מה רבה היתה אכזבתה והפתעתה של טליה חקשור, סטודנטית שנה א' במסלול לגיל הרך במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר־שבע, כאשר התבשרה על הפסקת לימודיה לאלתר.
2 צפייה בגלריה
טליה חקשור
טליה חקשור
טליה חקשור
(צילום: הרצל יוסף)
הסיבה להפסקת הלימודים נעוצה בכך שהיא נכשלה בהתנסות המעשית, שמוטלת על הסטודנטיות בשנה הראשונה ללימודיהן במכללה, ולטענתה של חקשור, במכללה לא איפשרו לה לשפר את הציון בהתנסות חוזרת לקראת שנת הלימודים הבאה.
טליה חקשור (26), תושבת באר־שבע, החלה את לימודיה במכללת קיי עוד לפני שנתיים ועברה מכינה ייעודית לגיל הרך, אותה היא סיימה בציון ממוצע 95. בתום השנה הראשונה היא נרשמה למסלול הגיל הרך על מנת להיות גננת.
"את הסמסטר הראשון", היא מספרת, "עברתי בשלום, ולצערי הרב, בסמסטר השני נתקלתי בעוינות רב כלפיי מצד המרצה שלי. עד השנה האחרונה התחילו הסטודנטים את ההתנסות המעשית רק בשנה ב', מה שהיה מאפשר להם לימוד יותר מעמיק ונרחב לקראת ההתנסות.

2 צפייה בגלריה
מתחילים בגיל צעיר
מתחילים בגיל צעיר
נטען לאי התאמה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

"השנה הוחלט לקיים את ההתנסות המעשית כבר בשנה הראשונה ללימודים, ולאחר חודש של התנסות, נאמר לי על ידי המרצה כי היא נאלצת לפסול אותי מהלימודים עקב אי התאמה בהתנסויות. זאת ועוד, לא ממש קיבלתי הסבר על הסיבות שהביאו למתן הציון 'נכשל' בהתנסות המעשית ומדוע זה לא אפשר לשפר את הציון בשנה ב' או בהמשך עד לסיום הלימודים. השקעתי שנתיים מחיי בלימודים במכללה".
לדבריה, "בסיום המכינה התקבלתי למסלול ההכשרה לגיל הרך, משמע הייתי ראויה מבחינת המכללה ללמוד בה. השקעתי בלימודים את כל כולי בזמן ובכסף. במהלך השנה נאלצתי לפנות לגורמים בכירים במכללה, אך לצערי, נתקלתי באוזניים ערלות. הרגשתי שאני מתמודדת לבד אל מול עוול שנעשה לי. הרגשתי שאני צריכה להיאבק לבדי על מקומי במכללה שמגיע לי בזכות ולא בחסד".

קראו גם:

חקשור גם מציינת כי לאחר שהופסקו לימודיה במכללת קיי, נמנע ממנה להתקבל למכללות אחרות. לדבריה, הובהר לה במכללה אחרת, אליה היא ביקשה להתקבל, כי ייתכן והיא תתקבל ללימודים אך בתנאי שהיא תחזור ותלמד שוב את שנה א'.
חקשור שיגרה באחרונה את פנייתה בנושא לשרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא־ביטון, בה היא ביקשה את התערבותה של שרת החינוך בנושא. בתשובה לפנייתה נמסר לחקשור כי הנושא ייבדק על ידי מנהל מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך.
ממכללת קיי נמסר בתגובה: "מכללת קיי פועלת על מנת להעניק הזדמנות לכל סטודנטית וסטודנט. לעתים, מהתהליכים והמשובים, שנועדו להעצמת הסטודנט או הסטודנטית, מתברר שהם אינם מתאימים להוראה. המכללה פועלת כפי שמתחייב מתקנון הסטודנטים ושומרת על תהליך נאות והוגן. פרטים נוספים אודות הסטודנטית לא יימסרו מפאת שמירה על צנעת הפרט".