לפני שבעה חודשים שכלה יפעת, תושבת באר-שבע, את בנה דרור סמדג'ה ז"ל בן השבע לאחר שמצא את מותו כתוצאה מנפילה מחלון דירת נופש בברצלונה במהלך חופשתה של משפחתו בספרד.
2 צפייה בגלריה
יפעת סמדג'ה ובנה דרור ז"ל
יפעת סמדג'ה ובנה דרור ז"ל
יפעת סמדג'ה ובנה דרור ז"ל
(צילום: פרטי)
יפעת, הנמנית עם קבוצת שחקניות מאמאנט באר שבע (ליגת אמהות בכדורשת), החליטה להמשיך את החיוך של בנה שנהרג בלהעניק חיוך לילדים אחרים בקבוצות סיכון בבאר-שבע והקימה את פרויקט "דרור לחיוך", שמטרתו היא להנגיש לילדים, תושבי שכונה ד' בבאר-שבע, חוג תיאטרון וחוג חינמי שיוכל לסלול את דרכם העתידית.
ביום שישי (10.2.23), בין השעות 08:30-14:00, יתקיים באולם הספורט של אוניברסיטת בן גוריון טורניר מיוחד של ליגת מאמאנט מכל רחבי הארץ בהשתתפות 130 נשים, כאשר כל אחת מהן תרמה בהרשמתה לטורניר סכום של 60 שקל.
מטרת הטורניר, כך מציינת יפעת סמדג'ה, היא לגייס כספים לפרויקט שהיא הקימה בשיתוף עם עיריית באר-שבע ועמותת "נגבה" כדי להעניק חיוך לילדים שידם אינה משגת. כל ההכנסות הן קודש לפעילות הפרויקט.

2 צפייה בגלריה
דרור סמדג'ה
דרור סמדג'ה
דרור סמדג'ה
(צילום: באדיבות המשפחה)

"דרור", סיפרה יפעת סמדג'ה למיינט באר-שבע והנגב, "הגיע כמה פעמים לראות אותי משחקת כדורשת בליגת מאמאנט. הוא היה שותף מתמיד לעידוד ולקריאות 'אמא, אמא'. אם היינו מנצחות הוא היה מאושר. בהפסדים הוא דאג להזכיר לי ש'לא נורא אמא, העיקר שנהניתן והעיקר שאתן משחקות'. לרגעים היה נדמה שלעתים הוא לובש דמות של שחקנית מאמאנט קלאסית".
יפעת סמדג'ה מוסיפה ומציינת, כי המיזם עצמו כבר מתקיים מספר שבועות במועדונית "נגבה" בשכונה ד' בבאר-שבע כשבמסגרתו הוקמה קבוצת תיאטרון לילדים בכיתות ד'-ו', תושבי השכונה, שמגיעים לפעילות במועדון. המיזם הוא בשיתוף מרכז המצוינות של תיאטרון באר-שבע, בית הספר למשחק 'גודמן' וחברת "כיוונים".

קראו גם:

"מטרת המיזם הזה", מציינת יפעת סמדג'ה, "היא להביא את כישוריהם של הילדים לידי ביטוי במסגרת אותה קבוצת תיאטרון. זו רק ההתחלה. אנחנו מתכוונות לפתוח קבוצות נוספות בתחומים שונים. היה לי מאד חשוב להקים מיזם שקשור לתחום שדרור שלי מאד אהב. המיזם הזה נולד מתוך אהבתו של דרור ז"ל להגיע ולעודד את אמא שלו במשחקי הכדורשת".