בדרך מצדה כבר הייתם? עוד ועוד מסעדות נפתחות לאורכה והופכות את הרחוב לאחד המיוחדים בעיר. כך למשל פיצה "קאלדו" הממוקמת בתחילתה של דרך מצדה ובשעות הערב המוקדמות המסעדה מלאה בסועדים שבאו להשקיט את הרעב בפיצה המפורסמת.
5 צפייה בגלריה
אופיר זמיר. "הרבה כיף". פיצה קאלדו
אופיר זמיר. "הרבה כיף". פיצה קאלדו
אופיר זמיר. "הרבה כיף". פיצה קאלדו
(צילום: הרצל יוסף)
אופיר זמיר (26), סטודנט באוניברסיטת בן־גוריון ואחמ"ש בפיצה קאלדו, מספר על המסעדה. "אנחנו מתמחים בפיצות ועושים פיצות אישיות בקוטר של 30 ס"מ. יש לנו 70 סוגים שונים של פיצות. חוץ מזה יש לנו סלטים, לזניות, פירות ים, הרבה הרבה כיף, וקינוחים מיוחדים. יש לנו תפריט מאוד מגוון שכולל שלוש קטגוריות עיקריות: צמחוני, מן הים וקרניבורי. אנחנו אוהבים בשר על הפיצה" .
לאור העובדה שמדובר באזור סטודנטיאלי, לא מפתיע שרוב העובדים במקום הם סטודנטים בעצמם. "80 אחוז מהעובדים כאן סטודנטים", מציין זמיר. "אנחנו מאוד אוהבים את הסטודנטים, בין שמדובר בלקוחות או בעובדים. גם האזור פה הוא מאוד סטודנטיאלי ככה שזה משתלב טוב. בדרך כלל יש פה אווירה מאוד סטודנטיאלית ושמחה, קוקטיילים, בירות, מוזיקה. אנחנו גם ביחסים ממש טובים עם השכנים וזה נחמד לעבוד מתחת לבתים של אנשים. יש פה אווירה ביתית כזאת".
עכשיו כשהסתיימו העבודות בכביש ויכול להיות שייפתחו ברחוב עוד עסקים, איך אתם רואים את עתידה של דרך מצדה?
"אני חושב שיש פה פוטנציאל גדול מאוד, וככל שיבואו לפה יותר עסקים ותהיה פה אווירה יותר שמחה, ככה יהיה יותר טוב לכולם".
מה מייחד אתכם?
"קודם כל המגוון. 70 סוגים של פיצות זה לא בא ברגל. חוץ מזה אני לא מכיר הרבה מקומות שהסטודנטים שולטים בו, באמת אווירה מיוחדת".

מחירים

מחירן של מנות ראשונות כמו סלטים, מיקס פירות ים או קרפצ'יו נע בין 19 שקל ל־39 שקל.
מחירן של הפיצות הצמחוניות, הבשריות ופיצות בתוספת פירות ים נע בין 39 שקל לפיצה הזולה ביותר ועד 63 שקל לפיצה היקרה ביותר.

טעמים מהמזרח

לא הרחק מפיצה "קאלדו" ממוקמת המסעדה הקטנה והמשפחתית "האקו תאי" - טעמים מהמזרח. מדובר במסעדה אסיאתית המקפידה להישאר נאמנה לטעמים האותנטיים של המטבח האסיאתי ומציעה מנות ממגוון מטבחים.
קים גרימונט (52) פתח את המסעדה לפני כשנה. "מדובר במסעדה אסיאתית כאשר אנחנו לא מתעסקים במדינה ספציפית אלא משלבים בין כל מיני מדינות והמאכלים שלהן", הוא מסביר. "כלומר, קצת מכל דבר. יש פה מאכלים מתאילנד, יפן, סין, קוריאה, וכדומה. אנחנו בקטע של אוכל אותנטי".
מי קהל הלקוחות שלהם?
"זה ממש משתנה, לפעמים סטודנטים ולפעמים לא. פתחתי פה כי זה אזור שנראה לי נחמד וסטודנטיאלי עם פוטנציאל לא רע בכלל. אני ואשתי עובדים כאן, לא רוצים גם לגדול, אוהבים את זה קטן ומשפחת". מחירי המנות, מציין גרימונט, שווים לכל כיס. "מחירי המנות הסטנדרטיות שלנו, בין שמדובר על מוקפצים או דברים אחרים, נעים בין 35 שקל ל־40 שקל. המטרה שלנו היא לפנות במיוחד לאוכלוסייה הסטודנטיאלית, לכן החלטנו לספק מחירים זולים במיוחד".
מה מייחד אתכם?
"האוכל שלנו אותנטי ובלי קשקושים והמצאות. מנה טובה, טעימה וטרייה, והכי חשוב, כמה שיותר נאמנה למדינת המקור שממנה היא הגיעה. בין שמדובר בסין, יפן, תאילנד או קוריאה - הכי חשוב שתהיה אותנטית, וכמה שיותר נאמנה למקור".
5 צפייה בגלריה
קים גרימונט. קצת מכל דבר ב"האקו תאי"
קים גרימונט. קצת מכל דבר ב"האקו תאי"
קים גרימונט. קצת מכל דבר ב"האקו תאי"
(צילום: הרצל יוסף)

מחירים

מנות ראשונות כמו הום פרייז, יקיטורי, אגרולים וגם קרפצ'יו במחירים שנעים בין 15 שקל ל־40 שקל. מרקים, סלטים, מוקפצים, סושי ואפילו קינוחים בין 35 שקל למנות מוקפצות ועד 60 שקל לפילה סלמון שהיא המנה היקרה ביותר.

כנאפה סולטן

בצידה הימני של דרך מצדה, בסמוך למסעדת "האקו תאי", נפתחה בשנה האחרונה "כנאפה סולטן".
יוני בייזרוב (33) מספר שהחליט לפתוח את המסעדה בדרך מצדה בעיקר בגלל האוכלוסייה הסטודנטיאלית, הקירבה לאוניברסיטה, וגם כי מדובר בציר תנועה מרכזי בעיר. "עוד טיפה שיתוף פעולה עם העסקים שלידי, בין שזה קאלדו, האקו או קוקי, ואפשר לעשות פה משהו נהדר", הוא אומר.
קראו עוד>>>
"כולם מכירים את רינגלבלום, אז זאת השדרה שאני רואה פה. זה החזון שיכול להיות פה. אני בא מתחום הברים במקור, הייתי הבעלים של האלכסנדר 17 שעבד מאוד חזק, אז אני לא רואה סיבה למה זה לא יכול להיות כמו רינגלבלום".
אתה רואה את זה קורה? שדרת מצדה אכן תהפוך בקרוב לרחוב רינגלבלום הבא?
"זה יכול לקרות. צריך פשוט קצת רצון מבעלי העסקים שנמצאים פה וכאלו שגם יפתחו בעתיד, כי בסוף יצא קצת האוויר מהגלגלים בגלל הקורונה, כמו לכולם. אבל לחלוטין אפשרי. מעל ל־80 אחוז מהתושבים פה הם סטודנטים וזה גם קהל היעד, אז אני לגמרי רואה את זה קורה כאן".
5 צפייה בגלריה
יוני בייזרוב. "כנאפה סולטן"
יוני בייזרוב. "כנאפה סולטן"
יוני בייזרוב. "כנאפה סולטן"
(צילום: הרצל יוסף)
בייזרוב רצה לפתוח מקום שיש בו אווירה שמחה, ומה יותר משמח מאלכוהול לצד מנת כנאפה איכותית? "הלכנו על קונספט שממש דומה ל'יפה כנאפה' ביפו, שהוא הכנאפה הכי מצליח בארץ. אני מתכוון לאותם חומרי גלם מאותם ספקים, ולכן מדובר בכנאפה מאוד מוצלח, מן הסתם אני לא אובייקטיבי, אבל קהל הלקוחות שלנו מצביע ברגליים.
"מה שמייחד אותנו זה באמת הפרודוקטים והמתכון המיוחד שיש לנו. כרגע העסק מוכר רק כנאפה ואלכוהול, אני מאמין שאם אתה מתמקד במוצר אחד אז אתה נהיה מומחה".

מחירים

בין 25 שקל לכנאפה פשוט ל־33 שקל לכנאפה עם תוספת ואפשר גם להגיע לכנאפה שעולה 40 שקל ויותר אם שמים יותר תוספות.

היי קוקי

חנות העוגיות הצבעונית "היי קוקי" (Hey Cookie) בולטת בנוף של דרך מצדה, בפרט, ובנוף הבאר־שבעי, בכלל, בגלל העיצוב המרענן והבולט שלה.
במשך שנה בעלי המקום אבי וחן סבידלר ניהלו את העסק שלהם מיחידת דיור, עד שבחודש דצמבר שעבר פתחו את החנות. "זאת החנות הראשונה כרגע ואנחנו תמיד בשאיפה לגדול", הם אומרים.
למה החלטתם לפתוח את החנות שלכם בדרך מצדה?
חן סבידלר: "אחרי שנה שעשינו משלוחים ראינו שהקהל שלנו קודם כל צעיר וסטודנטיאלי ברובו, והרבה מהמשלוחים היו לאזור הזה של מצדה, אז החלטנו להתמקם פה. אחרי שפתחנו זה ממש התחלק, הבאר־שבעים מאוד מפרגנים לנו".
5 צפייה בגלריה
"הי קוקי" אבי וחן סבידלר. מהבית לשדה
"הי קוקי" אבי וחן סבידלר. מהבית לשדה
"הי קוקי" אבי וחן סבידלר. מהבית לשדה
(צילום: הרצל יוסף)
אבי סבידלר: "אלה עוגיות באר־שבעיות וזה מותג באר־שבעי, וככה זה גם ייצא החוצה כשבעזרת השם נצא החוצה".
הם גאים במיוחד במבחר העוגיות הגדול שהם מציעים בחנותם. "יש לנו כמעט 30 סוגי עוגיות, חמישה סוגי בצקים שונים, כאשר את הכל אנחנו מכינים פה", הם מסבירים. "הכל נע על מנעד מאוד רחב של טעמים, דווקא כדי לקלוע לכל טעם של לקוח, כי כל אחד מגיע עם הסטייל שלו ועם הטעם שלו. אנחנו רוצים שאנשים יצאו מפה עם הדברים שהם הכי אוהבים.
"יש הרבה שילובים של מתוק ומלוח, הרבה משחק בטעמים בכל מיני עוגיות. יש עוגיות שהן יותר מושחתות, יש יותר עדינות ליד הקפה, בכל עוגייה הושקעה מחשבה ברמת הביס. רוב העוגיות שלנו ממולאות מבפנים בפרלינים שאנחנו גם מייצרים פה, גם את הגלידות אנחנו מייצרים. הרעיון הוא שהכל יהיה טרי ובכל בוקר אנחנו פה ועובדים קשה כדי לספק את המוצר הכי טוב".
איזה עתיד אתם צופים לשדרה? אתם חושבים שבעקבותיכם יבואו עוד עסקים?
אבי סבידלר: "האווירה פה מהממת, למרות שזה כביש ראשי. יש פה שכנים מהממים, המון אנשים ממש תמכו בנו, ואפילו היו ימים שעזרו לנו לארגן ולסדר. אנחנו חושבים שהמקום עם פוטנציאל גדול ויכול להתפתח עוד יותר וללכת למקומות מאוד טובים. אני לא חושב שזה יהיה רינגלבלום 2, בעיניי יש פוטנציאל אפילו יותר גדול.
"גם לגבי המקום שלנו, אנשים רואים את העיצוב ופותחים את הדלת גם אם לא קונים ואומרים 'תקשיבו, הבאתם לפה את תל־אביב'. הכוונה הייתה להביא משהו ייחודי ואחר, שיש לו סטייל שונה, ואני חושב שהצלחנו בזה. זה היה מאוד מפחיד להביא משהו שונה, אבל עשינו את הצעד. אז לדעתנו יש לשדרה הזו פוטנציאל ענקי".

מחירים

על עוגייה בודדת תצטרכו לשלם 15 שקל בעוד ארבע עוגיות יעלו 52 שקל. ארבע עוגיות וגלידה יעלו 85 שקל ושש עוגיות בתוספת גלידה יעלו 105 שקל.

ויש גם פאב

בסופה של השדרה ממוקם הפאב הראשון שנפתח ברחוב, ולאור הפריחה שדרך מצדה נהנית ממנה, יש סיכוי טוב שלא מדובר בפאב האחרון שנפתח כאן.
5 צפייה בגלריה
איתי בלוקה. בפאב פרינדס תמצאו גם מלאבי
איתי בלוקה. בפאב פרינדס תמצאו גם מלאבי
איתי בלוקה. בפאב פרינדס תמצאו גם מלאבי
(צילום: הרצל יוסף)
הפאב "פרינדס" (Friends) הוא ללא ספק מעוז סטודנטיאלי, ודי להסתכל על הלקוחות שיושבים בחוץ, שותים בירות, מתענגים על מלבי ומשחקים שש־בש.
את הפאב הפינתי פתחו איתי בלוקה (25) ושותפו באחרונה. "אני וחבר שלי החלטנו לפתוח פה כי זה אזור סטודנטיאלי ומרכזי", הוא מסביר. "אני חושב שיש פה פוטנציאל גדול. בהתחלה פתחנו על טהרת המלבי שלנו, בנוסף לאלכוהול מן הסתם, ועכשיו הכנסנו גם פיצות ודברים אחרים לתפריט האוכל. קראנו לבר 'פרינדס' כי זה מקום של חברים, גם מבחינת האווירה וגם מבחינת זה שפתחנו אותו שני חברים".
אתם נמצאים מתחת לבנייני מגורים. איך זה?
"אווירה ממש טובה, יחסים טובים, מרגיש קצת כמו תל־אביב או ירושלים. אווירה אחרת ממה שרגילים פה בעיר".
איך אתה רואה את השדרה מתפתחת בעתיד?
"זה רינגלבלום הבא, חד־משמעית. אני מאמין שיש פה פוטנציאל גדול, יש פה אווירה מעולה, וזה אזור מאוד יפה וסטודנטיאלי. אם נשלב ידיים ועוד עסקים ייפתחו בשדרה ובאזור, זה יהפוך לדעתי לאזור החם הבא של באר־שבע".
חוץ ממלבי תוכלו להזמין בפרינדס עוד מגוון מנות. "יש לנו פיצות, יש לנו מנות ראשונות שזה כולל את כל הנשנושים, צ'יפס, נאצ'וס, פוקצ'ות ופיתה דרוזית עם לאבנה. יש לנו גם סלטים וקרפצ'יו למיניהם", מסביר בלוקה.

מחירים

על המנות הראשונות יש מבצע של שתי מנות ב־45 שקל. המחיר של הפיצות והסלטים אחיד: 45 שקל למנה. ויש גם מתוק למעוניינים, קלצונה שוקולדית ומפנקת במחיר של 30 שקל.
לכל העדכונים: חדשות באר שבע