אבל וצער רב היום (ב') בבאר שבע והנגב בעקבות פטירתה של יערה דולב, כוריאוגרפית, רקדנית, מורה ואשת מחול שהלכה לעולמה בגיל 50 בלבד.
2 צפייה בגלריה
יערה דולב
יערה דולב
יערה דולב
(צילום: הרשת החברתית)
דולב התגוררה בערד ואחר כך עברה לבאר-שבע ולמדה בתיכון מקיף ו'. במקביל פיתחה את תחום המחול שהיה אהוב עליה ולמדה באולפן המחול בקיבוץ חצרים, באולפן מחול בת שבע ואחרים. בסיום לימודיה היא עברה להתגורר בברלין, ובשנים האחרונות התגוררה בפורטוגל שם נפטרה.
לאורך הקריירה זכתה דולב לשבחים רבים על יכולות היצירה שהפגינה והאיכויות שאפיינו אותה וזכתה בפרסים. מנהלת אולפן המחול בחצרים, דיאנה אדלשטיין, נזכרת בתלמידה יערה ומספרת: "הקמתי בשנת 1981 את אולפן המחול בקיבוץ חצרים, אולפן אזורי למחול. הגיעו תלמידים ותלמידות מכל רחבי הנגב.
"יערה התגוררה אז בערד והיא התחילה ללמוד באולפן למחול. בגלל הנסיעות, יערה ומשפחתה עברו לבאר-שבע כדי שיהיה לה יותר קל להגיע לסטודיו בחצרים".

2 צפייה בגלריה
יערה דולב
יערה דולב
יערה דולב
(צילום: הרשת החברתית)

על דולב כתלמידה מספרת אדלשטיין:" יערה היתה תלמידה מאוד מיוחדת, ישר ראיתי יחד עם מורות אחרות שלימדו פה, ראינו שהיא מאוד יצירתית, חזקה, משקיעה, היא אף פעם לא הפסידה שיעור של מחול יצירתי יחד עם טכניקה של בלט קלאסי ומודרני. היא למדה פנטומימה וגם סטפס, למדה סוגים של ריקוד והתמקצעה - היא פשוט היתה נפלאה".

קראו גם:

דולב רקדה בין היתר באנסמבל המחול בת שבע והיתה בין מקימי להקת "דה דה דאנס'". חבריה וחברותיה שהכירו אותה מהתקופה שבה לימדה אותם ריקודים ומספסל הלימודים היו המומים מלכתה. "יערה היקרה" כתבה אחת מחברותיה בעמוד הפייסבוק, "נשבר לי הלב ועדיין לא מאמינה שאת אינך. היית המורה שלי ואימנת אותי בדרכי להיות רקדנית מקצועית, התאהבתי בך אחרי השיעור הראשון שהיה לי איתך לפני שמונה שנים".
חברה אחרת כתבה:" הרקדנית המבורכת הזו, אישה נפלאה, נשמה מאירה, נפטרה, לא מאמינה ועצובה מאוד ומודה מהלב שהכרתי אותך".
מרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון הביע את תנחומיו למשפחתה של יערה דולב: "החיוך של יערה ילווה אותנו לנצח, יהיה זכרה ברוך".