התפתחות בפרשת מעצר האב החשוד בכך שבתו הפעוטה בת השמונה חודשים בלעה סם מסוג "קנאביס", אותו החזיק לצריכה עצמית. לאחר דיון בהארכת מעצרו, קבעה שופטת השרה חביב כי יש חשש לשיבוש החקירה וכי הוא ישהה ארבעה ימים נוספים במעצר.
1 צפייה בגלריה
בית החולים "סורוקה". היחיד שמשרת את תושבי הנגב
בית החולים "סורוקה". היחיד שמשרת את תושבי הנגב
בית חולים "סורוקה"
(הרצל יוסף)
כזכור, הלילה נעצר האב (43), תושב שגב שלום, בחשד לעבירות של תקיפת קטין, החזקת סם לצריכה עצמית והזנחת קטין. היום(ראשון) בצהריים הובא האב החשוד לבית משפט השלום בבאר-שבע לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים.
קראו גם >>
במהלך הדיון עלה,כי מתיק החקירה עולה חשד סביר כי האב נהג ברשלנות בסמים שאותם החזיק לצריכתו העצמית, באופן שבתו בת שמונת החודשים בלעה חלק מהסמים עד כי היא נזקקה לטיפול רפואי דחוף בבית החולים "סורוקה".
בבדיקת סי.טי. בבית החולים התגלתה אצל הפעוטה חבלת ראש ועל כן עלה החשד כי הפעוטה נפלה קורבן גם לאלימות. אימה של הפעוטה נחקרה אף היא, כאשר במהלך החקירה היא הכחישה שימוש בסמים. בתום חקירתה היא שוחררה.
במהלך הדיון בבית המשפט ציין עו"ד ליאור חיימוביץ', בא כוחו של הנאשם, כי "די ברור שאין פה עבירה של הדחת קטין לסמים. יש פה עבירת רשלנות מסוג הזנחה וזה ההבדל בין האב ובין האם. אני מניח שאין ראיות ביחס לחבלה שנחבלה הקטינה ומכל מקום אין הבדל בין המשיב (האב החשוד) ובין אימה של הקטינה בנוגע לחשד זה.
"כשיש חשד סביר לעבירה שאין בה עילת מעצר של מסוכנות, משום שהיסוד הנפשי הוא רשלנות, אינני חושב שיש מקום להאריך את המעצר רק מן הטעם של חשש עמום לשיבוש. הוא הרי שיתף פעולה ביחס לסמים ומסר גרסה שמפלילה אותו, כך שאין פה חשש לשיבוש".
השופטת שרה חביב דווקא גרסה אחרת וציינה בהחלטתה להאריך את מעצרו של האב החשוד בארבעה ימים, כי "בניגוד לטענת הסנגור, סבורתני שעילת המסוכנות מתעוררת לאור החשד לאלימות. יש צדק בדבריו שאין הבדל בעוצמת החשד בין האב החשוד ובין האם ששוחררה בתחנה. עילת מעצר נוספת היא חשש לשיבוש החקירה. אין מדובר בחשש בעלמא לאור פעולות החקירה. בנסיבות אלה אין מקום לשקול את שחרורו של המשיב בשלב זה".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב