מספר ראשי ערים מהנגב זוכים לביקוש מצד המפלגות הגדולות לקראת הבחירות לכנסת שיתקיימו ב־23 למרץ.
4 צפייה בגלריה
פחות חניות. הכנסת
פחות חניות. הכנסת
לא ממהרים לשם. הכנסת
( צילום: שאטרסטוק)
לפני שבועיים פורסם כי ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', קיבל פנייה מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתברג במקום בכיר ברשימת הליכוד. דנילוביץ' סירב, יש לומר, די כצפוי, והודיע: "אני רואה בפיתוח הנגב את גולת הכותרת של חיי הציבוריים".
4 צפייה בגלריה
דנילוביץ. סירב כצפוי
דנילוביץ. סירב כצפוי
דנילוביץ'. סירב כצפוי
(הרצל יוסף)
זו לא הפעם הראשונה שדנילוביץ' מקבל הצעות להיכנס לזירה הפוליטית. כל המפלגות הגדולות היו רוצות לראות את דנילוביץ' ברשימה שלהן, אך לראש עיריית באר־שבע אין בשלב זה תוכניות להשתלב בפוליטיקה הארצית.
מאז הפגישה בין נתניהו לדנילוביץ', נודע כי ראש עיריית באר־שבע היה רק הסנונית החדשה. מי שנחשב לשם חם לקראת הבחירות הוא ניסן בן־חמו, ראש עיריית ערד, לו הוצע מקום ריאלי ברשימת 'יש עתיד', סיעה שאליה הוא משתייך.
ניסן בן־חמו: "כל עוד אני יכול לתרום לערד וכל עוד לא השלמתי את המלאכה להחזיר את ערד למקום הראוי לה, אשאר על כסא ראש העיר"
עו"ד בן־חמו הוא אחד מראשי הערים שמשכו אליהם את אור הזרקורים בשנים האחרונות, זאת לאור ההצלחה שלו בערד והחשיפה העצומה לה זכה בתקשורת הארצית במאבקו מול הכפייה החרדית וסירובו לפרויקטים ממשלתיים כמו 'מחיר למשתכן' והסכמי הגג.
החלטות אלה אמנם גרמו לכעסים במשרד השיכון, אך רבים טוענים בדיעבד כי היה מדובר בהחלטות נבונות שרק יסייעו לשפר את מצב הנדל"ן בערד.
בן־חמו נבחר לראשות עיריית ערד כמתמודד עצמאי וכשותף למפלגת 'יש עתיד'. ראש העירייה מצוי בקשרים טובים עם יו"ר הסיעה, יאיר לפיד, והשניים מקיימים אחת לתקופה פגישות עבודה שונות.
4 צפייה בגלריה
בן-חמו. "אשאר באהבה"
בן-חמו. "אשאר באהבה"
בן-חמו. "אשאר באהבה"
(ישראל יוסף)
למרות החיבור הטבעי, ל"ידיעות הנגב" נודע כי מספר מפלגות נוספות גיששו אצל בן־חמו באשר לאפשרות שיצטרף אליהן, אך בן־חמו דחה את כל החיזורים כבר בשלב הראשוני ולפני שיהפכו להצהרת כוונות.
לפניית "ידיעות הנגב" השבוע מסר בן חמו: "כל עוד אני יכול לתרום לערד וכל עוד לא השלמתי את המלאכה להחזיר את ערד למקום הראוי לה, אשאר באהבה על כסא ראש העיר".
גם לראש עיריית דימונה, בני ביטון, הוצע מקום גבוה ברשימת הליכוד לכנסת. ביטון, המקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר את הדברים, ואף ציין שהיו אליו פניות ממספר מפלגות אולם הוא סירב לכולן, וחזר ואמר כי הוא ממוקד בעשייה למען העיר בה נולד, שעברה בשנים האחרונות מהפך של ממש והפכה לאחת הערים החזקות בנגב.
4 צפייה בגלריה
ביטון. ממוקד בעשייה
ביטון. ממוקד בעשייה
ביטון. ממוקד בעשייה
(ישראל יוסף)
הפופולריות של ראשי הערים באזור רק מחזקת סקרים שפורסמו באחרונה לפיהם אמון הציבור בראשי הרשויות המקומיות גדול בהרבה מזה שניתן למסחרי ציבור המכהנים בכנסת.
"אף אחד לא יכול להישאר אדיש למה שקורה בנגב", אומר השבוע מנכ"ל באחת הרשויות בנגב, "יש פה ראשי ערים טובים שבראש ובראשונה חשים מחויבות עצומה לתושבים שבחרו בהם, והצעות לרוץ לכנסת כבר לא קורצות כמו בעבר.
"כאן מרגישים את השינוי ואת העשייה. בכנסת עסוקים לצערי בשנתיים האחרונות רק במריבות ובשמירה על הכסא. המהפכה האמיתית מתרחשת בנגב, ולכן ראשי הערים פה נחשבים לשחקנים חמים גם בפוליטיקה הארצית".