קרב הירושה נפתח: איש לא הסכים ולא העז לדבר על על מחליפו של הרב יהודה דרעי ז"ל - רבה הראשי של באר שבע שהלך אתמול (יום ג') לעולמו, וזאת עד לתום ימי האבל על מותו. אלא שדווקא בעת מסע ההלוויה אמש - הטאבו הזה נשבר.
4 צפייה בגלריה
(הרב יצחק יוסף ולצידו אריה דרעי. צילום ארכיון: אוהד צויגנברג)

מי שטרף את הקלפים ושבר את המוסכמות היה הרב יצחק יוסף, לשעבר הראשון לציון, הרב הראשי הספרדי לישראל, כשאמר אמש במהלך ההספד שנשא בהלוויה של הרב דרעי, כי "יש להכתיר את רבי אברהם דרעי, בנו של המנוח" לרבה הראשי של באר שבע.
"אני יודע שזה רצונו של המנוח, אנחנו ממליכים אותו עכשיו, שאף אחד חס ושלום לא יפר את זה. נמצא פה ראש העיר (רוביק דנילוביץ', י"ל) והוא שומע את הדברים", כך אמר הרב יצחק יוסף בפני משפחתו של דרעי, המכובדים וההמונים בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

3 מועמדים, בינתיים, על תפקיד הרב הראשי


הפצצה שהשליך הרב יוסף אולי מפתיעה - אבל נושא המירוץ על תפקיד הרב הראשי בבאר שבע עלה עוד בתחילת השנה, כאשר הרב יהודה דרעי ז"ל הודיע על התמודדותו למשרת הרב הראשי הספרדי לישראל.
ההחלטה הזו פתחה למעשה את המירוץ בפני מתמודדים פוטנציאליים. ובמסגרת בורסת השמות, לא מעט רבנים נשאו עיניים למשרה הרמה בבירת הנגב, כשביניהם ניתן למנות שלושה מועמדים בולטים, ואילו הם:

4 צפייה בגלריה
הרב יורם כהן
הרב יורם כהן
הרב יורם כהן
(צילום: הרצל יוסף)

הרב יורם כהן, רבה של שכונת רמות בבאר-שבע, ראש מוסדות 'אמרי יוסף' שבתחומם ישיבות, כוללים וגנים. מדובר באחד המוסדות התורניים הגדולים בדרום. הרב כהן זוכה לתמיכה רבה בקרב כלל הציבור בעיר.

קראו גם:

מועמד נוסף לתפקיד הוא הרב גד רווח, הרב הראשי של המועצה המקומית מצפה רמון, שעליו אומרים:"איש מקובל, שמנגיש את היהדות בצורה מסבירת פנים ואיש עשייה".

4 צפייה בגלריה
הרב גד רווח
הרב גד רווח
הרב גד רווח
(צילום: פרטי)

מועמד בולט נוסף הוא הרב שמעון כהן, ראש מוסדות 'בית מוריה' הנחשב "איש רב פעלים שתחת הנהגתו לומדים תלמידים מכל גווני העדות ברוח ערכי היהדות".

4 צפייה בגלריה
הרב שמעון כהן
הרב שמעון כהן
הרב שמעון כהן
(צילום: נדב מיטלברג)

יש לציין, למרות אמירה כזו או אחרת לגבי "יורש", סוגיית בחירת הרב הראשי של באר-שבע מורכבת. היא תלויה בעמדת מועצת חכמי התורה, ברבנים ופוליטיקאים וכן, בהחלט גם ב"דילים" בין הגורמים המעורבים. כך שזהותו של מי שיבחר תיסגר מן הסתם מאחורי הקלעים והגוף הבוחר יישם את מה שיוחלט.