מה לא עושים כדי להציל ילדה החולה בלוקמיה? על פי מעשהו יוצא הדופן של אביב אגם (23) מבאר שבע, המתגורר בשנה האחרונה בברלין שבגרמניה, מתברר שלמרחק הגיאוגרפי אין כל משמעות כשמדובר בהצלת חיים.
אביב אגם, שגדל בשכונת נווה נוי בבאר שבע, יצא לאחר שחרורו מהצבא לגרמניה, שם הוא מועסק כאיש ביטחון. לפני כחודשיים הוא קיבל הודעה מעמותת "עזר מציון" כי הוא יכול להתאים לתרומת מח עצם לילדה כבת 11 שחולה בלוקמיה ומצבה קשה. מכאן הדרך לתרומת מח העצם, מבחינתו של אביב, היתה קצרה. הוא עלה על המטוס ועשה את דרכו ארצה. אתמול (שלישי) הוא תרם את מח העצם בבית אורנית של "עזר מציון" בפתח תקווה, ליד בית החולים "שניידר". בתחילת השבוע הקרוב הוא כבר צפוי לשוב לגרמניה.
1 צפייה בגלריה
אביב אגם
אביב אגם
אביב אגם
(צילום: באדיבות "עזר מציון")
קראו גם:
"לפני כשבועיים", סיפר אביב אגם למיינט באר שבע והנגב, "הודיעו לי שאני מתאים באופן ודאי לתרום מח עצם לאותה ילדה ושאגיע בהקדם ארצה כדי לבצע את התרומה. לא חשבתי פעמיים, עליתי מיד על הטיסה לארץ ואתמול התבצע התהליך".
מה התחושות בעקבות התרומה?
"אני מרגיש שזו עבורי סגירת מעגל. לפני כמה שנים, כשהייתי בן 17, אמא שלי נפטרה ממחלת הסרטן והיה לי ברור שאם אני יכול למנוע מאותה ילדה את הסבל הזה, אני אעשה את מה שצריך. לי יש את האפשרות לקום כל בוקר בריא ושלם ולהגשים את החלומות שלי, לחולי סרטן אין את האפשרות הזו. הם קמים לתוך סיוט מתמשך. אני מרגיש שניתנה לי הזכות להציל חיים".
יש תובנות בעקבות התרומה?
"התהליך הזה הוא מאד פשוט. לכל מי שמתאים ויש לו אפשרות, אין לו מה לפחד מהתהליך. זה לא כואב ולא גובה שום מחיר מהתורם. לכל אחד יש את הזכות להציל חיים".
ד"ר ברכה זיסר, מייסדת ומנהלת מאגר מח העצם של עמותת "עזר מציון", מציינת, כי "במהלך כל תקופת הקורונה, למרות אתגרים רבים, בנק מח העצם שלנו לא הפסיק להציל חיים, וזאת בשעה שמאגרים אחרים בעולם הפסיקו את פעילותם. זה דורש יצירתיות, התגייסות של הצוות ועלויות גבוהות, אבל אנחנו עומדים בכך בכבוד. אנשים טובים כמו אביב מייצגים את הערבות ההדדית עליה מבוסס מאגר מח העצם. כאשר פנינו אליו הוא לא היסס, עלה על מטוס והציל חיים, פשוטו כמשמעו".
ד"ר זיסר מוסיפה ומציינת, כי "חשוב לציין שמדובר בתרומה פשוטה, שאינה כואבת ודורשת ישיבה אצלנו במרכז האיסוף, כאשר התורם מחובר למכשיר. בתום ארבע שעות נאספת מנה המספיקה להשתלה, בזכותה אנחנו יכולים להציל חיים. אני מודה מקרב לב לאביב על ההתגייסות המהירה ומאחלת לו, שתמיד יהיה בצד הנותן".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב