השעייה מהלימודים, 40 שעות שירות בקהילה, נזיפה חמורה וענישה על תנאי, כך שאם תחזור שוב על מעשיה היא תסולק לצמיתות מהלימודים.
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
(צילום: הרצל יוסף)

זה העונש שהוטל אתמול (יום רביעי) על ידי חברי ועדת המשמעת וחברי ועדת הערעור של אוניברסיטת בן גוריון על סטודנטית בלימודי סיעוד באוניברסיטה, שפרסמה ברשתות החברתיות סרטון המכחיש את הטבח של מחבלי החמאס בשבעה באוקטובר.
כזכור, לאחר פרסום הסרטון על ידי הסטודנטית דנה ועדת המשמעת בתלונת הנהלת האוניברסיטה נגד הסטודנטית והוחלט בתום הדיון בעניינה של הסטודנטית להסתפק בנזיפה בסטודנטית ובהטלת 40 שעות שירות לטובת הקהילה. במקביל גם התנצלה הסטודנטית על המקרה שייוחס לה.
הנהלת האוניברסיטה ערערה על העונש בנימוק כי קיים חוסר הלימה בין חומרת המעשה בו הורשעה הסטודנטית לבין העונש שנפסק לה.
אתמול, כאמור, קיבל חבר השופטים בוועדת הערעור את עמדת האוניברסיטה ופסק להחמיר את עונשה של הסטודנטית.

2 צפייה בגלריה
קיבוץ בארי אחרי הטבח הנורא 7 באוקטובר - תמונת פייסבוק
קיבוץ בארי אחרי הטבח הנורא 7 באוקטובר - תמונת פייסבוק
קיבוץ בארי אחרי הטבח הנורא 7 באוקטובר
(צילום: גדי קבלו)

קראו גם:

בתגובה נמסר מהאוניברסיטה, כי "ועדת הערעור באוניברסיטה, כמו ועדת המשמעת, היא גוף עצמאי שפוסק על פי תקנון המשמעת. האוניברסיטה גאה במערכת השיפוט העצמאית הקיימת בה ונותנת בה אמון מלא. האוניברסיטה מודה לחברי ועדת המשמעת וחברי ועדת הערעורים על הדיון המקצועי והענייני בנושא כה רגיש ומורכב. אנו מקווים שלא נצטרך לעסוק בנושאים אצלו ושכלל קהילת האוניברסיטה תתמקד במדע, למידה ושיקום הנגב וחבל תקומה".
תגובת מרכז עדאלה, שייצג את הסטודנטית בהליך שנקטה האוניברסיטה נגדה: "עצם ההחלטה לערער על עונשה של הסטודנטית היתה מלכתחילה כניעה למסע שיסוי תוקפני, שהיה מצופה מן האוניברסיטה לצאת נגדו. אבל אם לא די בכך, ההליך של הערעור היה רצוף פגמים חמורים שיורדים לשורשו של ההליך, ומצדיקים את בטלותו. אושר לראשת החוג לסיעוד שהעידה מטעם הקובלים להעיד מחדש, צעד שוועדת הערעורים רשאית לבצע רק במצבים חריגים של שינוי נסיבות או ראיות חדשות.
"ואכן, האוניברסיטה כקובלת טענה לשינוי נסיבות שכזה, כאשר הבהירה שכוונתה לתגובה הנסערת של הסטודנטים שמחו על עונשה של הסטודנטית. הליך ערעור לא נועד לשמש מקצה שיפורים כדי לרצות את המתלונן, אלא להביא לצדק – מה שקרה כאן הוא ההיפך המוחלט מכך והוא מנוגד לכל עקרונות המשפט המינהלי שעל פיהם בית הדין מחוייב לפעול".