מנכ״ל משרד הבטחון, האלוף במיל׳ אייל זמיר, ביקר אתמול (יום ב') בבאר שבע, לפגישת עבודה עם ראש העיר רוביק דנילוביץ'. השניים דנו בהאצת פרויקטי הדגל של מעבר צה״ל דרומה: קריית המודיעין, קריית התקשוב, המרכז הלוגיסטי והטכני של חיל האוויר, כולם פרויקטים הנאמדים בעשרות מיליארדי שקלים, ובבאר שבע ובמעטפת שלה.
2 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' עם אייל זמיר
רוביק דנילוביץ' עם אייל זמיר
רוביק דנילוביץ' עם אייל זמיר
(צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)

זמיר סייר בפרויקטים המרכזיים של התכנית להעברת צה"ל דרומה: קרית המודיעין סמוך לצומת שוקת ומפקדת פיקוד דרום וקרית התקשוב בבאר שבע, וקיים הערכת מצב עם ראש מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, אלון יפרח ומפקדת יחידת לוטם, תא״ל יעל גרוסמן.

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר בסיור
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר בסיור
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר בסיור
(צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)

קריית המודיעין נבנית בסמוך לבאר שבע על שטח של 2,500 דונם ולמעלה מ-400,000 מ"ר בנוי. היא תאכלס כ-14,000 משרתים ביחידות הטכנולוגיות והמבצעיות השונות באמ"ן בבסיס אחד משותף, שיתבסס על טכנולוגיות מתקדמות. קרית המודיעין תביא לשיפור האפקטיביות המבצעית של אגף המודיעין ותאפשר שיתופי פעולה רחבים בין היחידות.

קראו גם:

מפקדת פיקוד הדרום וקריית התקשוב מוקמת בצפון באר שבע ונבנית כ"בסיס חכם", הכולל תשתיות מתקדמות הנבנות בסטנדרט טכנולוגי מתקדם המובל ע״י יחידת לוטם באגף התקשוב. היא נבנית על שטח של כ-180 דונמים ומעל ל-200,000 מ"ר בנויים. צפויים לשרת בה כ-6,300 חיילים וחיילות. הקרייה מתוכננת להיות עוגן המרכזי של האקו-סיסטם הטכנולוגי במטרופולין באר שבע, שיכלול יחידות צבאיות, משרדי ממשלה, חברות טכנולוגיה, אוניברסיטה ותעשייה.
מעבר היחידות הטכנולוגיות ילווה במעטפת רחבה לפרט- מגורים במרחב, תמריצים, תוכניות אקדמאיות, שילוב במחקר מתקדם ועוד.
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר: "המעבר דרומה הוא פרויקט ביטחוני - צבאי, אבל גם פרויקט לאומי מאוד משמעותי. הערך האסטרטגי והמבצעי של הפרויקט התחדד עוד יותר מאז 7 באוקטובר. יש לכך השפעה על בניין הכח, על ההתעצמות הטכנולוגית ועל הרציפות התפקודית של צה"ל ומדינת ישראל לתרחישים השונים. במקביל למלחמה, משרד הביטחון פועל עם צה"ל כדי להתאים את התכניות ללקחי המלחמה ולהאיץ את ההקמה כדי לצמצם את לוחות הזמנים. אנו נחושים להשלים את המהלך כבר בשנים הקרובות".