חורף 2022 כבר כאן, ויחד עמו הבשורה מהדרום על החברות הבינלאומיות שחוזרות להפעיל קווים שבועיים מישראל לאירופה משדה התעופה "רמון". מספר חברות נוספות הביעו התעניינות בהפעלת קווי תעופה נוספים בעתיד. בשלב זה עדיין לא מדובר בנפח הטיסות שהיו בשדה עד חודש מרץ 2020, אבל המגמה בהחלט מעודדת.
3 צפייה בגלריה
מטוס של "וויזאייר" ברמון
מטוס של "וויזאייר" ברמון
מטוס של "וויזאייר" ברמון
(צילום: רש"ת)
באילו קווים ויעדים מדובר?
באחרונה חזרו שלוש חברת תעופה זרות להפעיל קווים שבועיים אל ומנמל רמון. חברת "פינאייר" מפעילה קו טיסות ישיר מהלסינקי פינלנד, חברת "טראנסאוויה" מפעילה קו מנמל התעופה "אורלי" בפריז, וחברת "וויזאייר" מפעילה שני קווים, האחד מווינה שבאוסטריה והשני מרומא, איטליה.
לפחות מבחינה תיירותית, אין ספק שפריז ורומא הם יעדים סופר מבוקשים, כשגם וינה נחשבת לעיר שישראלים רבים גילו בשנים האחרונות והפכו אותה ליעד אטרקטיבי.
כמה כסף זה יכול לחסוך לכם?
אמנם לא מדובר בטיסות החסך (לואו קוסט) שנחשבו ללהיט גדול עם המחירים המוזלים עד כדי גיחוך, אלא בטיסות סדירות ורגילות - אבל כאלו שעלותן זולה יותר מטיסות דומות או זהות מנתב"ג.
ועדיין, מדובר בחיסכון שיכול להיות משמעותי מאוד, במיוחד בנסיעות מרובות משתתפים. כך לדוגמה מחיר טיסה מנתב"ג לפריז באמצעות חברת "אל על" ינוע בין 700 ל־1,100 דולר לכרטיס, בעוד מחיר טיסה שיוצאת מנמל רמון לפריז יעמוד על כ־400 דולר בלבד. על מחיר הכרטיס יש תוספת למזוודה ולארוחה, ובכל מקרה, הסכום הכולל יהיה זול יותר מאשר טיסה מנתב"ג.
איזה עוד דילים אפשר למצוא?
חברת וויזאייר מציעה טיסה מרמון לווינה ב-28 בינואר ב-50 דולר בלבד. טיסה מנתב"ג באותם תאריכים בחברת אל על תעלה 352 דולר.
וויזאייר מציעה גם טיסה לרומא ב-31 בדצמבר 50 דולר בלבד, זאת לעומת טיסה באל על מנתב"ג לאותו יעד במחיר של 276 דולר.
ב-4 בפברואר מציעה וויזאייר טיסה מרמון לרומא תמורת 60 דולר, לעומת אל על המציעה באותו תאריך טיסה לאותו יעד, תמורת 316 עד 568 דולר.

3 צפייה בגלריה
הטרמינל ב"רמון"
הטרמינל ב"רמון"
הטרמינל ב"רמון"
(צילום: עזרא ארבלי)

ויש אופצייה מעבר לגבול:
אלא שנמל התעופה "רמון" לא לבד באזור - יש את האופציה הירדנית. הישראלים יכולים לנצל את הטיסות מירדן ולטוס למדינות אירופה במחירים מוזלים, אבל להוצאות הטיסה יש להוסיף גם את מחירי מעברי הגבול, 105 שקל בצד הישראלי, כ־15 דולר בצד הירדני, ועוד מחיר נסיעה במונית ממסוף הגבול אל נמל התעופה.
"המחירים מירדן אמנם זולים יותר, אבל מדובר בהרפתקה מיותרת, בהנחה שטיסות בינלאומיות חוזרות לנמל 'רמון'", טוען גורם בענף התיירות.

קראו גם:

מתן בארי, סגן וממלא מקום ראש עיריית אילת, שמחזיק בתיק התיירות, טוען כי על הממשלה לפעול כדי להגדיל את מספר הטיסות מרמון באופן מיידי. "הפתרון היחיד הוא פתיחת שוק טיסות הפנים לחברות זרות. מה שמונע את זה כיום הוא החוק הבינלאומי שמהותו הוא הגנה על חברות התעופה המקומיות. אם הכנסת תחוקק את החוק, זה יהיה השעון המעורר והחמצן שיוזרם לנמל 'רמון'.

3 צפייה בגלריה
מתן בארי
מתן בארי
מתן בארי
(צילום: יוסי דוס סנטוס)

"אנחנו עדים היום למצב בלתי אפשרי שבו שתי חברות התעופה הישראליות, 'ארקיע' ו'ישראייר', מתעדפות את הטיסות הבינלאומיות ולא את טיסות הפנים. רק אם יחוקק חוק שיאפשר לחברות זרות לטוס בקווי הפנים, שאנחנו מצדנו עושים מאמצים רבים לקדמו, נוכל לראות את נמל 'רמון' שוקק ומלא פעילות. כבר היום יש בפנינו התחייבות של חברת 'ריינאייר' שמוכנה להציב בישראל שני מטוסים עם צוותים ישראליים שיעבדו על הקו, בלי איחורים, בשעות נוחות ובמחירים שפויים".
צעד נוסף לדברי בארי שעשוי לקדם את נמל רמון ולהפכו לנמל פעיל יותר הוא פתיחתו לטיסות מיעדים נוספים. "אני סבור שנמל רמון יכול לשמש גם כבסיס לטיסות אל מדינות נוספות עמם נחתמו הסכמי שלום, אל מרוקו ואף למזרח הרחוק. קווים כאלה יעוררו את הנמל, יקצרו את משך הטיסה, ויפחיתו מהעומס הקיים בנתב"ג".
פורסם לראשונה: 13:30, 25.10.22