"הבן שלי נמצא בבית כבר חודש. אין לו מסגרת לימודית או חברתית. הוא משתוקק לחזור לגן. זו פגיעה קשה בו", כך אומרת אמו של י', ילד לקוי שמיעה בן חמש וחצי מבאר־שבע, שלמעלה מחודש לא הולך לגן חובה. "כל הפניות שלנו שבני יחזור למסגרת לימודית נענו בשלילה", מוסיפה האם.
י' עבר אבחון אצל פסיכיאטר שקבע כי הוא לא מאובחן כילד על הרצף, אך בעקבות ליקוי שמיעה, נוצר אצלו פער שפתי. לאחר האבחון הומלץ כי י' יהיה בגן שפתי של קבוצה קטנה של ילדים, שם יוכל לקבל את העזרה שלה הוא זקוק בדמותה של קלינאית תקשורת.
1 צפייה בגלריה
י' בביתו, השבוע. "הפניות נענו בשלילה"
י' בביתו, השבוע. "הפניות נענו בשלילה"
י' בביתו, השבוע. "הפניות נענו בשלילה"
(צילום: פרטי)
קראו גם:
לטענת אמו של י', בנה שובץ בתחילה בגן בחינוך הרגיל שבו הובטח לה שלבנה תהיה סייעת צמודה. לדבריה, ימים ספורים לפני פתיחת הלימודים, נודע לה כי בנה שובץ לגן של חינוך מיוחד. "אני בתור אמא של הילד לא עודכנתי כלל כי שיבצו את בני בגן אחר", היא טוענת.
לאחר שביררה את פשר ההעברה של בנה ללא ידיעתה, נאמר לה כי היא תוכל להעביר את בנה לחינוך הרגיל בכל זמן שתרצה, כולל קבלת סל תמיכה כפי שמגיע לילד.
לאחר זמן מה האם טענה כי ההתנהלות בגן אינה מתאימה לבנה והחליטה להעביר אותו לחינוך הרגיל, כפי שהובטח לה. או אז הוסבר לה כי בנה אכן יעבור לחינוך הרגיל, אך לא יזכה לליווי של קלינאית תקשורת או כל סיוע יוצא דופן אחר.
"בשום פנים ואופן לא אשלח את בני לגן ללא סל התמיכה שמגיע לו", הסבירה השבוע ל"ידיעות הנגב" את ההחלטה להשאיר בשלב זה את בנה בבית. "איך אפשר להשאיר ילד בלי מסגרת? תוהה אמו, "הוא משתגע בבית, קנינו לו תיק חדש, בקבוק וציוד לגן, והוא רק מחכה ללכת לגן".
מעיריית באר־שבע נמסר בתגובה: "הילד שובץ על ידי ועדת השיבוץ המקצועית בגן 'רימונים' וזאת על פי בקשת האם למסגרת חינוך מיוחד כוללני. בחודש שעבר (דצמבר) פנתה האם וביקשה לשנות את מסגרת הגן לה שובץ בנה, לגן רגיל עם סל תמיכות, אך על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, לוח הזמנים לעבודתה של ועדת זכאות ואפיון, מציין: על ההורים למסור את בחירתם לעניין סוג המסגרת תוך 14 ימים מהיום שבו נודע להם על החלטת הוועדה. ההורים רשאים לשנות את בחירת סוג המסגרת עד ל־25 ביוני. לאחר המועד הנ"ל לא יתאפשר שינוי בבחירת סוג המסגרת. הדבר הוסבר לאם בשיחה שקיימו עמה מנהלת המחלקה ומפקחת החינוך המיוחד. מכל מקום, בהמשך לפניית האם ומאחר שהאישור הוא באחריות משרד החינוך בלבד, פנתה העירייה בבקשה למנהל המחוז על פי משורת הדין לסייע בקבלת אישור חריג".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב