רובנו רגילים להתכתב באפליקציית המסרים "ווטסאפ" מידי יום ובשלל קבוצות - אבל היא עלולה להיות מסוכנת ממש לילדים ובני נוער, כפי שמוכיח כתב אישום חדש בנושא.
2 צפייה בגלריה
ווטסאפ - תמונת פייסבוק
ווטסאפ - תמונת פייסבוק
ווטסאפ
(צילום המחשה: shutterstock)

פרקליטות המדינה הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב העיר, בן 29, המייחס לו לא פחות מ- 18 אישומים שונים בגין ביצוע עבירות מין ב-20 קטינות בגילאים בין 15-11 שנים, באמצעות אפליקציית ווטסאפ.
בהתאם לכתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין שרה גרין ואיתמר אילוז ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, מיוני השנה ועד מעצרו, פעל הנאשם באופן שיטתי וסדרתי לאתר מספרי טלפון של קטינות באמצעות קבוצות ווטסאפ רבות משתתפים, ברובם קטינים, אליהן הצטרף הנאשם באמצעות קישור ייעודי אותו השיג.
כך, הצטרף הנאשם לקבוצות הווטסאפ "עדכוני מסיבות", "מסיבות נוער", "מסיבות באזור הדרום", "סדרות טי וי", "יציאות מטורפות קיץ 2024" ועוד.
לאחר שהצטרף לקבוצות, איתר הנאשם, בין השאר, באמצעות תמונות הפרופיל, מספרי טלפון של קטינות שונות ופנה אליהן באמצעות שיחות טלפון קוליות או באמצעות הווטסאפ. חלק מהקטינות השיבו לשיחות הקוליות שביצע אליהן הנאשם, ובמהלך השיחות ביצע הנאשם בחלק מהקטינות עבירות מין שונות ובהן עבירות גרם מעשה מגונה בנסיבות מחמירות, עבירות ניסיון גרם בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה, הטרדה מינית ועבירות נוספות.

2 צפייה בגלריה
אישה נערה צעירה בוכה מוכה תמונה מותאמת לפייסבוק
אישה נערה צעירה בוכה מוכה תמונה מותאמת לפייסבוק
(צילום המחשה: shutterstock)

בחלק מן המקרים, אף איים הנאשם על הקטינות שעימן שוחח בווטסאפ. עם זאת, בחקירותיו במשטרה הכחיש הנאשם כל קשר לעבירות המיוחסות לו.
החקירה נפתחה בעקבות דיווחים שהתקבלו במוקד 105 להגנה על קטינים במרחב המקוון, ובעקבות הדיווחים למוקד נפתחה חקירה ביחידה 105 בליווי צמוד של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

קראו גם:

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר צוין, כי "הנאשם ביצע את המעשים באופן שיטתי וסדרתי, במשך תקופה של כחודשיים, זאת יומיים בלבד לאחר שחרורו ממאסר בגין עבירות דומות. כל אותה העת, פעל הנאשם במניפולטיביות, תוך ניצול בוטה של תמימות נפגעות העבירה.
"יתירה מכך, בפני חלק מהקטינות הציג הנאשם מצג שווא בנוגע לזהותו ועל חלק אף איים והפחיד, כל זאת על מנת לגרום לקטינות לשתף עימו פעולה. מעשיו של הנאשם, היקפם הרב ונסיבותיהם, ובכלל זה משך הזמן בו ביצע את המעשים כאמור מלמדים על המסוכנות הגבוהה הנשקפת ממנו ועל הדחפים המיניים השולטים בו".