במסגרת התוכנית שיוצאת לדרך על פי הוראת השעה מספר 411 של משרד העלייה והקליטה, יינתן לרופאים העולים מענק ההסתגלות על סך 50 אלף שקל ושאר בעלי מקצועות הרפואה, הסיעוד וההנדסה יקבלו מענק הסתגלות בסך 20 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
השרים פורר ותמנו שטה
השרים פורר ותמנו שטה
השרים פורר ותמנו שטה
(צילום: באדיבות המשרד לפיתוח הנגב והגליל)
בין הזכאים למענק, עולים מהנדסים ועולים בעלי מקצועות הרפואה ממגוון תחומים ובהם רוקחות, אופטימטריה ואורטופטיקה, עובדי גנטיקה קלינית, עובדי מעבדה רפואית, עולים העוסקים בקלינאות תקשורת, דיאטנות, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, רפואת שיניים, טכנאות שיניים, שיננות, סיעוד, קרימינולוגיה קלינית, פודיאטריה ופודיאטריה ניתוחית.
התוכנית תשווק באמצעות הסוכנות היהודית וארגוני העלייה הנוספים, ותצא לפועל בשיתוף משרד העלייה והקליטה עם מנהלי מחלקות הקליטה ברשויות המקומיות באזורי הנגב והגליל.
התוכנית מתווספת לתהליכים נוספים שמוביל משרד העלייה והקליטה לעידוד עליית בעלי מקצועות הרפואה וההנדסה, דוגמת קיצור הבירוקרטיות והסרת החסמים לקבלת הרישיון הישראלי והטבות נוספות.
קראו גם:
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: ״תוכנית המענקים היא חלק מתהליך רחב לעידוד עליית בעלי הכשרה ממקצועות הרפואה וההנדסה והסרת החסמים העומדים בפניהם. אני מברכת את העולים הבוחרים לחזק את המפעל הציוני ולהתגורר בנגב ובגליל מלכתחילה. אני מודה לשר פורר ולרשויות הקולטות על שיתוף הפעולה. אני משוכנעת שבזכות התוכנית נחזק הן את דמותה הציונית, את ההתיישבות ואת הכלכלה ומערכת הבריאות במחוזות אלו הדורשות בדחיפות את כוח האדם הטוב ביותר״.
השר לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה עודד פורר: ״אני שמח שבמסגרת התוכנית שבנינו, שמטרתה להפוך את הנגב והגליל למרכזים חדשים, אחד היעדים המרכזיים הוא שדרוג המערכת הרפואית ויצירת פלטפורמה שבה השירותים הרפואיים שמקבלים תושבי הנגב והגליל יהיו זהים ואף טובים יותר מאלה שמקבלים תושבי המרכז. אני רוצה להודות לחברתי שרת העליה פנינה תמנו שטה שקידמה והובילה את התוכנית שמטרה שינוע כוח האדם הטוב ביותר לטובת הנגב והגליל ואת המענה הזה אפשר לקבל גם מרופאים ורופאות, אחיות ואחים, שמגיעים מארה"ב עם כל הידע שלהם״.