המועצה המקומית ביישוב חורה פרסמה הערב (יום ג') הודעה שבה היא "מגנה בכל לשון של גינוי את הפיגוע הרצחני שאירע אחר הצהריים בעיר באר שבע וגבה את חייהם של ארבעה אזרחים חפים מפשע וגרם לפציעתם של אחרים".
1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
בהודעה נאמר עוד: "פגיעה באזרחים תמימים היא מעשה טרור נפשע ונבזי. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".
המועצה קוראת לתושבי הנגב, ערבים ויהודים כאחד, לשמור על יחסי שכנות ששררו בין שני הצדדים עד כה, דברי ראש המועצה, חאבס אלעטאונה.
גם ראש מועצת אל קסום, סלאמה אל אטראש, גינה בחריפות את הפיגוע: "באר שבע היא העיר הראשית של הנגב ומידי יום עשרות אלפי אזרחים בדואים עובדים, מתפרנסים ועורכים את הקניות שלהם בעיר זאת לצד אחינו היהודים בכבוד ובשלום. אלימות איננה דרכנו ואנו מסתייגים לחלוטין מאלימות ומקיצוניות כלשהן.
"כמו כן אנו קוראים לאחינו היהודים לא להגרר להתלהמות של קיצונים בחברה היהודית ולא לעשות הכללה ממה שקרה היום על כלל החברה הבדואית. מה שעשה הדוקר היום פוגע ופוצע את כל תושבי הנגב יהודים ובדואים כאחד".
קראו גם:
ובעקבות העדכון לפיו תושב מועצת הר חברון ירה במחבל היום בבאר שבע, אמר ראש המועצה יוחאי דמרי: "תושב המועצה שירה במחבל בבאר שבע, הפגין אומץ לב ותושייה רבה. המחבל הצליח להרוג אנשים חפים מפשע שיצאו למסע קניות ומצאו את מותם. תושב המועצה עשה את המוטל עליו והראה אזרחות למופת לצד ערכים ושמירה והגנה על תושבי ישראל. אנחנו גאים בו".
ואילו ח"כ ניר ברקת מהליכוד הגיב: ״הלב נשבר מהידיעה על הפיגוע הרצחני בבאר שבע. אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחות הנרצחים ומתפלל יחד עם כל עם ישראל להחלמה מהירה של הפצועים.
"מול הטרור יש לפעול ביד ברזל כדי להשיב את הביטחון לתושבי הדרום. אני קורא לאזרחים בעלי רשיון לשאת את נשקם ולא לחשוש לחתור למגע ולנטרל במהירות כל מחבל. ההפקרות בדרום חייבת להפסק - ועל הממשלה להתעשת במהירות״.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב