רגע לפני הסגר, שבמסגרתו גם תוגבל תנועת התחבורה הציבורית למניעת התפשטות נגיף הקורונה, עולה מנתוני סקר של עמותת "אור ירוק", כי 44 אחוזים מתושבי באר-שבע והנגב מודים שהם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית בשל החשש מקורונה. 30 אחוזים מתושבי באר-שבע והנגב טוענים כי הקורונה כלל לא משפיעה עליהם.
1 צפייה בגלריה
תחנת רכבת הרצליה
תחנת רכבת הרצליה
נוסעים פחות
(צילום: מוטי קמחי)
על פי נתוני הסקר שפורסמו אתמול (יום שני) עולה, כי 60 אחוזים מהנשאלים בבאר-שבע והנגב טוענים כי אילו היתה תחבורה ציבורית סדירה, נגישה ובתדירות גבוהה, הם היו עושים בה שימוש.
הסיבות לאי השימוש בתחבורה הציבורית הן מגוונות. על פי נתוני הסקר, הצביעו 58 אחוזים מהנשאלים, תושבי באר-שבע והנגב, על כך שהם נמנעים מהשימוש בתחבורה הציבורית מתוך רצון שלא להיות מוגבל ללוחות הזמנים של האוטובוסים והרכבות ואילו 34 אחוזים טענו, כי הם נמנעים משימוש בתחבורה ציבורית בשל הצפיפות באוטובוסים וברכבות.
עוד עולה מהסקר של "אור ירוק", כי תושבי באר-שבע והנגב העניקו את הציון הממוצע הנמוך של 3.96 להתנהלות המדינה בתחום התחבורה הציבורית במשבר הקורונה.
"הקורונה", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק', "גורמת לרבים לצמצם את השימוש בתחבורה הציבורית ואף לזנוח אותה לטובת הרכב הפרטי וזאת בשל החשש הגדול מהידבקות. במשרד התחבורה חייבים לשפר את מערך הסעת ההמונים בישראל גם בימי הקורונה וגם לאחר מכן. ככל שנצליח להעביר אנשים מהרכב הפרטי לשימוש בתחבורה ציבורית, נחסוך למשק כסף רב וגם נציל חיים. זוהי השקעה כלכלית שתחזיר את עצמה במהירות".
כל העדכונים - חדשות באר שבע