחבי דשא גדולים, ישנם מתקני שעשועים לילדים, פינות ישיבה מוצלות, חורשת עצי אקליפטוסים ושבילי הליכה לטיול רגלי היקפי.

3 צפייה בגלריה
גן הפעמון באר שבע
גן הפעמון באר שבע
גן הפעמון
(צילום: הרצל יוסף)

בגן הפעמון ישנם מקומות מוכנים ומוסדרים לחובבי המנגלים וכאן תוכלו גם ליהנות מאווירה נפלאה ורגועה בחיק הטבע, כל זאת בלב השכונה הוותיקה.

קראו גם:

אז זכרו היטב את שני האתרים המותרים האלה, ותיהנו - כחוק. יום עצמאות שמח לכולם!