מקרה קשה של חדש לאלימות נגד חסרי ישע: המשטרה עצרה השבוע צעירה כבת 20, תושבת הפזורה, בחשד לגרימת חבלה חמורה לבתה הפעוטה בת השנה וחצי.
הפעוטה הובאה על ידי האם לבית החולים "סורוקה" כשהיא סובלת מחבלות קשות, בהן חבלת ראש. לטענת האם, הפעוטה נפלה ממיטתה בעת שהיא ישנה.
1 צפייה בגלריה
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
במהלך הבדיקות בבית החולים עלה החשד בקרב ברופאים כי החבלות בגופה של התינוקת אינן מתיישבות עם טענתה של האם באשר לנפילתה של הפעוטה ממיטתה ולפיכך דיווח בית החולים למשטרה על החשד בדבר גרימת חבלה חמורה לתינוקת. בעקבות הדיווח נפתחה חקירה ובתום פעולות חקירה ראשוניות עצרו שוטרי תחנת ערוער את האם.
אתנול (יום ג') הובאה האם לבית משפט השלום בבאר-שבע לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרה בארבעה ימים.
בעוד שנציגת המשטרה טענה בדיון, כי האם חשודה בעבירות של השגחה רשלנית בילד ובתקיפה חבלנית של קטין על ידי אחראי, טען בא כוחה של האם, עו"ד אייל אביטל, כי "האישה היא נעדרת כל עבר פלילי, היא שבר כלי. יש חבלה אחת ממוקדת. אולי היא לא היתה מקולחת מספיק, אולי היא לא נראתה כפי שרגילים לראות ילדים. אולי זה לא הסתדר לעובדת הסוציאלית שם, כי הם גרים בפזורה.
"אבל לומר שהיא מתעללת בילדה ומכה אותה, זה ללכת מרחק גדול מדי. החשד אינו מבוסס בראיות. מדובר פה באישה שמואשמת בעבירה מאוד מכוערת ואנו צריכים להיזהר בכבודה. אנחנו צריכים להיות זהירים מאוד".
בהחלטת להאריך את מעצרה של האם הצעירה בשלושה ימים קבעה השופטת שרה חביב, כי מתיק החקירה עולה חשד סביר לשלב הזה של הדיון כי האם פגעה בבתה בת השנה וחצי.
השופטת גם ציינה בהחלטתה, כי "מצבה של הקטינה איננו טוב ומתוך עדות של רופא שטיפל בה עולה שמדובר במי שנמצאת בסכנת חיים בגין חבלת ראש קשה, ונכון למתן העדות היא מחוסרת הכרה.
"תמונה של המיטה מגלה שמדובר במיטה שאיננה מותאמת לפעוטה בת שנה וחצי ובוודאי מסכנת אותה. אוסף החבלות בגופה של הקטינה מבססים את החשד הסביר בשלב זה. כאן יש לזכור שמדובר בחשדות בלבד, שאולי יופרכו בעתיד".