מעצרו של רוני שומוב (26), תושב באר-שבע, החשוד על ידי המשטרה בגרימת מותה של בת זוגו, צעירה בת 18, הוארך אמש (מוצאי שבת) על ידי בית משפט השלום בבאר-שבע בשישה ימים.
1 צפייה בגלריה
רוני שומוב
רוני שומוב
רוני שומוב
(צילום: מהאינסטגרם, מתוך אתר ynet)
בדיון אמש לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של שומוב, טען נציג המשטרה, רס"ר חן אלפסי, כי "מדובר באירוע של חשד לגרימת מותה של הצעירה בת 18. מדובר בחשוד שהוא בן זוגה של המנוחה אשר דיווח לגורמי ההצלה והזעיק את גורמי ההצלה. מדובר בחשוד שלו אירועים קודמים רבים בעבירות אלימות, בעל עבר פלילי עשיר בכל סוגי העבירות". רס"ר אלפסי גם ציין, כי "חומר החקירה שנאסף מעלה חשד לביצוע עבירה של גרימת מוות. כל השתלשלות האירוע וחומר הראיות יש בו כדי לסבך את המשיב (החשוד)".
מנגד טען עו"ד אלון ארז, בא כוחו של רוני שומוב, כי "אני סבור שנכון הוא הדבר שמדובר בחשוד עם עבר פלילי, אך עדיין העבר הפלילי לא יכול למלא חסר ראייתי או לא יכול להצדיק ימי מעצר למפרע בשעה שהחשוד עצמו הוא זה שהתקשר וניהל שיחה לא קצרה עם מד"א וניסה לסייע למנוחה לשוב להכרה. ההתנהלות שך החשוד במקרה הזה, זה לא דפוס התנהגות של מי שגרם למוות של המנוחה. מדובר פה בזוג, שמאז שהחשוד השתחרר ממאסרו האחרון הם גרו ביחד, הוא לא נחקר על שום אירוע אלימות או איומים בתקופה הזו. אין פה ברקע הודעות של שכנים על קריאות עזרה או קריאות מצוקה מהדירה. אנחנו רואים בן אדם שהוא שבר כלי. הוא נמצא במצב נפשי מאד קשה".
קראו גם:
בעוד שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של רוני שומוב, לו המשטרה מייחסת גרימת מוות בכוונה או באדישות וכן עבירה של שיבוש מהלכי משפט, ב- 12 יום, החליט השופט חיים פס להאריך את המצער בשישה ימים.
בהחלטתו ציין השופט, כי "מדובר באירוע טרגי בו מצאה את מותה בחורה צעירה בת 18, כאשר כאמור החשד הוא שהמשיב (החשוד) הוא זה שגרם למותה. מדובר למעשה בבני זוג, אולם מחומרים שהוצגו בפניי עולה כי לא תמיד התנהלה הזוגיות ביניהם על מי מנוחות וקיימות תלונות קודמות של המנוחה כלפי המשיב. באשר לחשד הסביר, עיינתי היטב בגרסתו הארוכה של המשיב וכן בחומרי חקירה נוספים שהוצגו בפניי ואני קובע כי בשלב זה קיים חשד סביר למיוחס למשיב. חשד זה נובע מחומר החקירה ולמעשה סותר באופן חזיתי גרסה שמסר המשיב לגבי האירועים".
השופט חיים פס גם ציין בהחלטתו, כי מדובר בחקירה שבראשיתה, כאשר נמסר על ידי נציג המשטרה כי למעשה טרם בוצעה נתיחה בגופתה של הצעירה לקביעת נסיבות מותה.