בבוקר השבת השחורה, 7 באוקטובר, עוד בטרם נודע מחיר הדמים הכבד של מתקפת חמאס הרצחנית, נקראו חובש ונהג ניידת טיפול נמרץ במד"א, פטר לסניק קורובוב, ופראמדיק מד"א, דני שטרקמן לטפל בנפגעי ירי בסמוך לקיבוץ אורים.
2 צפייה בגלריה
דני ופטר בבית החולים
דני ופטר בבית החולים
דני ופטר בבית החולים
(צילום: דוברות מד"א)
"בזמן שאני יוצא החוצה לרכב אני מתחיל לשמוע קולות נפץ", משחזר השבוע דני שטרקמן. "מתקשרים אלינו מהמוקד ואומרים לנו שיש כחמישה נפגעי ירי במרחב, ואנחנו יוצאים מיד לדרך".
השניים נסעו במהירות לכיוון קיבוץ אורים, ואולם, כשהתקרבו לצומת אורים, מחבלים פתחו עליהם באש וירו עליהם בצרורות. אחד הכדורים פגע בחלון הנהג, וכדור שני פגע ברגלו של קורובוב.
למרות הפגיעה, הצליח קורובוב להמשיך בנסיעה ולחלוף על פני המחבלים. כשקורבוב עצר את האמבולנס בצדי הדרך, החל שטרקמן לטפל בחברו. "עצרתי לו את הדימום, חבשתי אותו ופינינו אותו מהזירה לאמבולנס אחר, ומשם לקחו אותו לבית החולים", הוא מספר.
קורובוב מספר על התקרית הקשה, "בעודי נוהג בניידת טיפול נמרץ ליד צומת אורים, יוצאת לפתע מולי חוליית מחבלים על אופנועים עטויי בנדנות ויורים בי. נפגעתי מאחד הכדורים בעודי נוהג ואני צועק מכאבים. דני מיד מתחיל לטפל בי ועצר את הדימום, בעוד המחבלים ממשיכים בנסיעתם לאופקים".

2 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
אמבולנס
(צילום: Shutterstock)

קראו גם:

דני, לא איבדת עשתונות באותם רגעים?
שטרקמן: "אם הייתי מאבד עשתונות, יכול להיות שלא היינו פה היום. הצלחתי לשמור על קור רוח, הצלחתי לטפל בנהג, ולפנות אותו להמשך טיפול".
לסיפור הזה יש סוף משמח במיוחד: שלושה ימים אחרי התקרית נולדה לקורובוב ולאשתו בת ראשונה, מי אל, אחות לזיו, שאותה הוא פגש לראשונה על מיטת בית החולים השבוע.
"לולא התושייה של דני, לא הייתי כאן היום, ולילדים שלי לא היה אבא. מתנת הצלת החיים שלי הגדולה ביותר שקיבלתי - הולדת בתי האהובה", אומר קורובוב בחיוך נרגש.