כך נראית משילות בבאר-שבע? על פי נתוני המשטרה לשנת 2023, שנחשפו לאחר פנייתה של התנועה לחופש המידע ונותחו על ידי אתר מדלן, עולה כי שכונה ד' בבירת הנגב מובילה בדרוג השכונות בארץ לפי מספר תיקים שנפתחו אשתקד בגין עבירות תקיפה.
1 צפייה בגלריה
 רוכב האופניים נאלץ לסטות מהנתיב
 רוכב האופניים נאלץ לסטות מהנתיב
מובילה בעבירות תקיפה
(צילום המחשה: Shutterstock)

על פי ניתוח הנתונים, שפורסם היום (ג'), עולה כי בשנת 2023 עמד מספר התיקים בגין עבירות תקיפה שבוצעו בשכונה ד' בבאר-שבע על 346, נתון שמעמיד את השכונה הוותיקה בראש דרוג השכונות בקטגוריה זו, כשהיא מקדימה את מרכז העיר של פתח תקווה (333 תיקים), הדר הכרמל בחיפה (316 תיקים) ובית חנינא בירושלים (313 תיקים). בקטגוריה הזו כלולות גם שכונה ג' בבאר-שבע עם 240 תיקים ושכונה ו' עם 226 תיקים.
הנתונים מצביעים גם על כך שאשתקד נפתחו 50 תיקים בגין עבירות של פריצות לבתים בשכונה ד' בעיר ו-44 תיקים בשכונה ו'. כמוכן נפתחו 107 תיקים בגין גניבות רכב בשכונת פארק הנחל בעיר.
בקטגוריית עבירות רכוש, כך על פי הנתונים, נפתחו אשתקד 627 תיקים בשכונה ד', 527 תיקים בשכונה פארק הנחל ו-487 תיקים בשכונה ג' בעיר.
"אנחנו רואים", ציין טל קופל, מנכ"ל מדלן, "שמכת הפשיעה מגיעה לכל חלקי החברה הישראלית וממש אינה נחלתן רק של 'שכונות פשע'. להיפך, בין השכונות שמככבות בטבלאות הפשיעה נמצאות גם שכונות מבוקשות עם אוכלוסייה ממעמד סוציואקונומי גבוה, שהמחירים בהן למ"ר הם מהגבוהים ביותר בישראל. למרבה הצער, מהנתונים עולה שהפשע כבר אינו בעיה של אוכלוסיות שוליים, אלא מחלחל לכל מקום כמעט".
באתר מדלן ציינו, כי כוונת ניתוח נתוני המשטרה היא על מנת לספק לציבור מחפשי הדירות את כל המידע שהם זקוקים לו גם לגבי הדירה אותם הם מחפשים וגם לגבי סביבת המגורים.

קראו גם:

ממשטרת מרחב הנגב נמסר ל'מיינט באר שבע' בתגובה: "משטרת ישראל מנהלת כל העת מאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעה החמורה באזור ובפרט במחוללי הפשיעה, הבריונות והאלימות. באזור הדרום פועלים מגוון יחידות, כוחות ואמצעים משטרתיים.
"תחנת באר שבע של משטרת ישראל מייחסת חשיבות רבה ועליונה להבטחת שלומם של התושבים ולא פחות חשוב מכך – בהקנייה וחיזוק תחושת הביטחון האישי בקרב התושבים. בהתאם מבוצעת באזור כל העת פעילות מבצעית משטרתית, שתכליתה מתן מענה לכל אירוע שמדווח, סיכול ואכיפת פעילות פלילית, שמירה על הסדר הציבורי תוך מתן שירותי משטרה מיטביים לכלל התושבים במטרה לאפשר חיי קהילה בטוחים.
"לראייה, מתחילת שנת 2024 ישנה ירידה בפשיעה בעבירות רכוש בהיקף של מעל 30 אחוז ביחס לשנה שעברה ובמקביל ישנה עלייה באפקטיביות וסיכויי העבריין להיתפס ולעמוד לדין בכ-30 אחוז ביחס לשנה שעברה ובכך לצמצמם את תופעות הפשיעה בעיר".