פעילים למען בעלי חיים פרסמו עצומה הקוראת לעיריית באר־שבע לפתוח בעיר תחנת הסגר חדשה שתספק לכלבים תנאים ראויים יותר מאלה שבתחנה הפועלת בעמק שרה. עד עתה חתמו על העצומה יותר מאלף תומכים והמטרה היא לאסוף 5,000 חתימות כדי ליצור לחץ על מקבלי ההחלטות ברשות המקומית, ובראשם על ראש העירייה, רוביק דנילוביץ'. "אנחנו דורשים תחנת הסגר חדשה וראויה ותקציבים לטיפול בבעלי חיים. הייתי מגדירה את המצב בתחנת ההסגר קטסטרופה", אומרת שוהם פרץ, פעילה למען בעלי חיים בנגב המובילה עם ענבר כהן את העצומה.

1 צפייה בגלריה
תחנת ההסגר בעמק שרה
תחנת ההסגר בעמק שרה
תחנת ההסגר בעמק שרה
(צילום: פרטי)

בעצומה שפורסמה מציינים הפעילים והפעילות כי תחנת ההסגר בבאר־שבע "בתפוסה מלאה 365 ימים בשנה כתוצאה מעומס כלבים משוטטים המגיעים בעיקר מהפזורות המקיפות את העיר".
עוד נכתב בעצומה, "הכלובים שבהם שוהים הכלבים הינם כלובי נירוסטה קטנים מאוד שנמצאים בגובה ועל הרצפה שבה איכשהו יש תחושת ביטחון. בקיץ הנירוסטה מתחממת מאוד ובחורף היא קופאת, וכתוצאה מכך מזג האוויר הופך קיצוני אף יותר בתוך הכלוב, וזאת בלי לדבר על כך שהכלובים צפופים מאוד. אנו הפעילים למען בעלי החיים דורשים מראש העיר רוביק דנילוביץ' לפעול במיידי להקמת תחנת הסגר חדשה".
קראו גם:
יש לציין כי בעירייה מתכננים להקים קריה חדשה לבעלי חיים הכוללת מרפאות, חדרי טיפול, מתקנים וגם תחנת הסגר. הקריה אמורה להתפרש על פני עשרות דונמים בסמוך לגן הזואולוגי שנסגר באחרונה. עד שיוקם המרכז החדש דורשים הפעילים והפעילות לשפר את התנאים של הכלבים הנמצאים בהסגר.
מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "אנו ממפים בימים אלה את הצרכים הדחופים לטובת תחנת ההסגר והשירותים הנוספים במחלקה הוטרינרית. לאחר מכן נעדכן בלוחות זמנים לטיפול. במקביל, לאור הייחודיות של העיר באר שבע המתמודדת עם בעלי חיים (כלבים בעיקר) מכל רחבי הנגב לרבות הפזורה הבדואית, נפנה למשרד החקלאות כי יסייע בדבר, על מנת להעמיד שירותים וטרינרים מתאימים לצרכי בעלי החיים בעיר ובאזור".