כתב אישום הוגש נגד אלמאומן חמאיסה, צעיר בן 19 מרהט, וזאת לאחר שנטען כי ניסה לרצוח את קרובת משפחתו. הוא ככל הנראה היה מצליח במעשה הנפשע אלמלא כלי הנשק שלו הפסיק לעבוד. הנאשם הכחיש בחקירתו את המיוחס לו, וטען כי ישן בעת האירוע.
2 צפייה בגלריה
עוד אירוע ירי עם נפגעים בחיפה
עוד אירוע ירי עם נפגעים בחיפה
האקדח הפסיק לעבוד
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
מכתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע על ידי באת כוח הפרקליטות, עו"ד רותם חזן גרימברג, עולה כי באחד מלילות החודש שעבר, עת חזרה קרובת המשפחה (19) לביתה שברהט, רץ אליה הנאשם כשעל ראשו כובע קפוצ'ון ופניו מכוסות חלקית, אחז בידו אקדח וכיוון אותו אליה.
קרובת המשפחה, שזיהתה את הנאשם, שאלה אותו מה קרה, אם הוא פוחד או בורח ממישהו. הנאשם לא ענה לה, דרך את האקדח והמשיך לכוונו לעברה. אז פתחה קרובת המשפחה בצעקות ומיד לאחר מכן, כך נטען בכתב האישום, ירה הנאשם לעבר פלג גופה העליון בכוונה לגרום למותה.
קרובת המשפחה נפגעה מהירי ונפלה ארצה כשהיא מדממת. בעודה שרועה על הארץ, כך נטען בכתב האישום, ניסה הנאשם לירות בה שוב, אך מסיבה לא ברורה האקדח לא ירה. קרובת המשפחה פונתה לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה, ואושפזה למשך שבעה ימים במחלקה הכירורגית לניתוחי חזה ולב. עשרה ימים לאחר האירוע נעצר חמאיסה.
בד בבד עם כתב האישום , המייחס לנאשם עבירה של ניסיון לרצח, הגישה הפרקליטות בקשה לבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטים נגדו.

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
האיש נעצר
(צילום: יאיר שגיא)
בבקשת המעצר ציינה עו"ד רותם חזן גרימברג, כי "מהראיות עולה כי הנאשם ניסה לירות בקרובת משפחתו פעם נוספת כשהיא שכובה פצוע על הקרקע וחסרת אונים לגמרי. עניין זה יש בו כדי להצביע על מסוגלותו של המשיב ועל המסוכנות הנשקפת ממנו לא רק כלפי המתלוננת, אלא כלפי הציבור בכלל".

קראו גם:

הנאשם הכחיש בחקירתו את המיוחס לו. הוא טען, כי ישן בעת אירוע הירי וסמוך לאחריו העירה אותו דודתו ואמרה לו שיש שמועה שהוא ירה בקרובת משפחתו ועל רקע זה, אביה מבקש לפגוע בו. לדבריו, הוא נמלט מרהט וירד למחתרת עקב חששו מהאב. בעדות שנגבתה ממנה, הכחישה הדודה את דברי הנאשם וטענה שכלל לא דיברה אתו באותו היום.