פרסום ראשון: "פרשה סבוכה של ניצול עובדים לכאורה", כך תיאר בית המשפט את חקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה של להב 433, אודות מה שקורה בימים אלה בעיריית נתיבות בין המנכ"ל לבין חלק מהעובדים.
2 צפייה בגלריה
מנקה בבית הספר
מנקה בבית הספר
"ניקיתי את ביתו פעמיים בשבוע"
(צילום המחשה: shutterstock)
בעקבות תלונות במשטרה של מספר עובדים בחברה הכלכלית בנתיבות בעבר ובהווה, ואשר נחקרות ביאח"ה שתחת להב 433, הוציא בימים אלה בית משפט השלום בבאר שבע צו הרחקה למשך 6 חודשים כנגד מנכ"ל העירייה, משה מימון, בעקבות תלונותיו של אחד מהעובדים המתלוננים. זאת בעקבות הטרדות, מעקבים ואיומים שנטען כי מבוצעים ע"י המנכ"ל ושלוחיו לכאורה, כנגד אותו עובד.
קראו גם:
העובד העיד כי "במשך שנה שלמה נוצלתי עי מנכ"ל העירייה בנתיבות ואשתו. ניקיתי את ביתו הפרטי פעמיים בשבוע, ושימשתי עבורו כשפחה ממש. הגשתי תלונה על כך ביאח"ה. מאותו יום, המנכ"ל מנסה לפגוע בי ובפרנסתי בכל דרך ובמעקבים. שולח לי שליחים עם מסרים מפחידים".
מימון הוא דמות רבת כוח והשפעה בנתיבות. זאת בזכות עשרות שנות הוותק שלו בתפקידיו השונים בעירייה, מתוכן 3 שנים כסגן ראש עירייה ו-28 שנים כמנכ"ל העירייה.
לדברי העובד, טענותיו כי מימון מתנכל לו לכאורה מגובות בראיות. "מאז התלונה שהגשתי עליו בלהב מצאתי עבודה אחרת, ובמשטרת נתיבות יש דיסק און-קי שבו רואים איך הוא מצלם אותי ורודף אחריי", טוען העובד.
2 צפייה בגלריה
עיריית נתיבות
עיריית נתיבות
עיריית נתיבות
(צילום: הרצל יוסף)
במהלך הדיון בבית המשפט לא הכחיש מימון את דבריו של העובד בדבר העסקתו בביתו, אך מצד שני לא הפסיק מלנסות להטיל דופי בעובד וביושרו, עד אשר שופט השלום, תומר אורינוב, נאלץ להפסיק את דבריו פעמיים. "בית המשפט איננו פלטפורמה למי מהצדדים לאיסוף ראיות על שחיתות ופגיעה בטוהר המידות", העיר השופט בפעם הראשונה. "לא תותרנה שאלות שעניינן בחינת מעשי שחיתות מצד גורם זה או אחר".
מימון הגיב: "אני מעולם לא הטרדתי אדם, אני לא הייתי אצלו בבית או... כשהוא אומר שאני מטריד אותו הוא מתכוון שאני נמצא ב... ולי אסור לבוא לשם בשעה שהוא מרמה את המדינה, ועובד בשתי עבודות ומקבל משכורות על שתי עבודות, וגונב כסף מהציבור".
השופט אורינוב סיכם: "בתמצית, לטענת העובד, הוא עבד מטעם קבלן עבור עיריית נתיבות, ובמסגרת עבודתו הוא נדרש לבצע משימות שונות עבור מימון, שהינו מנכ"ל עיריית נתיבות, ובכלל זאת, לבצע נקיונות בביתו של מימון במשך שנה שלמה.
"בעניין זה הוגשו תלונות ביחידה הארצית לחקירות הונאה, ובעקבות הגשת התלונות, כך לטענת העובד, מימון מטריד אותו בכך שהוא עוקב אותו ומצלם אותו. מהעדויות ששמעתי, ובמיוחד מהשאלות ששאל מימון את העובד, עולה תמונה לפיה בעקבות תלונות שהגישו העובד ואחרים כנגד מימון ליאח"ה, בשל טענות לשחיתות מצד מימון, החל מימון לפעול להשגת ראיות מפלילות כנגד העובד, ואולי כנגד אותם מתלוננים אחרים. זאת כולל פניה לגורמים שונים, להצגת מכתבים שמכפישים את התנהלות העובד, ומציגים אותו באור שלילי. כך מקצת המסמכים אלו שהוגשו לי בדיון.
"כך למשל, מימון מנסה להשיג ראיות לכך שהעובד מועסק באופן לא חוקי בשתי עבודות. התנהלות זו בהחלט מתיישבת עם טענות העובד על כך שמימון עוקב אחריו ומצלם אותו לרבות במקום עבודתו".
השופט קבע כאמור בסופו של יום: "שוכנעתי איפוא כי מתקיימים התנאים למתן צו למניעת הטרדה מאיימת".