התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון בפזורה הבדואית גרמו לחששות כבדים בקרב תושבים רבים במגזר, שעברו השבוע שעות לא פשוטות של חרדה, עם פרסום הידיעות על המתקפה האיראנית לשטח ישראל.
1 צפייה בגלריה
 דני רודד ומוחמד גבועה
 דני רודד ומוחמד גבועה
דני רודד ומוחמד גבועה
(צילום: כפר הנוקדים)

מי שנזעק לסייע לבדואים באזור הם אנשי כפר האירוח "הנוקדים" שהזמינו את שכניהם למרחבים המוגנים שנמצאים בו.
עם הודעת דובר צה"ל והשינוי בהנחיות פיקוד העורף, פנה באופן אישי מנהל הכפר, דני רודד, בקריאה לבדואים המתגוררים בסמוך להגיע למרחבים המוגנים שבכפר.
מוחמד גבועה, משבט גבועה, סיפר על מה שעבר עליהם בעת הירי מאיראן. "אי אפשר לתאר את המתח והחרדה שהיינו שרויים בה, אנחנו בשטח פתוח ללא מרחב מוגן ובלי יכולת להתגונן".

יירוטים מעל מרחבים
(צילום: דוברות מועצה אזורית מרחבים)


על הפנייה של כפר הנוקדים, אומר גבועה: "התרגשנו מהפנייה של הנהלת הכפר להגיע אליהם למרחב המוגן. זה לא מובן מאליו בכלל. עצם הפנייה והמחשבה עלינו במיוחד ברגעים אלו, חיממה את ליבנו ונותנת תקווה גדולה לחיים משותפים במדינת ישראל".

קראו גם:

כפר הנוקדים, אתר אירוח הממוקם בין ערד למצדה, מלא בדרך כלל במטיילים או בנופשים שמגיעים לתפוס קצת שקט ושלווה, ולא באנשים שבורחים מטילים, אבל זו המציאות בנגב.
מנהל הכפר דני רודד: "אני יודע שבמקרה של אזעקה אין להם לאן ללכת. חוץ מלקוות שאף טיל לא יפגע בהם אין להם מה לעשות. מיד עם הודעת דובר צה"ל על האיום שבדרך, פניתי אל נציגי הקהילות שלהם וקראתי להם להגיע אלינו ולשהות בממ"דים הפזורים ברחבי הכפר. באמצע הלילה, עם התגברות ההתראות, הגיעו אלינו משפחות מהשבטים הסמוכים, שמצאו מחסה בטוח יחד איתנו. היה לי ברור וטבעי שצריך לפעול כך ולדאוג לשכנים שלנו".