נקודת אור בימים לא פשוטים אלה: אילנה דוד, מנהלת מועדון השחמט בבאר-שבע וקפטנית נבחרת הגברים של ישראל, סייעה בהפקת הטיסה של נבחרות הגברים והנשים של ישראל לאליפות אירופה שנערכה במונטנגרו.
1 צפייה בגלריה
דוד. "בהתחלה הסתכלו עלי כאל עוף מוזר"
דוד. "בהתחלה הסתכלו עלי כאל עוף מוזר"
דוד. "מונטנגרו היא מדינה ידידותית כך שהכל עבר ללא תקריות"
(צילום פרטי)
הנבחרות שהשתתפו באליפות אירופה לקבוצות במונטנגרו בתקופה מאתגרת ומורכבת זו סיימו במקומות ה-15 (גברים) וה-17 (נשים).
קראו גם:
דוד ציינה כי למרות המצב בארץ לא ויתר איגוד השחמט על ההזדמנות להשתתף בתחרות היוקרתית, בעיקר כדי להראות לעולם שהספורט הישראלי ממשיך לפעול גם בעתות כאלו, ולצד ההבנה כי מדובר בזירה הסברתית משמעותית למוקדים שונים ברחבי העולם.
אנשי איגוד השחמט עסקו לאורך כל האליפות בהסברה ובחיזוק מדינת ישראל ומעמדה בעולם. כך לדוגמה נערכו פגישות רבות עם ראשי כל האיגודים האירופים, שהביעו גם בימים אלה תמיכה בלתי מסויגת בישראל, דבר לא מובן מאליו.
במהלך התחרות ערך יו"ר האיגוד, ד"ר צביקה ברקאי, פגישות עם ראשי האיגודים באירופה.
בצד התמיכה של מרביתם בצד הישראלי היו כאלה שביקשו מאיגוד השחמט הישראלי לוותר על אירוח אליפות אירופה ליחידים המתוכננת ליולי 2024 בארץ.
ברקאי, בתיאום עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר, התעקש שהאיגוד האירופי יאפשר המתנה של פרק זמן נוסף עד לקבלת החלטה סופית בעניין.
סוכם שההחלטה הסופית תהיה בסוף דצמבר, כאשר תילקח בחשבון הנכונות של שחקנים מכל אירופה לבוא לתחרות בישראל בתקופה המדוברת.
"לא פשוט בימים אלה לצאת מישראל לטורנירים ברחבי העולם", אמרה אילנה דוד. "עד לתחילת התחרות עוד לא היינו בטוחים בכלל שנקבל אישור לטוס ממשרד הספורט ומהשב"כ בגלל המלחמה".
דוד ציינה כי רק כשבועיים לפני התחרות הנבחרת קיבלה אישור ולמשלחת הוצמדו שני מאבטחים.
"מונטנגרו היא מדינה ידידותית כך שהכל עבר ללא תקריות", סיכמה דוד.